Citat:
Ursprungligen postat av Torontor

Alexa används ofta annonsörer. Om det var extremt lätt att manipulera en sidas statistik skulle Alexa vara ointressant för annonsörer. Du har ingen aning om hur Alexa genomför beräkningarna men det är ingenting extremt enkelt som antalet unika ip-adresser som besöker siffran. Givetvis har man mekanismer för att förhindra fusk.
För övrigt verkar du okunnig som tror att man behöver en anonymiseringstjänst för att få en ny ip. Leverantörer som Bahnhof ger dig en dynamisk ip som du själv kan ändra när du vill...
Jag kan göra en enkel loop som loggar in mej på avpixlat med upp till 4500 unika ip -adresser per minut om jag skulle vilja, Och ditt infantila påstående kan du ju verifiera genom att logga in och ut på "VAR DET BANHOF" under ett dygn och posta vilka ipadresser du blev tilldelad, på ett dygn kan jag nästan garantera att du icke fick mer än en /två adresser tilldelade dig.
Väx upp för fan, varför skulle jag sitta här och ljuga," för att få idoiterna som postar i denna tråden att må dåligt?" glöm det, ni borde egentligen fråga er varför en liten grupp anser att det är ok, att trixa och fuska med dessa sidor!