Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Ah, så religiösa åsikter kan vara negativa. Åtminstone om det gäller homofobi... Partier som Dansk Fokeparti och SD påpekar just på sådana negativa effekter.
SD påpekar negativa effekter av religion endast hos muslimer.
Det finns förstås exempelvis kristna grupperingar som är homofober, men det betyder inte alla kristna är homofober.
Av någon anledning tar aldrig SD upp att kristna kan vara homofober.
Av samma "någon" anledning tar de endast upp negativt beteende hos muslimer.
Citat:
Se mitt mitt förra inlägg som du ignorerade om den självpåtagna mediacensuren i Sverige och utlandet.
Jag har redan förklarat varför det pressetiska systemet finns i inlägg:
https://www.flashback.org/sp34198081
Det behövs inte göras igen.
Det finns inget som heter "mediacensur", det har du hittat på själv. Censur är en statlig verksamhet.
Citat:
Om det nu är så att en viss grupp faktiskt orsakar problem behöver detta påpekas så att problemen kan lösas. Att ignorera dessa och att dessutom öka den problematiska gruppen gör förstås att problemen tilltar.
Ska vi börja abortera foster av manligt kön?
Den åsikten hoppas jag att du är ensam om.
Citat:
Nej, finns fortfarande inga undersökningar om skonummer eller blodtyp och brottslighet. Till skillnad från etnicitet och brottslighet.
Nej, socioekonomiska orsaker var ingen viktig förklaring i BRÅ 2005:17. Orsakerna till överrepresentation är okänd. Överrepresentation är enorm för vissa grupper och brott som för afrikaner och MENA för våldtäkt.
Du besvarar hela frågan själv i den fetade texten. Kan man inte förklara en överrepresentation ur ett statiskt material så behöver man titta på flera faktorer.
I det här fallet förklaras således inte överrepresention av etnicitet.
100 procent av de som utfört våldtäkterna är män.
Så är det något fel på just dessa män eller är det fel på alla män?
Citat:
Att svenskar skulle vara överrepresenterade för ekonomisk brottslighet är felaktigt. Invandrare var överrepresenterade för varenda brottskategori som studerades i BRÅ 2005:17. Dock mest för våldsbrott och våldtäkt i synnerhet.
Att svenskar är överrepresenterade i ekonomisk brottslighet är allmänt känt bland oss som bevakar brottslighet. Ofta handlar det om hantverkare.
Ju mer avancerade upplägg, desto större sannolikhet att det är en svensk man rätt högt upp på samhällsstegen som ligger bakom. Insideraffärer är ett typiskt exempel.
Rattfyllerister är också oftast svenskar.
Ingen är så dum i huvudet att de tror att de utför dessa brott på grund av att de är religiöst sekularisierade och pursvenskar.
Citat:
Medierna har inte någon systematisk mörkläggningskampanj av ekonomisk brottslighet. Det har man däremot av invandringsbrottslighet.
Jo, konsekvensen av ditt resonemang innebär just detta.
Nu innehåller ju ditt resonemang förstås ett rasistiskt inkonsekvent inslag, så den slutsats du drar blir således inkonsekvent.