2011-11-02, 02:11
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
PIs läsarantal var ganska stabilt efter en viss, sjävklar nedgång efter valet i Alexa:
http://www.alexa.com/siteinfo/politisktinkorrekt.info
Nja om du går in på "Traffic Stats" så är Pageviews, Pageviews/User och Time On Site alla nedåtstigande sedan ungefär ett år. Från det datumet har dom gått ner till ungefär en fjärdedel så mycket Pageviews till precis innan dom lade ner bloggen.
Citera
2011-11-02, 02:49
Medlem
Synd att de tog bort namnet Politiskt Inkorrekt. Det hade räckt om de bytt redaktion. Varumärket var otroligt inarbetat. Rent cyniskt i pengar värt åtskilliga miljoner bara det (10 miljoner tom). - Nu är det samma sak men bara ett nytt namn och nya färger. - Dessutom så är Avpixlat inte lika proffsiga som PI, det märker man på det överdrivna språket och ordvalen. Sådant tappar trovärdighet och ger en släng av att man måste vara "övertydliga" mot läsaren vilket i sin tur bara kränker läsaren. De försöker nog bara vara lustiga. Men det funkar inte riktigt. Avpixlat har mer att tjäna på att vara allvarligare. Jag rekommenderar dem att återanvända PI istället för namnet Avpixlat.

Material man förväntar sig i kommentarer publiceras som artiklar.

Exempel:
"Den som vill lyssna på dravlet – som naturligtvis är en låt i bästa gangsta rap-stil som är högsta mode ute i de asociala slödderförorterna – spolar fram till ca 8:00 i spelaren ovan."
"Men det är lite svårt att höra orden när de spottas fram på slumsvenska."

---------------------------------------------------------------------

Kul grej att buddisttemplet som planeras får lovord i kommentarerna och kritiseras inte alls i artikeln. Hur skall EXPO och co hantera det?
http://avpixlat.info/2011/10/31/budd...#disqus_thread
Senast redigerad av Kulturmarxist 2011-11-02 kl. 02:52.
Citera
2011-11-02, 08:50
Medlem
När AP lanserades var jag ganska psyched. Jag hoppades att nu blir det ordning på torpet, tvätta bort stämpeln att vara partiska som PI dragit på sig. Nu efter ha läst på sidan varje dag sedan starten kommer jag inte läsa AP längre. De är ju mer partiska och subjektiva än vad PI var.

Det är ingen som har lust att starta en blogg som visar invandringsproblemet opartiskt och objektivt?
Citera
2011-11-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potte90
När AP lanserades var jag ganska psyched. Jag hoppades att nu blir det ordning på torpet, tvätta bort stämpeln att vara partiska som PI dragit på sig. Nu efter ha läst på sidan varje dag sedan starten kommer jag inte läsa AP längre. De är ju mer partiska och subjektiva än vad PI var.

Det är ingen som har lust att starta en blogg som visar invandringsproblemet opartiskt och objektivt?

+1

Det är ett ämne som förtjänar större respekt än vad PI och AP kan erbjuda.
Citera
2011-11-02, 09:52
Medlem
Sperssons avatar
Det är ganska självklart att vänsterfolk inte rekommenderar Avpixlat.

Reinfeldt skulle knappast rekommendera någon att läsa Proletären.

Avpixlat är trots allt Sveriges största politiska blogg.
Citera
2011-11-02, 12:28
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tack för att du delger tråden dina ogrundade spekulationer och vilda gissningar.

Du har ju själv inga som helst belägg för att religionen Islam skulle ha något att göra med invandrares brottslighet. Vem som helst ser ju skillnad på en troende religös muslim och en förortskickers, och fattar att kriminell överrepresentation handlar om urvalet av människor som reser till Sverige. Men du får gärna lägga fram något belägg för att man blir kriminell av Islam.
Citera
2011-11-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tack för att du delger tråden dina ogrundade spekulationer och vilda gissningar.
[...]
Men du får gärna lägga fram något belägg för att man blir kriminell av Islam.

Att bevisa att islam skulle vara den enda anledningen till att en viss individ begår en brottslig handling, är förmodligen omöjligt även om detta skulle vara den verkliga anledningen.

Däremot kan man bevisa att islam uppmanar dess anhängare att gentemot otrogna begå sådana handlingar som utifrån svensk lag betraktas som kriminella. (där har du ett motiv)

Ett stöd för att motivet (islams uppmaningar) påverkar de troende att bli mer brottsbenägna, skulle vara om det kunde påvisas att andelen muslimer var större bland de kriminella än andelen muslimer bland befolkningen. Något sådant samband kan dock inte påvisas, inte för att det inte skulle kunna existera ett sådant samband, utan pga att samhället förhindrar att sådan statistik insamlas genom att data om religiös tillhörighet och brottslighet inte får bokförs/loggas.

EDIT:
Senast redigerad av kalle2525 2011-11-02 kl. 13:27.
Citera
2011-11-02, 13:17
Medlem
vantuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potte90

Det är inte möjligt för någon människa eller media etc att vara opartisk eller objektiv. Däremot går det att vara saklig. Jag rekommenderar nyhetsbloggen Sverige Idag framför Avpixlat alla gånger. Där finns ett större perspektiv och man slipper den vidriga kontrajihadpropagandan.
Citera
2011-11-02, 13:31
Medlem
Det är enkelt att konkurrera ut "gammelmedierna" idag. - Det är bara att skriva i det vakuum eliten frivilligt lämnat. PI hade dock ett etablerat namn som jag inte förstår att de lämnat bort. Idag är Avpixlat enbart en lite sämre kopia av PI. Man märker att det är nya och ovana skribenter. Varför tog den nya red inte bara över namnet/varumärket och fortsatte? - PI omtalades ju på varenda svensk kultur sida på de alternativa ledarsidorna. Man babblade om PI i radio och TV och så tar man bort det varumärket. (värdet) - Men inget hindrar ju redaktionen i princip att ta tillbaka det. Jag gillar Avpixlat men inte lika mycket som PI.

Att en red tröttnat och vill bytas är full förståeligt, men att spola ett varumärke (värt säkert 10 miljoner) är en gåta jag inte förstår. En logga, typsnitt och färg är inget företag ändrar på. Man måste vara superkonsekvent. Ta tex Coca Cola och deras logga och röda färg. - De har ändrat på allt under histroien, recepten och innehållet men ALDRIG loggan och färgen. Vissa saker ändrar man aldrig på. Dessutom så hade det blivit mer "trovärdighet" om de valt en .se adress istället. .info är lite bonnigt.

Min dröm är att avpixlat.info dyker upp under politisktinkorrekt.se

Bara lite tips.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2011-11-02 kl. 13:42.
Citera
2011-11-02, 14:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tycker ni hänger upp er för mycket på enskilda kanaler och deras egenskaper. Det viktiga i den pågående nedmonteringen av förljugna gamla PK-Sverige är bredden i angreppet och dess förankring bakåt i gräsrotsled, inte enskilda aktörer. Hacka på PI eller avpixlat och önska sig en bättre kanal är inte mer meningsfullt än att hacka enbart på Aftonhoran och tro att andra tidningar är OK -- det viktiga är rörelsens grundläggande riktning.

I hegelianska termer befinner sig världsanden i en formativ antitetisk fas, i vilken endast rörelsens abstraktion är konstant. Låt skeendet spela ut sitt naturliga, inbyggda momentum snarare än att gnälla på felaktig satsbyggnader.

Det behövs inte ett bättre PI så mycket som 10 st nya, halvbra 10 PI. Ju fler stöttepelare, desto stadigare golv. Varje stad med en tingsrätt behöver t ex en lokal bloggare som ligger och bevakar åtal och domslut.

- F.G
Citera
2011-11-02, 14:44
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är enkelt att konkurrera ut "gammelmedierna" idag. - Det är bara att skriva i det vakuum eliten frivilligt lämnat. PI hade dock ett etablerat namn som jag inte förstår att de lämnat bort. Idag är Avpixlat enbart en lite sämre kopia av PI. Man märker att det är nya och ovana skribenter. Varför tog den nya red inte bara över namnet/varumärket och fortsatte? - PI omtalades ju på varenda svensk kultur sida på de alternativa ledarsidorna. Man babblade om PI i radio och TV och så tar man bort det varumärket. (värdet) - Men inget hindrar ju redaktionen i princip att ta tillbaka det. Jag gillar Avpixlat men inte lika mycket som PI.

Att en red tröttnat och vill bytas är full förståeligt, men att spola ett varumärke (värt säkert 10 miljoner) är en gåta jag inte förstår. En logga, typsnitt och färg är inget företag ändrar på. Man måste vara superkonsekvent. Ta tex Coca Cola och deras logga och röda färg. - De har ändrat på allt under histroien, recepten och innehållet men ALDRIG loggan och färgen. Vissa saker ändrar man aldrig på. Dessutom så hade det blivit mer "trovärdighet" om de valt en .se adress istället. .info är lite bonnigt.

Min dröm är att avpixlat.info dyker upp under politisktinkorrekt.se

Bara lite tips.

Har skrivit det tidigare, i vissa sammanhang. PI självdog. P g a grundaren, avdöde 'Gustaf Janson', satt på alla uppgifter kring domän, server, inloggningsdetaljer, samt ekonomin. Precis som hans andra alster, forumet Exilen, upphörde av samma skäl. Ingen annan kunde förlänga abonnemang, 'G.J.' tog uppgifterna med sig i graven. Det finns flera skäl som talar för min teori, tidsaspekter mm, men dessa lämnar jag utanför, av vissa, personliga orsaker.

Därför tvingades de som ingick i PI:s inre krets, att konstatera PI:s upphörande vid ett givet datum. Den officiella hållningen "hög arbetsbelastning, etc" var givetvis en maskhållning. Vilken redaktion för ett så stort projekt som PI vill öppet medge att man inte har full kontroll?

Jag håller med om att namnbytet - från ett varumärke värt mycket - till en nystart under ett helt annat namn utan direkt association till PI, var ett mycket dåligt beslut. Man kunde kört igång som "PI v1.01", "Political Incorrect Swedish" m fl varianter, men valde inte att göra så. Tyvärr svek omdömet bland de som trodde sig enkelt kunna ersätta PI med AP. Det krävs mer fingertoppskänsla än de inblandade demonstrerat.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2011-11-02 kl. 14:58.
Citera
2011-11-02, 15:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Att bevisa att islam skulle vara den enda anledningen till att en viss individ begår en brottslig handling, är förmodligen omöjligt även om detta skulle vara den verkliga anledningen.

Däremot kan man bevisa att islam uppmanar dess anhängare att gentemot otrogna begå sådana handlingar som utifrån svensk lag betraktas som kriminella. (där har du ett motiv)

Poängen är att det hade varit många gånger bättre om invandrarkidsen varit rättrogna strikta muslimer än sekulariserade skitungar med "respekt" och cash som enda mål i livet.

Hade invandrarkidsen i Fittja och Tensta varit troende muslimer hade de heller inte supit knarkat dragit omkring på gatorna rånat mobiler våldagit och klottrat. Problemet med dem är att de är drägg, och att deras föräldrar är lycksökare och analfabeter, inte att deras föräldrar är muslimer.

De "regler" du talar om "kamp mot otrogna" är inget som gemene muslim bryr sig om eller ens känner till. Det är ungefär som att dra upp "regler" ur Gamla testamentet om att kvinnor ska tiga och man ska stena tjuvar osv. Jag håller med om att det är problematiskt med invandrare från mena-länderna, men de problemen med kriminalitet osv handlar inte om Islam - eftersom de flesta brottslingar inte är troende eller utövande islamister utan sekulariserade ghetto-kids.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in