2011-11-21, 12:08
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Ja, då får du väl bevisa motsatsen när du har skrattat klart.
Annonsörer är noga med var de annonserar. En annons i ett medie som förknippas med politik kan skada varumärket.
Då är det inte att marknaden i sig som saknas men däremot ett normal mediaklimat där samhällsproblem får disktueras. Vilket bara bevisar Sveriges märklighet. I andra länder som våra nordiska grannländer kan tidningar skriva om invandringsproblem och exempelvis ange hudfärg och korrekta polissignalement utan att annonsörerna blir rädda...
Senast redigerad av Torontor 2011-11-21 kl. 12:17.
Citera
2011-11-21, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Då är det inte att marknaden i sig som saknas men däremot ett normal mediaklimat där samhällsproblem får disktueras. Vilket bara bevisar Sveriges märklighet. I andra länder som våra nordiska grannländer kan tidningar skriva om invandringsproblem och exempelvis ange hudfärg och korrekta polissignalement utan att annonsörerna blir rädda...
Hur du leder mitt inlägg till ett argument för att marknaden finns är en gåta.
Citera
2011-11-21, 14:14
Medlem
Citat:
Nu var frågan ställd till oyto, inte till dig.
Han kan väl få svara för sig själva?
Suspekt att du spontant svarar när frågan är ställd till en annan användare.
Jag rapporterar dig för brott mot 1.07 och låter moderatorerna ta ställning.

Humor. Bestämmer du vem som får svara på någon av dina funderingar nu helt plötsligt?

Jag vet inte riktigt vad det är du invänder mot, egentligen. Tycker inte du, liksom andra här, att det är rätt remarkabelt att lågbudgetprojekt som PI och nu avpixlat lockar mer trafik än många etablerade aktörer på nyhets/opinionsmarknaden? Bevisar liksom inte själva produktens "billighet" att det trots detta finns ett uppdämt behov på marknaden?

Eller du kanske tycker att både PI och AP är är så högkvalitativa, påkostade sajter att det är SJÄLVKLART att de etablerar sig topp 100? Smäller inte en verklig topp 50 placering för PI högre än hypotetisk marknadsundersökning som indikerar att en topp 50 placering är möjlig?

För att fortsätta på temat med internationella förebilder så är nog huffingtonpost.com ett ännu bättre exempel på hur en svensk opinions/nyhetssajt kan se ut. Betydligt snyggare än drudgereport och med opinionsbildande krönikor (denna gång med en amerikansk "liberal" agenda) . Samtidigt fyller den heltäckande det dät "vad har hänt"-behovet. Om Michael Jackson dör eller en särskilt gullig katt dykt upp på internet så länkas läsaren vidare. Ändå är det en tydligt opinionsbildande sajt.

Och liksom drudge sker allt UTAN AFFEKT. Inga "spökplumpar" eller dylika tillrop. Man väljer ut vilka nyheter läsaren "behöver" i vardagen.
Citera
2011-11-21, 16:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Ingen bryr sig om avpixlat och liknande sajter.

Nu har jag skrattat klart! Ska vi börja med det här uttalandet från dig, Navelfluff.

Vad är den här tråden ett bevis på när det gäller Avpixlat? Den är en ganska lång tråd som legat på "heta ämnen" till och från i flera veckor. Tänk nu efter riktigt ordentligt!
Citera
2011-11-21, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu har jag skrattat klart! Ska vi börja med det här uttalandet från dig, Navelfluff.

Vad är den här tråden ett bevis på när det gäller Avpixlat? Den är en ganska lång tråd som legat på "heta ämnen" till och från i flera veckor. Tänk nu efter riktigt ordentligt!

Vi kan börja med det uttalandet, om du, moderatorerna och några andra fåntrattar i tråden nu tycker att min ringa person är intressantare än ämnet. Den här forumdelen modereras inte som det ska, det här helt uppenbart.
Det citatet är ett svar på ett påstående från en snorunge som hävade att etablerad media kände sig hotad av Avpixlat och även snodde idéer från sajtens "avslöjanden".
Ett skrattretande påstående vars idioti endast överträffas av upphovsmannens idioti.
Så är det förstås inte. De flesta vet inte ens att sajten existerar.
I den meningen bryr sig ingen om Avpixlat.
Citera
2011-11-21, 18:03
Medlem
0Thor0s avatar
Jag har noterat att den yttersta rödtjutsvänstern blir en aning obalanserade så fort Avpixlats besökssiffror och ranking kommer på tal.
Konstigt nog verkar folk - normala medborgare - trots sitt "ointresse" titta in mer och mer för var dag som går.
http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info#

Blir nog top 50 inom en snar framtid
Citera
2011-11-21, 18:55
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jag har noterat att den yttersta rödtjutsvänstern blir en aning obalanserade så fort Avpixlats besökssiffror och ranking kommer på tal.
Konstigt nog verkar folk - normala medborgare - trots sitt "ointresse" titta in mer och mer för var dag som går.
http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info#

Blir nog top 50 inom en snar framtid
Man kan hoppas men jag tror inte detta händer innan nästa valrörelse. Andra nyhetssidor har så mycket mer, väder, skvaller, sport, ekonomi, recensioner, osv. Så man kommer aldrig att bli lika stora som de största.
Citera
2011-11-21, 22:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Vi kan börja med det uttalandet, om du, moderatorerna och några andra fåntrattar i tråden nu tycker att min ringa person är intressantare än ämnet. Den här forumdelen modereras inte som det ska, det här helt uppenbart.
Det citatet är ett svar på ett påstående från en snorunge som hävade att etablerad media kände sig hotad av Avpixlat och även snodde idéer från sajtens "avslöjanden".
Ett skrattretande påstående vars idioti endast överträffas av upphovsmannens idioti.
Så är det förstås inte. De flesta vet inte ens att sajten existerar.
I den meningen bryr sig ingen om Avpixlat.

Nej, jag håller med, vare sig din eller min person är särskilt viktiga i det här sammanhanget. Däremot så har du väl klart för dig att Flashback är Sveriges största diskussionsforum och att du, jag och många fler bryr sig om Avpixlat. Dessutom så klättrar ju AP raskt i besöksstatistiken, vilket flera har bevisat i den här tråden.

Så jag tror nog att din slutsats är något förhastad och kanske överoptimistisk (ur din synvinkel).
Citera
2011-11-22, 07:18
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Avpilxat ligger på plats 110 i Sverige nu enligt Alexas ranking

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

Vi kan väl hoppas på Topp 100 i morgon när sajten varit online exakt en månad!
Citera
2011-11-22, 07:34
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor

Ja, svensk mediacensur är verkligen totalt sinnessjuk som väljer att mörklägga signalement när en 10-årig flicka blir utsatt för en fullbordad våldtäkt!

För mig är det totalt ointressant om det är en svensk, dansk eller afrikan som utfört våldtäkten, det viktigaste måste väl ändå vara att gärningsmannen grips och att medierna hjälper polisen genom att skriva det korrekta signalementet?
Citera
2011-11-22, 07:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja, då får du väl bevisa motsatsen när du har skrattat klart.
Annonsörer är noga med var de annonserar. En annons i ett medie som förknippas med politik kan skada varumärket.

Här håller jag faktiskt med dig. På grund av det extrema politiskt korrekta klimatet i Sverige, den odemokratiska häxjakten i media på oliktänkande inom invandring och flyktingdebatten, så finns det ett tabu och en smutskastning mot de som tänker i andra banor än det för tillfället förhärskande etablissemanget.

Detta gör att kommersiella aktörer traditionellt har dragit sig för att annonsera i alternativa media. Det var därför jag skrev att tiden kanske är mogen snart, då sajter som Avpixlat, SD:s rikdsagsinträde etc, gör att debatten breddas och att vissa annonsörer börjar förstå att det finns pengar att tjäna här.

Jag tror vi närmar oss den punkten med ganska så raska steg.
Citera
2011-11-22, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Här håller jag faktiskt med dig. På grund av det extrema politiskt korrekta klimatet i Sverige, den odemokratiska häxjakten i media på oliktänkande inom invandring och flyktingdebatten, så finns det ett tabu och en smutskastning mot de som tänker i andra banor än det för tillfället förhärskande etablissemanget.

Detta gör att kommersiella aktörer traditionellt har dragit sig för att annonsera i alternativa media. Det var därför jag skrev att tiden kanske är mogen snart, då sajter som Avpixlat, SD:s rikdsagsinträde etc, gör att debatten breddas och att vissa annonsörer börjar förstå att det finns pengar att tjäna här.

Jag tror vi närmar oss den punkten med ganska så raska steg.
Eller så inser annonsörerna att de flesta potentiella kunder ogillar sds politik.
Att annonsera i ett sd-anknutet medie skulle därmed kunna skada varumärket.
Vilket verkar mest rimligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in