2011-12-03, 02:37
Medlem
Månsans avatar
Idag ett typexempel:
Aftonbladet har som första nyhet på löpet en 8-åring som sett sin mamma misshandlas ihjäl av sin pappa. Den besinningslösa, bestialiska och långdragna dödsmisshandeln som barnet tvingas bevittna beskrivs i detalj. Hur kan detta hända i Sverige frågar man sig. Vad kan få en svensk familjefar att utföra dessa hemskheter? Har pappan rymt från ett mentalsjukhus eller drabbats av plötsligt vansinne?

I Expressen benämns hustrumördaren som "en västsvensk musiker". Vilket dansband spelar musikern i undrar man.

Svaren ges på Avpixlat. Den muslimske negern Adama Diarra från Elfenbenskusten, som lyckats få uppehållstillstånd i Sverige trots konstaterade lögner om ålder, namn och ursprung är den skyldige mördaren. Offret, modern, är en helsvensk kvinna från Gotland. Diarra har tidigare dömts för både misshandel av sin son och sin förra fru. Enligt sonen var skälet till dödsmisshandeln svartsjuka samt att gotländskan tänkte dåliga tankar enligt Diarra.

Alltså, bra att Avpixlat finns så att tidningsläsaren ges chans att ta del av hela nyheten, inte endast ABs hårt friserade version. Ovanstående exempel är som vi alla vet endast ett av hundratals liknande.
Senast redigerad av Månsan 2011-12-03 kl. 03:28.
Citera
2011-12-03, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Idag ett typexempel:
Aftonbladet har som första nyhet på löpet en 8-åring som sett sin mamma misshandlas ihjäl av sin pappa. Den besinningslösa, bestialiska och långdragna dödsmisshandeln som barnet tvingas bevittna beskrivs i detalj. Hur kan detta hända i Sverige frågar man sig. Vad kan få en svensk familjefar att utföra dessa hemskheter? Har pappan rymt från ett mentalsjukhus eller drabbats av plötsligt vansinne?

Svaret ges på Avpixlat. Den muslimske negern Adama Diarra från Elfenbenskusten, som lyckats få uppehållstillstånd i Sverige trots konstaterade lögner om ålder, namn och ursprung är den skyldige mördaren. Offret, modern, är en helsvensk kvinna från Gotland. Diarra har tidigare dömts för både misshandel av sin son och sin förra fru. Enligt sonen var skälet till dödsmisshandeln svartsjuka samt att gotländskan tänkte dåliga tankar enligt Diarra.

Alltså, bra att Avpixlat finns så att tidningsläsaren ges chans att ta del av hela nyheten, inte endast ABs hårt friserade version. Ovanstående exempel är som vi alla vet endast ett av hundratals liknande.

Man måste hoppas att Avpixlat en dag aktivt börjar intervjua myndigheter/personer med.
Hur i hela friden kunde denne lögnare och våldsverkande brottsling få uppehålla sig fritt i Sverige? Migrationsverkets personal måte ta några slags droger alt är bevisligen regelverket helt år skogen. PK medierna lär aldrig ta tag i den frågan i alla fall. De skyddar aktivt politikerna i alla sådana frågor. När de döljer och pixlar så är det främst för att skydda makten. (som de själva är en del av) Inget annat.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2011-12-03 kl. 03:14.
Citera
2011-12-03, 04:22
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Idag ett typexempel:

I Expressen benämns hustrumördaren som "en västsvensk musiker". Vilket dansband spelar musikern i undrar man.

Svaren ges på Avpixlat. Den muslimske negern Adama Diarra från Elfenbenskusten, som lyckats få uppehållstillstånd i Sverige trots konstaterade lögner om ålder, namn och ursprung är den skyldige mördaren. Offret, modern, är en helsvensk kvinna från Gotland. Diarra har tidigare dömts för både misshandel av sin son och sin förra fru. Enligt sonen var skälet till dödsmisshandeln svartsjuka samt att gotländskan tänkte dåliga tankar enligt Diarra.

Ytterst märklig bild i GT/Expressen. Afrikanen ser ut att vara en något solbränd svensk. Även den opixlade huden. Är hela bilden manipulerad eller tagen i speciell belysning?
http://www.expressen.se/nyheter/1.26...mma-bli-mordad

I Aftonbladet är hudfärgen betydligt mörkare även om det är lätt att misstolka hudfärgen som beroende på den mörka omgivningen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14025554.ab

Märkligt nog finns för tillfället fortfarande kvar en tidigare version av artikeln och bilden som där är betydligt mindre pixlad och där det utan tvivel framgår att personen är afrikan. Uppenbarligen var denna för tydlig:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13221939.ab

Avpixlad bild:
http://avpixlat.info/2011/12/03/musl...ord/#more-4050
Senast redigerad av Torontor 2011-12-03 kl. 04:38.
Citera
2011-12-03, 05:04
Medlem
volvo 240s avatar
Rankad 93 nu trots att det inte är valetider eller så, intei lla.

Dock borde de ju behållt domänen politisktinkorrek.info och skickat alla som gick in där till avpixlat.

Alla hängde säkert inte med på flytten.
Citera
2011-12-03, 05:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Dock borde de ju behållt domänen politisktinkorrek.info och skickat alla som gick in där till avpixlat.

Vad jag saknar är en seriösare och snyggare design på Avpixlat. T.ex. loggan som är fruktandsvärt ful, eller den sjukhusblåa färgen på sidan är inte heller speciellt tilltalande.
Citera
2011-12-03, 08:29
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Om jag skulle gissa beror det på att de inte kommer åt att göra ändringar på domänen politisktinkorrekt.info efter "Gustafs" bortgång. Den är registrerad med anonymitetsskydd via ett webbhotell i USA och löper inte ut förrän 30 augusti 2013. Alternativt kan det vara att "Gustaf" stod för alla ägaruppgifter på det gamla webbhotellet och ingen annan kunde ta över avtalet, men det är bara mina spekulationer efter att tidigare ha jobbat i webbhotellbranschen i mer än tio år.

Hade det varit tekniskt möjligt skulle man säkert fortsatt med Politiskt Inkorrekt och inte bytt namn till Avpixlat och det var ett lite FÖR plötsligt byte för många, inte för oss som är dagliga besökare utan för andra. Det var bara några dagar sedan jag fick upplysa en kompis om att Avpixlat ersatt Politiskt Inkorrekt för han hade undrat i flera veckor varför Politiskt Inkorrekt inte längre fungerade. Han blev mycket glad över informationen, men framförallt för möjligheten att kunna fortsätta läsa ocensurerade nyheter!
Citera
2011-12-03, 09:42
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Om jag skulle gissa beror det på att de inte kommer åt att göra ändringar på domänen politisktinkorrekt.info efter "Gustafs" bortgång. Den är registrerad med anonymitetsskydd via ett webbhotell i USA och löper inte ut förrän 30 augusti 2013. Alternativt kan det vara att "Gustaf" stod för alla ägaruppgifter på det gamla webbhotellet och ingen annan kunde ta över avtalet, men det är bara mina spekulationer efter att tidigare ha jobbat i webbhotellbranschen i mer än tio år.

Hade det varit tekniskt möjligt skulle man säkert fortsatt med Politiskt Inkorrekt och inte bytt namn till Avpixlat och det var ett lite FÖR plötsligt byte för många, inte för oss som är dagliga besökare utan för andra. Det var bara några dagar sedan jag fick upplysa en kompis om att Avpixlat ersatt Politiskt Inkorrekt för han hade undrat i flera veckor varför Politiskt Inkorrekt inte längre fungerade. Han blev mycket glad över informationen, men framförallt för möjligheten att kunna fortsätta läsa ocensurerade nyheter!

Det är precis så det förhåller sig. Jag har skrivit om det tidigare i en tråd. 'Gustaf Janson' tog alla uppgifter med sig i graven. Jag kände honom, och har dessutom hans 'ex'-sambo som nära vän, så jag har full koll på detta. Ingen hade kunskap om kontouppgifter mm, inte ens hans tjej. Tyvärr. Samma öde som drabbade PI, hände med forumet Exilen, som också startades av 'Gustaf Janson'. Forumet omstartades även detta, med ny adress, http://exilen.forumotion.eu/, under ny regim. Besök gärna Exilen, där är det, kan jag lova, högt i tak.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2011-12-03 kl. 09:45.
Citera
2011-12-03, 10:01
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det är precis så det förhåller sig. Jag har skrivit om det tidigare i en tråd. 'Gustaf Janson' tog alla uppgifter med sig i graven. Jag kände honom, och har dessutom hans 'ex'-sambo som nära vän, så jag har full koll på detta. Ingen hade kunskap om kontouppgifter mm, inte ens hans tjej. Tyvärr. Samma öde som drabbade PI, hände med forumet Exilen, som också startades av 'Gustaf Janson'. Forumet omstartades även detta, med ny adress, http://exilen.forumotion.eu/, under ny regim. Besök gärna Exilen, där är det, kan jag lova, högt i tak.
Tack för klargörandet, jag har undrat en del över detta.
Citera
2011-12-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Ja, jag var rätt säker på att det var på detta sätt! Har man en domän med anonymitetsskydd finns det inte en chans för någon annan att komma in där utan inloggningsuppgifter och samma gäller med servrar på webbhotellen i USA.

Ja, på Exilen minns jag det var högt i tak de få gånger jag var där så jag ska kolla lite på efterträdaren! Minns att "Gustaf" hade fler domäner och åtminstone en under en tid på webbhotellet där jag jobbade i över tio år, men jag kommer inte ihåg namnet just nu.
Citera
2011-12-03, 11:38
Medlem
Citat:
Idag ett typexempel:

Nämner avpixlat något om mannens grundpersonlighet?
Eventuella familjekonflikter?
Ev. alkohol-, drogproblem?
Ev. mentala störningar?
Etc. etc.?
Eller är det bara fokus på etniciteten som i så många andra fall?
(Dvs. bara fokus på något som inte alls förklarar gärningen alls)

avpixlat är inget annat än förenklad och förvriden SD-propagande.
Citera
2011-12-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galanthus
Nämner avpixlat något om mannens grundpersonlighet?
Eventuella familjekonflikter?
Ev. alkohol-, drogproblem?
Ev. mentala störningar?
Etc. etc.?
Eller är det bara fokus på etniciteten som i så många andra fall?
(Dvs. bara fokus på något som inte alls förklarar gärningen alls)
avpixlat är inget annat än förenklad och förvriden SD-propagande.

Vad har det för betydelse? Hela frågan gäller ju enbart varför gammelmedierna i Sverige mörklägger vem som utfört ett fruktansvärt mord. Det finns inget annat land i världen där medier inte visar en riktig bild på mördaren i ett fall som detta.

Sen tycker jag inte Avpixlat är någon "SD-propaganda" utan snarare en sanningspropaganda.
Citera
2011-12-03, 11:55
Bannlyst
I den här artikeln tar Avpixlat upp ett uppmärksammat mord i Göteborg.
http://avpixlat.info/2011/12/03/musl...ord/#more-4050
Som källor anger de sex artiklar från Gt, Gp respektive Aftonbladet.
Följande påstås:
1. Adama Diarra angav falska uppgifter för Migrationsverket när han kom till Sverige år 2000.
2. Skälen för att Adama Diarra fick uppehållstillstånd år 2004 är "oklara".
3. Motivet till mordet var, baserat på sonens uppgifter, att offret inte var en rättrogen muslim.

Inget av detta stöds av de artiklar som Avpixlat länkar till.
Avpixlat anger heller ingen annan källa till sina uppgifter.
Fanns sådana källor så skulle Avpixlat naturligtvis ha angett dem.
Slutsatsen är att Avpixlat ljuger på samtliga tre punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in