Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Det finns säkert många av Avpixlats läsare som klarar att manipulera antalet visningar, precis som t ex Sydsvenskans och Aftonbladets läsare, men vad är det för mening med det?
Syftet är att visa att "titta så många som tycker som oss". Precis samma motiv som gör att dessa nättroll (arbetslösa, förtidspensionärer?) lägger ner tid på att sabotera tidningars webbfrågor. Det rör sig om ganska marginaliserade personer som har svårt att passa in i det svenska samhället i övrigt. Att få kunna sitta i sitt trollgryt och känna sig smart är ett motiv som inte ska underskattas.
De jag har på min ignorelista tillhör den här kategorin.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag tror snarare att Avpixlats läsare är betydligt intelligentare än genomsnittsbefolkningen i Sverige eftersom de har hittat till Avpixlat och läser ocensurerade nyheter och inte de totalt genomcensurerade och tillrättalagda nyheter den övriga befolkningen läser i gammelmedierna.
Ja, den var fin.

Intellektuellt försvarslösa fån som blir lurade av sd-propaganda är en bättre beskrivning.
Förresten, förekommer det statlig censur av nyheter i Sverige? Det var något nytt.
Censur är nämligen en statlig verksamhet.