Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-27, 16:01
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
För övrigt så tog det mej 2 minuter att ta fram 10 sidor på hur man enkelt höjer sin Alexa-ranking. Men nu är ju inte jag nån typisk Avpixlat-läsare, så jag är ju kapabel till att klara sånt.
Sidor som påstår att man kan höja rankingen enkelt. Det är inte samma sak som att detta fungerar i verkligheten. Alexa har säkert vidtagit åtgärder mot fusk.

Man kan säkert höja rankingen på olika sätt om man är en mycket liten sida så att man blir lite större. För en liten sida kan det möjligen ha stor effekt om några personer kontaktar varandra och bestämmer sig för att varje dag besöka sidan eller installera toolbaren. För en stor sida ger det ingen större effekt just eftersom man är stor med många besökare så vad en liten grupp gör inte påverkar siffrorna nämnbart.
Citera
2011-12-27, 16:04
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Folk får läsa precis hur mycket dom vill. Om det är en miljon läsare eller 1000 bryr jag mej inte om. Det gör inte sidan till nåt annat är propaganda ändå...

För övrigt så tog det mej 2 minuter att ta fram 10 sidor på hur man enkelt höjer sin Alexa-ranking. Men nu är ju inte jag nån typisk Avpixlat-läsare, så jag är ju kapabel till att klara sånt.

Din klart osunda fixering vid att den ända möjliga förklaringen till Avpixlats framgång skulle vara fusk är symptomatisk för din sort, inget gemene man funderar över.
Själv finner jag det intressant att trots att du inte bryr dig så letar du både upp ev kunskap på hur man skulle kunna gå tillväga och du bemödar dig dessutom att posta hur enkelt det är för dig men inget som en Avpixlat-läsare skulle klara av..

Menar du att det är du som genom fusk försöker höja Avpixlats ranking? Eller.. kan det vara så att sanningen svider när Avpixlat slår nya besöksrekord.
Citera
2011-12-27, 16:10
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Din klart osunda fixering vid att den ända möjliga förklaringen till Avpixlats framgång skulle vara fusk är symptomatisk för din sort, inget gemene man funderar över.
Själv finner jag det intressant att trots att du inte bryr dig så letar du både upp ev kunskap på hur man skulle kunna gå tillväga och du bemödar dig dessutom att posta hur enkelt det är för dig men inget som en Avpixlat-läsare skulle klara av..

Menar du att det är du som genom fusk försöker höja Avpixlats ranking? Eller.. kan det vara så att sanningen svider när Avpixlat slår nya besöksrekord.
Jaså... En till som inte klarar av att läsa innantill... Är det inte jobbigt att svara på nåt som jag aldrig påstått?

Jag skulle bara visa hur lätt det är om man vill. Huruvida det är så eller inte har jag ingen aning om. Fortfarande.

Din ömma tå behöver omplåstring. Och jag tycker det är så jävla roligt att trissa igång er.

Det var för övrigt "Karlskronabloggen" som påstod att AP:s läsare inte klarade av att höja rankingen. Jag tror nog dom flesta klarar av det. Men han anser inte att intelligensen är så hög för läsarna där...
Senast redigerad av Kingen_king 2011-12-27 kl. 16:12.
Citera
2011-12-27, 17:18
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Jag skulle bara visa hur lätt det är om man vill. Huruvida det är så eller inte har jag ingen aning om. Fortfarande.

Bra, då kan vi enas om att du inte tror att Avpixlat nått sin fina position på Alexa via fusk, utan att det beror på något "annat".
Citera
2011-12-27, 17:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Bra, då kan vi enas om att du inte tror att Avpixlat nått sin fina position på Alexa via fusk, utan att det beror på något "annat".
Ja, titta! Vad duktig du är. Du har dragit den slutsats jag skrev för flera timmar sen. Grattis! Vad glad jag blir att du lärt dej läsa.

Det kan ju bero på antalet besökare. Det är ju en slutsats man kan dra.
Citera
2011-12-27, 17:30
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det är märkligt att dess gammediala konspirationsnissar framförallt fokuserar på 'fusk' betr besöksfrekvens, Alexa hit, alexa dit. Varför skulle det vara särskilt knuten till Avpixlat, ert mest fruktade hot på nätet. Men när argumenten tryter så...

Koncentrera er istället på den centrala frågan, skillnaden mellan och orsakerna till gammelmedias förtigande och undanhållande av information, som grävs fram av bl a Axpixlat. Vilken information är vanligen förekommande utanför tystnadens media-Sverige, se bara på nabon Norge, det räcker. Ni borde skämmas, främst 'Navelfluff', med herr 'Kingen_king' som god tvåa. 'Den tredje statsmakten', gammelmedia, pfft, lydiga lakejer imho. 'Den förtigande statskraften' vore en mer korrekt beskrivning, med tanke på ledbanden som riggats från sjuklöverpolitikerna som sitter vid köttgrytorna, och likaså satt i system att ge en tillrättalagd och falsk verklighetsbeskrivning av förhållandena i det från deras horisont förment önskvärt tysta och vilseförda Sverige.
Citera
2011-12-27, 18:14
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
1) Ja, titta! Vad duktig du är. Du har dragit den slutsats jag skrev för flera timmar sen. Grattis! Vad glad jag blir att du lärt dej läsa.

2) Det kan ju bero på antalet besökare. Det är ju en slutsats man kan dra.

1) Tack, vi som läser Avpixlat har ju oftast inte ett kollektivt tycke i dessa frågor, vanligtvis så tänker vi själva innan vi drar slutsatser. Det är sällan någon behöver tala om för oss vad vi ska tycka, även om många försöker.

2) Jo.. det är nog den slutsatsen som är den allmänt vedertagna.
Citera
2011-12-27, 18:15
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
.. kan det vara så att sanningen svider när Avpixlat slår nya besöksrekord.

Ja, "sanningen svider" nog för en del som skriver i denna tråd!
Citera
2011-12-27, 18:28
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Sidor som påstår att man kan höja rankingen enkelt. Det är inte samma sak som att detta fungerar i verkligheten. Alexa har säkert vidtagit åtgärder mot fusk.

Man kan säkert höja rankingen på olika sätt om man är en mycket liten sida så att man blir lite större. För en liten sida kan det möjligen ha stor effekt om några personer kontaktar varandra och bestämmer sig för att varje dag besöka sidan eller installera toolbaren. För en stor sida ger det ingen större effekt just eftersom man är stor med många besökare så vad en liten grupp gör inte påverkar siffrorna nämnbart.

En bra verklighetsbeskrivning Torontor!

För en sajt som Avpixlat som idag ligger på plats 73 i Sverige varken går det eller är någon mening med att försöka fuska med statistik på det sättet. Då måste det vara tusentals personer inblandade för att det skulle påverka statistiken och det är naturligtvis totalt nonsens att något sådant förekommer.

Jag var själv oerhört kritisk till en del artiklar i början på Avpixlat och skrev om det både i denna tråd och i Karlskronabloggen, men Avpixlat har skärpt sig rejält och nu tycker jag det det mesta är bättre än på gamla Politiskt Inkorrekt.
Citera
2011-12-27, 19:14
Bannlyst
Intressant Sifo-undersökning i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131161.ab
Svenska folkets förtroende för Jimmie Åkesson är i särklass lägst bland partiledarna.
Så kommer Avpixlat att rapportera om denna nyhet?
Eller väljer de att mörka?
Citera
2011-12-27, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Det finns säkert många av Avpixlats läsare som klarar att manipulera antalet visningar, precis som t ex Sydsvenskans och Aftonbladets läsare, men vad är det för mening med det?
Syftet är att visa att "titta så många som tycker som oss". Precis samma motiv som gör att dessa nättroll (arbetslösa, förtidspensionärer?) lägger ner tid på att sabotera tidningars webbfrågor. Det rör sig om ganska marginaliserade personer som har svårt att passa in i det svenska samhället i övrigt. Att få kunna sitta i sitt trollgryt och känna sig smart är ett motiv som inte ska underskattas.
De jag har på min ignorelista tillhör den här kategorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag tror snarare att Avpixlats läsare är betydligt intelligentare än genomsnittsbefolkningen i Sverige eftersom de har hittat till Avpixlat och läser ocensurerade nyheter och inte de totalt genomcensurerade och tillrättalagda nyheter den övriga befolkningen läser i gammelmedierna.
Ja, den var fin.
Intellektuellt försvarslösa fån som blir lurade av sd-propaganda är en bättre beskrivning.
Förresten, förekommer det statlig censur av nyheter i Sverige? Det var något nytt.
Censur är nämligen en statlig verksamhet.
Citera
2011-12-27, 19:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Intressant Sifo-undersökning i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131161.ab
Svenska folkets förtroende för Jimmie Åkesson är i särklass lägst bland partiledarna.
Så kommer Avpixlat att rapportera om denna nyhet?
Eller väljer de att mörka?

Jag säger som du och proffsen brukar - det saknar uppenbarligen nyhetsvärde för redaktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in