2011-11-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Det där är de formella reglerna...

Nej, det är det inte. Det är en bedömning av hur fri pressen är att skriva om vad den vill utan påverkan. Det du gnäller på är själva journalistiken som sådan, som inte skriver lika mycket om att invandrare är elaka som du skulle önska. Det har dock noll och intet med pressfrihet att göra.
Citera
2011-11-25, 20:03
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Nej, det är det inte. Det är en bedömning av hur fri pressen är att skriva om vad den vill utan påverkan. Det du gnäller på är själva journalistiken som sådan, som inte skriver lika mycket om att invandrare är elaka som du skulle önska. Det har dock noll och intet med pressfrihet att göra.
Selektivt citat och svar där du undviker att svara på mina argument. Vanligt journalistik metod. För mitt hela tidigare inlägg se:
https://www.flashback.org/sp34199931

Vad som händer journalister som inte är pk:
http://avpixlat.info/2011/11/19/tokv...-oliktankande/
http://avpixlat.info/2011/11/12/baro...a-fel-asikter/
Citera
2011-11-25, 20:23
Medlem
Citat:
Selektivt citat och svar där du undviker att svara på mina argument. Vanligt journalistik metod. För mitt hela tidigare inlägg se:
https://www.flashback.org/sp34199931

Jag undviker resten av ditt inlägg för att det inte handlar om pressfrihet. Den handlar om vad du tycker att journalister skriver och vad du tycker att de ska skriva. Apropå selektivt citat EXAKT det jag försöker påpeka i mitt tidigare inlägg, som DU klipper ner. Inte för att det är förbjudet, men herregud sten i glashus.

Citat:
Det du gnäller på är själva journalistiken som sådan, som inte skriver lika mycket om att invandrare är elaka som du skulle önska. Det har dock noll och intet med pressfrihet att göra.
Citera
2011-11-25, 20:29
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Jag undviker resten av ditt inlägg för att det inte handlar om pressfrihet. Den handlar om vad du tycker att journalister skriver och vad du tycker att de ska skriva. Apropå selektivt citat EXAKT det jag försöker påpeka i mitt tidigare inlägg, som DU klipper ner. Inte för att det är förbjudet, men herregud sten i glashus.
Förstås aldrig hävdat att det finns några formella regler som tvingar pressen att undvika invandringsproblemen. Tvärtom, jag har ständigt fått påpeka detta för exempelvis navelfluff som tror att de pressetiska reglerna hindrar detta... Bra att du håller med.

Däremot undviker den svenska pressen som det enda demokratiska land i världen att skriva om invandringsproblem och raderar sådan information från exempelvis polissignalement och utländska nyheter...
Senast redigerad av Torontor 2011-11-25 kl. 20:33.
Citera
2011-11-25, 20:37
Medlem
Skulle fortfarande vara intresserad av lite feedback på vilken spridning avpixlat har uppnått hittills och vad vi tror om utvecklingen. Gärna från någon med lite branschkunskap.

Om Alexa pekar på att avpixlat rör sig i samma spann som nyheter24.se och sydsvenskan.se, finns det då någon anledning att betvivla att en jämförelse med KIA-index stämmer? Alltså att det kan röra sig om 100 000 unika dagsbesökare och 3-400 000 unika veckobesökare?
Citera
2011-11-25, 20:39
Bannlyst
Citat:
Förstås aldrig hävdat att det finns några formella regler som tvingar pressen att undvika invandringsproblemen. Tvärtom, jag har ständigt fått påpeka detta för exempelvis navelfluff som tror att de pressetiska reglerna hindrar detta... Bra att du håller med.

Däremot undviker den svenska pressen som det enda demokratiska land i världen att skriva om invandringsproblem och raderar sådan information från exempelvis polissignalement och utländska nyheter...
Kan du ge en länk till ett citat där jag påstår detta?
Annars kan du ge fan i att ljuga.

Det du och dina rasistpolare tycker är invandringsproblem och vad jag tycker är integrationsproblem
är olika saker.
Citera
2011-11-25, 20:40
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Skulle fortfarande vara intresserad av lite feedback på vilken spridning avpixlat har uppnått hittills och vad vi tror om utvecklingen. Gärna från någon med lite branschkunskap.

Om Alexa pekar på att avpixlat rör sig i samma spann som nyheter24.se och sydsvenskan.se, finns det då någon anledning att betvivla att en jämförelse med KIA-index stämmer? Alltså att det kan röra sig om 100 000 unika dagsbesökare och 3-400 000 unika veckobesökare?
Låter rimligt. Du kunde prova och maila Avpixlat för mer information.
Citera
2011-11-25, 21:14
Medlem
Citat:

Kan du visa

a/ var jag skriver att du hävdar att det finns formella regler som tvingar pressen att undvika invandringsproblem, och

b/vad jag håller med dig om?
Citera
2011-11-25, 21:24
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Kan du visa

a/ var jag skriver att du hävdar att det finns formella regler som tvingar pressen att undvika invandringsproblem, och

b/vad jag håller med dig om?
a. aldrig hävdat detta
b. att det inte finns några tvingande regler som hindrar pressen från att beskriva invandringsproblem
Citera
2011-11-25, 21:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Jag bevakar brottslighet dagligen och läser allt jag kommer över om ämnet. Det har jag gjort i flera år. Ännu har jag inte hittat något som stöder att etnicitet kan förklara brottslighet.

Vad spelar det för roll hur mycket du bevakar? Det säger ju inte ett skit. Betyder det att du fattar trögt eller att du inte förstår vad du läser och ser? Välj själv.
Citera
2011-11-25, 21:50
Medlem
Hahahaha du är såååå rolig!

Citat:
a. aldrig hävdat detta

Okej, om du aldrig hävdat detta, och jag aldrig skrivit att du hävdat detta, hur kommer det sig då att du på ett inlägg av mig svarar att du aldrig hävdat detta?

Citat:
b. att det inte finns några tvingande regler som hindrar pressen från att beskriva invandringsproblem

Ehm det är förstås sant men jag har inte skrivit en rad i den frågan, så att jag "håller med dig" om det vet jag inte hur du får ihop. Kan du citera inlägget där jag håller med dig om det?

Heja metadiskussionernas mästare!

Nu ska jag bli lite full.

Puss.
Citera
2011-11-26, 04:34
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Det låter rätt rimligt tycker jag också, fast Avpixlat borde ha betydligt fler besökare eftersom de är en av få nyhetsförmedlingar som skriver om verkligheten och inte konsekvent censurerar och mörklägger som de s k "gammelmedierna".

Låt människor få ta del av verkligheten och sedan bilda sig en egen uppfattning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in