2013-03-25, 06:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Om du mellanlandar i Frankfurt så såg jag den där för någon vecka sedan.

Mellanlandar bara i DOHA, kan ju hoppas dom fått in Tobacco Vanille om 2v då många verkar gilla den. Italian Cypress var också rätt trevlig måste jag säga. Lutar dock åt nya Aramis Perfume Calligraphy, Amouage Jubilation eller Epic. Hade lätt köpt Aventus här om jag inte precis köpt en.
Citera
2013-03-25, 14:00
Medlem
Newgausstons avatar
Någon som beställt från "Parfym-Klick.se"? Verkar väldigt suspekt att de tar 1.168SEK för en 120ml Creed Himalaya EDP, när både Luckyscent och Gents ska runt 2200SEK för 120ml EDT.
Citera
2013-03-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja för att köpa parfym från usa och ebay är ju jättestabilt med tull, lång leveranstid, risk för kross i leverans etc.

Nu med nya reglerna är det svårare att köpa från England också.

Så min fråga är om den finns i Sverige eller inom EU, på internet. Jag har inte lyckats hitta.

För någon som dessvärre inte är insatt, vad är dessa nya regler?
Citera
2013-03-25, 16:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newgausston
Någon som beställt från "Parfym-Klick.se"? Verkar väldigt suspekt att de tar 1.168SEK för en 120ml Creed Himalaya EDP, när både Luckyscent och Gents ska runt 2200SEK för 120ml EDT.

Var någon här som beställde där utan problem. Jag beställde nyligen från cheapsmells.com och det kom fram. Drygt 830:- för 75ml Millesime Imperial.
Citera
2013-03-25, 16:39
Medlem
Newgausstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Var någon här som beställde där utan problem. Jag beställde nyligen från cheapsmells.com och det kom fram. Drygt 830:- för 75ml Millesime Imperial.

Låter lovande, märkligt att priserna skiljer sig så extremt. Du såg inga tecken på att Millesimen skulle vara en kopia eller på något sätt utblandad, normal hållbarhet och genuint "Creedig"?
Citera
2013-03-25, 20:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
För någon som dessvärre inte är insatt, vad är dessa nya regler?
Basically så, Det är förbjudet att skicka parfymer(alkohol) med flygtransport, de kommer kastas/krossas/tas hand om personal innan det lämnar värdlandet.

För övrigt gjorde jag slut på mitt sample av Invasion barbare idag. Vilken fantastisk hållbarhet denna har. Drog på mig ungefär en tredjedel av ett luckyscent sample på hals, nacke, haka typ, klockan 7 imorse, har sedan gått hela dagen, tränar, duschat, och doften är fortfarande där... sjukt
Senast redigerad av NirvanA 2013-03-25 kl. 20:26.
Citera
2013-03-26, 00:27
Medlem
hasonitos avatar
Jean Paul Gaultier Le Male EdT 75ml eller 125 ml

Hej, tänkte köpa parfymen Jean Paul Gaultier Le Male EdT men vet inte vilken volym som är smartaste, ska jag köpa den med 75 ml eller 125 ml, 125 är 90 kr dyrare men känns onödigt mycket, vill att det ska räcka i typ ett år, ni som kan parfymer, vad säger ni?
Citera
2013-03-26, 03:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newgausston
Låter lovande, märkligt att priserna skiljer sig så extremt. Du såg inga tecken på att Millesimen skulle vara en kopia eller på något sätt utblandad, normal hållbarhet och genuint "Creedig"?

Har inte ägt nån MI innan så jag kan inte jämföra med något tyvärr men den känns inte vattnig eller så.
Citera
2013-03-26, 08:13
Medlem
ShogunAssasins avatar
Sammanfogat ämne.

/Moderator
Citera
2013-03-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasonito
Hej, tänkte köpa parfymen Jean Paul Gaultier Le Male EdT men vet inte vilken volym som är smartaste, ska jag köpa den med 75 ml eller 125 ml, 125 är 90 kr dyrare men känns onödigt mycket, vill att det ska räcka i typ ett år, ni som kan parfymer, vad säger ni?
Är det den enda parfym du använder så köper du den som är billigast per cl.
Citera
2013-03-27, 16:25
Medlem
irrblosss avatar
Mailade Urbanretreat igår och frågade om de hittat en lösning att skicka parfym utomlands. De sa att de håller på att kika på olika alternativ och att de förmodligen har en lösning på gång. Jag skulle få mail igen när det går att beställa parfymer från dem. Låter lite lovande . De har riktigt bra priser på t.ex. Tom Ford som ju i princip är omöjliga att få tag på i Sverige till rimligt pris.

Kunde heller inte hålla mig, så igår drog jag iväg en order på Clive Christian No 1 från Tyskland, ca 1000:- mer än Urbanretreat skulle de ha , men fortfarande billigare än Vivamondo.
Citera
2013-03-27, 16:36
Medlem
Är det någon här som provat Amour De Cacao av CSP eller Chocolate Greedy av Montale?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in