2012-12-03, 13:11
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrahead
För att fortsätta lite på samma spår, vilken parfym är det som doftar som godis?
Märkt att många yngre tjejer använder den men är lite för blyg för att bara fråga någon random tjej man stöter på i butiken.

Prada Candy är en sådan, luktar typ godis/karamell, även Paris Hiltons em, kommer inte ihåg namnet den där flaskan med glitter på baksidan.
Aquolinas Pink Sugar och även en massa andra, det finns egentligen ett helt hav av sådana dofter.
Citera
2012-12-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Prada Candy är en sådan, luktar typ godis/karamell, även Paris Hiltons em, kommer inte ihåg namnet den där flaskan med glitter på baksidan.
Aquolinas Pink Sugar och även en massa andra, det finns egentligen ett helt hav av sådana dofter.
+1
Citera
2012-12-03, 16:33
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Läst runt lite om D&G "the one"...sägs ska vara ganska lik burberry london fast med bättre hållbarhet osv, stämmer detta?

Sen undrar jag, har nån någon erfarenhet av bang/bang bang av marc jacobs?
Nej de är inte ett dugg lika. The One doftar typ duschtvål + en eller ett par noter som inte hör hemma där som gör att doften blir lite påträngande på ett dåligt sätt.
Citera
2012-12-03, 17:23
Medlem
Är det någon som har doftat på Black Orchid? Vad tycker du om den? Skulle den passa mig om jag gillar chocklad och fruktiga parfymer?
Citera
2012-12-03, 18:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nej de är inte ett dugg lika. The One doftar typ duschtvål + en eller ett par noter som inte hör hemma där som gör att doften blir lite påträngande på ett dåligt sätt.
Hittills har jag köpt minsta London 30ml flaskan och kunnat haft i jackan och sprayat på efter nån timme när doften börjar sina.

Har fortsatt läst, har du nån åsikt om: John Varvatos Classic, Cartier Roadster, Issey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme, Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme, Lancome Hypnose Homme ?

Då har jag gått efter snygga flaskor samt goda omdömen på diverse parfymsidor, men det kan ju vara helt missvisande som vi vet
Citera
2012-12-03, 18:35
Medlem
Citat:
Hittills har jag köpt minsta London 30ml flaskan och kunnat haft i jackan och sprayat på efter nån timme när doften börjar sina.

Har fortsatt läst, har du nån åsikt om: John Varvatos Classic, Cartier Roadster, Issey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme, Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme, Lancome Hypnose Homme ?

Då har jag gått efter snygga flaskor samt goda omdömen på diverse parfymsidor, men det kan ju vara helt missvisande som vi vet
Jag gillar John Varvatos (orginalet, finns fler flankers) den är faktiskt en bra doft, men tyvärr så faller den lite i hållbarhet och projektion. Projektion är väl inte sådär jätteviktig, men hållbarhet är viktigt för mig, även om många av ens egna dofter är svaga på den punkten. Issey Miyake är en bra doft inför vår och sommar, men ingenting jag personligen skulle köpa igen, ägde och gjorde slut på en flaska för en massa år sedan. Lancome Hypnose är en stabil doft om du har en förkärlek för lavendel
Citera
2012-12-03, 18:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

John Varvatos - ej testat
Cartier Roadster - ganska intetsägande, varken bra eller dålig
Issey Miyake - tråkig men fräsch
Kenzo L'Eau Par Kenzo - ej testat
Lancome Hypnose - ok, men inte mycket mer
Citera
2012-12-03, 19:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
John Varvatos - ej testat
Cartier Roadster - ganska intetsägande, varken bra eller dålig
Issey Miyake - tråkig men fräsch
Kenzo L'Eau Par Kenzo - ej testat
Lancome Hypnose - ok, men inte mycket mer
Du verkar ju ha blivit nischskadad . Har bara sett det skriva riktigt bra om ett fåtal designerparfymer
Citera
2012-12-04, 11:05
Medlem
Finns det någon parfym som doftar som american crew fiber hårvax?
Citera
2012-12-04, 11:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Du verkar ju ha blivit nischskadad . Har bara sett det skriva riktigt bra om ett fåtal designerparfymer
Det kanske är för att det finns väldigt få designerparfymer som är riktigt bra . En stor grupp går bort direkt för att de är alldeles för syntetiska, en del går bort för att de är för lika andra, och en del för att de är ganska intetsägande. Kvar blir bara ett fåtal. Bland nischdofterna finns också ganska mycket skräp, men trots det finns det oftast ett försök att sticka ut lite som kan göra dem intressanta iaf.
Citera
2012-12-04, 14:04
Medlem
NirvanAs avatar
Fick hem spicebomb nyss och första intrycket är mycket positivt. Förstår dock inte personen som skrev att han kunna känna kanelbulle i denna . Tycker den är åt YSL L'Homme hållet fast aningen "sötare", och är väl så nära tjejparfym man kan komma utan att vara tjejparfym. Unisex kanske man ska kalla det.
Citera
2012-12-05, 13:12
Medlem
För att liva upp tråden lite så tycker jag det är spännande att få veta vad alla har på sig idag.

Skriv ner parfymen du bär på och varför du tog just den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in