2013-03-24, 15:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
irrbloss, visst hade du testat använt urbanretreat.co.uk? Hur gick det där, kommer du ihåg?
Glöm dem. Min Clive Christian No 1 fastnade i tullen innan den lämnat landet. Fick tillbaka pengarna, men de hade ingen lösning på hur de skulle skicka något utanför UK. Jag föreslog att de skulle kolla upp Direct Link (som bl.a. Vivamondo använder sig av), men jag har inte hört något mer från dem angående det.

För övrigt är det lite märkligt att det ska vara så svårt att få tag i Tom Ford, speciellt private blend-dofterna när man bor i Sverige. Har inte hittat någon pålitlig tysk sida som har Tom Ford heller.
Citera
2013-03-24, 16:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Glöm dem. Min Clive Christian No 1 fastnade i tullen innan den lämnat landet. Fick tillbaka pengarna, men de hade ingen lösning på hur de skulle skicka något utanför UK. Jag föreslog att de skulle kolla upp Direct Link (som bl.a. Vivamondo använder sig av), men jag har inte hört något mer från dem angående det.

För övrigt är det lite märkligt att det ska vara så svårt att få tag i Tom Ford, speciellt private blend-dofterna när man bor i Sverige. Har inte hittat någon pålitlig tysk sida som har Tom Ford heller.
Tråkigt :/. På den sidan kostade TV 50ml ~1200, på vivamondo kostar den ~2250, ockerpris så det heter duga.

Finns det någon mer lätttillgänglig nisch eller designer parfym som är åt vaniljhållet? Läste på basenotes om nån kvinnlig guerlain vanilj men som skulle passa på män också.. men den verkar vara lika svår att få tag i.
Citera
2013-03-24, 16:08
Medlem
Citat:
Tråkigt :/. På den sidan kostade TV 50ml ~1200, på vivamondo kostar den ~2250, ockerpris så det heter duga.

Finns det någon mer lätttillgänglig nisch eller designer parfym som är åt vaniljhållet? Läste på basenotes om nån kvinnlig guerlain vanilj men som skulle passa på män också.. men den verkar vara lika svår att få tag i.
Spiritouse Double Vanille. Den är riktigt fin den! Irrbloss älskar den om jag inte minns fel. Och det är alldeles korrekt, SVD passar mycket bättre på män tycker jag i och med att den klassas som en "boozy " vanilj. Ända nackdelen är att den är minst lika svår att få tag på... :/

Edit: Hur mycket kan du tänka dig lägga på en bra vanilj doft?
Senast redigerad av fragsforyou 2013-03-24 kl. 16:56.
Citera
2013-03-24, 17:30
Medlem
3rds avatar
Citat:

Har tipsat om den tidigare men gör det igen: L'Occitane Eau des Baux. Fantastisk doft med mycket vanilj i botten. Bra pris också.
Citera
2013-03-24, 17:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nån som vet var man kan köpa Tobacco Vanille nu för tiden?

Såg tyvärr inte den på flygplatsen i DOHA annars hade jag kunnat fixa den åt dig där. Såg en hel drös andra Tom Ford men inte den
Citera
2013-03-24, 17:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har tipsat om den tidigare men gör det igen: L'Occitane Eau des Baux. Fantastisk doft med mycket vanilj i botten. Bra pris också.
Är det denna du menar?
http://www.loccitane.se/eau-des-bavx-eau-de-toilette,25,2,12765,30346.htm
Citera
2013-03-24, 18:13
Medlem
3rds avatar
Citat:
Är det denna du menar?
http://www.loccitane.se/eau-des-bavx-eau-de-toilette,25,2,12765,30346.htm
Japp. Underbar. Finns på fler ställen. Kolla på prisjakt.
Citera
2013-03-24, 18:32
Medlem
Citat:
Japp. Underbar. Finns på fler ställen. Kolla på prisjakt.
Jag hade helt glömt bort att testa denna igen. Minns att jag testade den för kanske 2 år sedan, men då hade jag en helt annan smak. Denna skall jag prova igen.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-03-24 kl. 18:36.
Citera
2013-03-24, 18:45
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag hade helt glömt bort att testa denna igen. Minns att jag testade den för kanske 2 år sedan, men då hade jag en helt annan smak. Denna skall jag prova igen.
Det tycker jag . Själv köpte jag duschtvålen förra året och tyckte den luktade så gott så jag beställde en flaska av doften och det ångrar jag inte kan jag lova.
Citera
2013-03-24, 18:47
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Såg tyvärr inte den på flygplatsen i DOHA annars hade jag kunnat fixa den åt dig där. Såg en hel drös andra Tom Ford men inte den
Om du mellanlandar i Frankfurt så såg jag den där för någon vecka sedan.
Citera
2013-03-24, 18:49
Medlem
3rds avatar
Citat:
Om du mellanlandar i Frankfurt så såg jag den där för någon vecka sedan.
Och är man i Berlin så finns den (och i princip alla dofter som diskuteras) på KaDeWa.
Citera
2013-03-24, 19:39
Medlem
oj, inte vanliga "svensson"-parfymer som listas här längre.
vad är era favoritparfymer nu till våren? helst parfymer som går att hitta i svenska butiker.

20 år / man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in