2013-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Även om jag skulle vilja fylla på mitt förråd av Aventus, kommer göra det om jag hittar nån bra sida som inte ligger i UK. Har iofs ingen aning om priset på NK.

2000kr för 75ml har jag för mig på NK. Tror de höjde ifrån 1800 iom att Creed själva höjde sina priser.
Citera
2013-02-13, 18:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
2000kr för 75ml har jag för mig på NK. Tror de höjde ifrån 1800 iom att Creed själva höjde sina priser.
Ok, ja... det är ju lite magstarkt men jag gissade nästan på nåt sånt.
Citera
2013-02-13, 19:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag är beredd att hålla med. Kan bocka av fyra av dom

Även om jag skulle vilja fylla på mitt förråd av Aventus, kommer göra det om jag hittar nån bra sida som inte ligger i UK. Har iofs ingen aning om priset på NK.

Kolla skins.nl dom tar 142,40€ för 75ml Aventus. Tror själv jag kommer beställa en flaska där snart.
Har mailet och kollat om dom skickar till Sverige och det gör dom men man får välja Tyskland som land och sen din adress givetvis. 7,50€ för frakt.
Citera
2013-02-13, 19:27
Medlem
Nu har jag spenderat en hel del tid med Tobacco Vanille. Det jag kommit fram till är enkelt: jag bara måste köpa en flaska av TV!
Frågan är dock vart man kan få tag på den, hittar den inte någonstans. Någon som kan tänka sig hjälpa mig?
Citera
2013-02-13, 19:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nu har jag spenderat en hel del tid med Tobacco Vanille. Det jag kommit fram till är enkelt: jag bara måste köpa en flaska av TV!
Frågan är dock vart man kan få tag på den, hittar den inte någonstans. Någon som kan tänka sig hjälpa mig?
http://www.harrods.com/product/tobacco-vanille-eau-de-parfum-spray-50ml-100ml/tom-ford/b12-0806-050-TF-0071

Vet att de tidigare har levererat till Sverige, men med tanke på flygtramset kanske de inte levererar "overseas" längre.

Edit: non-exportable står det visst nu...

Edit 2: Stället där jag beställde Clive Christian No 1 har den också: http://www.urbanretreat.co.uk/beautique/product/TOM_FORD/Tobacco_Vanille_Eau_De_Parfum.aspx fast jag har ju inte fått min än, så jag vet inte om man kan rekommendera dem än. Dock så är Urban Retreat officiella distributörer av Clive Christian, så jag gissar att de är seriösa även om det tar lång tid att leverera med surface mail.
Senast redigerad av irrbloss 2013-02-13 kl. 19:44.
Citera
2013-02-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
http://www.harrods.com/product/tobacco-vanille-eau-de-parfum-spray-50ml-100ml/tom-ford/b12-0806-050-TF-0071

Vet att de tidigare har levererat till Sverige, men med tanke på flygtramset kanske de inte levererar "overseas" längre.

Edit: non-exportable står det visst nu...

Edit 2: Stället där jag beställde Clive Christian No 1 har den också: http://www.urbanretreat.co.uk/beautique/product/TOM_FORD/Tobacco_Vanille_Eau_De_Parfum.aspx fast jag har ju inte fått min än, så jag vet inte om man kan rekommendera dem än. Dock så är Urban Retreat officiella distributörer av Clive Christian, så jag gissar att de är seriösa även om det tar lång tid att leverera med surface mail.
Tack så jätte mycket för hjälpen. Det var ju billigare hos Urban Retreat! Tror jag väntar på din flaska först, innan jag slänger iväg en beställning
Citera
2013-02-13, 20:33
Medlem
3rds avatar
Citat:
Testa L'occitane Eau des bavx också. Har hört att den ska vara lik TV. Jag har ej testat TV själv dock men EDB är grym.
Citera
2013-02-13, 20:43
Medlem
Citat:
Testa L'occitane Eau des bavx också. Har hört att den ska vara lik TV. Jag har ej testat TV själv dock men EDB är grym.
Har hört rätt så många jämförelser mellan dessa två. EDB har ju en rökelse not, hur stark är den tycker du? För mycket rökelse, eller rökelse överhuvudtaget, är jag inte förtjust i. Hur stark är vaniljen?

Tack!
Citera
2013-02-13, 20:49
Medlem
3rds avatar
Citat:
Har hört rätt så många jämförelser mellan dessa två. EDB har ju en rökelse not, hur stark är den tycker du? För mycket rökelse, eller rökelse överhuvudtaget, är jag inte förtjust i. Hur stark är vaniljen?

Tack!
Hm, lite svårt att säga. Det är ingen rökelse som luktar gammal kyrka utan mer en söt indisk i så fall. Ganska mycket vanilj i botten men snarare en fräsch vanilj istället för söt... typ
Citera
2013-02-14, 00:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ok, ja... det är ju lite magstarkt men jag gissade nästan på nåt sånt.
Men 1800-1900 för 60ml barbare är inte magstarkt?

Förresten nån som sett Ambre Narguilé inom Europa nånstans som är billigare än 1700?
Senast redigerad av NirvanA 2013-02-14 kl. 00:37.
Citera
2013-02-14, 08:05
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men 1800-1900 för 60ml barbare är inte magstarkt?
Haha... du har en poäng där . Fast den finns ju inte på NK...
Citera
2013-02-14, 08:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kolla skins.nl dom tar 142,40€ för 75ml Aventus. Tror själv jag kommer beställa en flaska där snart.
Har mailet och kollat om dom skickar till Sverige och det gör dom men man får välja Tyskland som land och sen din adress givetvis. 7,50€ för frakt.
Har kollat där men det där att välja Tyskland först och sen adress känns sådär. Jag har även hittat den här till vettigt pris -> http://www.parfumdreams.de/Creed/Herrenduefte/Aventus/Eau-de-Parfum-Spray/index_29150.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in