2013-06-28, 01:43
Medlem
Vad har ni för tankar kring Only The Brave Tattoo från Diesel? (den svarta tatuerade flaskan)
Citera
2013-06-28, 01:43
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Första gången jag handlar från Cheapsmells, hur levereras det? Får man en avi och hämtar ut den på Postens utlämningsställe? Jag valde den billiga (gratis!) frakten.

Precis så ja, du får en avi i postlådan.
Citera
2013-06-28, 02:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Första gången jag handlar från Cheapsmells, hur levereras det? Får man en avi och hämtar ut den på Postens utlämningsställe? Jag valde den billiga (gratis!) frakten.
Jag har beställt där 2 gånger, bägge gångerna har det kommit direkt i brevlådan, antar det har med storleken på paketet att göra.
Citera
2013-06-28, 06:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Den ser trevlig ut så jag tar gärna emot den gratis. Vart beställde du ifrån?

Hur känner ni med att man ska hålla sig till endast en doft som man förknippas med? Funderade på om man borde köpa sig en vinterdoft eller om man ska fortsätta på GIT livet ut. Har för mig att Irrbloss sagt att den fungerar lika bra vintertid som sommartid. Någon favorit jag borde spana in annars?

Alla har beställt sina på cheapsmells då den var kraftigt nedsatt där nu.

Precis som NirvanA skulle jag inte bara kunna äga EN parfym, oerhört trist i mina ögon. Det går inte, speciellt inte om man har ett litet intresse för dofter.
Vad är du ute efter? Tror folk listade lite favoriter ett par sidor tillbaka, kan ju vara värt att kolla.

Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Ja jag var lite rädd att den skulle kännas gubbig, och jag fastnar ofta och läser och begrundar dom dåliga kommentarerna på Fragrantica så jag blir lite osäker.

Var ganska längesen även jag testade Tabarome men kommer ihåg att det var en av de Creed jag helt klart ville ha en flaska av. Tobak blandat med lite citrus, manlig och fräscht vill jag minnas.

Måste fråga er som testat Chergui, har nu testat den för 3:e gången. Känner verkligen ingen tobak så som jag tycker att tobak luktar. Känner mest en söt, amber med en massa sandelträ i bakgrunden? hade ganska höga förhoppningar om just bra tobak...
Citera
2013-06-28, 08:34
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Måste fråga er som testat Chergui, har nu testat den för 3:e gången. Känner verkligen ingen tobak så som jag tycker att tobak luktar. Känner mest en söt, amber med en massa sandelträ i bakgrunden? hade ganska höga förhoppningar om just bra tobak...
Beror nog lite på vilken sorts tobak du förväntar dig antar jag . Kommer mer att tänka på söt piptobak a la Borkum riff cherry alt nån söt Davidoff-tobak jag luktade på en gång. Någon direkt råtobak, typ mer som Histoires de Parfums 1740 doftar, känner jag inte heller.
Citera
2013-06-28, 09:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Beror nog lite på vilken sorts tobak du förväntar dig antar jag . Kommer mer att tänka på söt piptobak a la Borkum riff cherry alt nån söt Davidoff-tobak jag luktade på en gång. Någon direkt råtobak, typ mer som Histoires de Parfums 1740 doftar, känner jag inte heller.

Antar du har rätt för jag tänker mer på vanlig rulltobak som jag tycker luktar gott. Har noll koll på div söta piptobaksdofter. Även tobaksnoten i Tabarome vill jag minnas var mer råtobak'ig.
Citera
2013-06-28, 15:15
Medlem
Kan även rekommendera att kontakta L'Artisan om ni vill ha gratis samples. Mina är nu skickade, enligt dom Spännande!
Citera
2013-06-28, 15:42
Medlem
injections avatar
Fick idag mina samples från "theperfumedcourt" - det tog 2 veckor.

Det blev följande:

Heeley Sel Marin

van Cleef & Arpels Midnight in Paris

Acqua di Parma Colonia Intensa

Frapin L'Humaniste Eau de Parfum

Nasomatto Black Afgano

Givenchy Pi Neo

Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille

Thierry Mugler A*Men Pure Havane

Intressant helg väntar..
Citera
2013-06-28, 15:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Kan även rekommendera att kontakta L'Artisan om ni vill ha gratis samples. Mina är nu skickade, enligt dom Spännande!

Mailade iaf Serge Lutens igen och fick till svar att min adress skulle vidarebefordras till nån avdelning som skulle fixa proverna. Är dock inte lika sugen efter irrbloss berättade om adventskalendern med vaxprover.

Ska kanske kolla med L'Artisan då.
Citera
2013-06-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Frapin L'Humaniste Eau de Parfum

Nasomatto Black Afgano

Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille

Thierry Mugler A*Men Pure Havane
Kommer bli intressant att se vad du har att säga om dessa 4 Happy sniffin'!
Citera
2013-06-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Mailade iaf Serge Lutens igen och fick till svar att min adress skulle vidarebefordras till nån avdelning som skulle fixa proverna. Är dock inte lika sugen efter irrbloss berättade om adventskalendern med vaxprover.

Ska kanske kolla med L'Artisan då.
Så sa dom till mig också. Haha, ja det låter bara komplicerat och jävligt onödigt
Citera
2013-06-28, 16:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Fick idag mina samples från "theperfumedcourt" - det tog 2 veckor.

Det blev följande:

...

Intressant helg väntar..

Ja du borde ju ha en hel drös prover nu

En favorit där är ju helt klart AdP Colonia Intensa. Brukar dessutom finnas i set där man får 100ml, duschtvål och after shave balm till bra pris.

Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Så sa dom till mig också. Haha, ja det låter bara komplicerat och jävligt onödigt

Det är ju andra gången dom säger samma sak nu så man får väl se om det händer nåt den här gången. Blev dessutom kallad "dear Madame" av Angélique...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in