2014-11-04, 17:10
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Svalde tabletten (Oxycontin, 10mg) som den var. Väntade nån timme eller två och snortade några mg pulver. Känner av det, men inte mkt mer än att jag är varm och svagt, svagt illamående och lite mer.. loosy-goosy s.a.s.

Har tagit Oxynorm förr i tiden, men det är ju mkt enklare iom att det inte är depot...
Krossa Contin..
Citera
2014-11-04, 17:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Krossa Contin..

Och sen då?

Mår bara lite småilla och känner smärtstillande effekt. Imorn sväljer jag 20mg hela tabletter.
Senast redigerad av Ovcharka 2014-11-04 kl. 17:41.
Citera
2014-11-04, 20:01
Bannlyst
Citat:
Och sen då?

Mår bara lite småilla och känner smärtstillande effekt. Imorn sväljer jag 20mg hela tabletter.

Skulle jag ha varit dig givet det du har skrivit så hade jag snortat 10mg, väntat 10min. Snortat 10mg. Varför inte ta allt på en gång? Min erfarenhet är att det tas upp bättre nasalt om det inte kommer för mycket pulver på en gång.

Om du mår illa så kan du ju ta lite postafen en timme eller så innan.
Citera
2014-11-04, 20:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Skulle jag ha varit dig givet det du har skrivit så hade jag snortat 10mg, väntat 10min. Snortat 10mg. Varför inte ta allt på en gång? Min erfarenhet är att det tas upp bättre nasalt om det inte kommer för mycket pulver på en gång.

Om du mår illa så kan du ju ta lite postafen en timme eller så innan.

Snorta var ganska värdelöst. Framförallt är det svårt att göra pulver av det, och det är... svårsnortat. Men vad säger ni om att göra såhär imorn: Ta en Postafen. Vänta 1h. Svepa 10mg krossad Oxycontin.
Citera
2014-11-04, 21:36
Bannlyst
Citat:
Snorta var ganska värdelöst. Framförallt är det svårt att göra pulver av det, och det är... svårsnortat. Men vad säger ni om att göra såhär imorn: Ta en Postafen. Vänta 1h. Svepa 10mg krossad Oxycontin.

Svårsnortat? Ja det beror lite på vilket fabrikat ja, det stämmer. Du kan göra som du säger. Svep gärna med något sött som t.ex. apelsinjuice. Då går det ännu fortare in i systemet. Tycker väl personligen givet det du har sagt, att 10mg är under en "good enough"-gräns. Skulle nog rekommendera 20mg i ditt fall och ditt intagningssätt. Men annars kan du kompromissa med 15mg?

Eller kör med 10mg då, med med en viss risk då för att du waistar de 10mg - om de nu vilket inte är helt osannolikt, skulle ge endast en minimal eufori. Har du gott om oxy så spelar det ju ingen roll å andra sidan och då vet du sen.

Det är bra att ha acetylsalisyra om du får ont i huvudet vid "atn". Bättre än paracetamol vid den typen av huvudvärk.
Citera
2014-11-04, 21:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Svårsnortat? Ja det beror lite på vilket fabrikat ja, det stämmer. Du kan göra som du säger. Svep gärna med något sött som t.ex. apelsinjuice. Då går det ännu fortare in i systemet. Tycker väl personligen givet det du har sagt, att 10mg är under en "good enough"-gräns. Skulle nog rekommendera 20mg i ditt fall och ditt intagningssätt. Men annars kan du kompromissa med 15mg?

Eller kör med 10mg då, med med en viss risk då för att du waistar de 10mg - om de nu vilket inte är helt osannolikt, skulle ge endast en minimal eufori. Har du gott om oxy så spelar det ju ingen roll å andra sidan och då vet du sen.

Det är bra att ha acetylsalisyra om du får ont i huvudet vid "atn". Bättre än paracetamol vid den typen av huvudvärk.

Ah, ska fundera på dosen. 15 kanske blir bra. Jag har 100mg kvar, så... Hur är det med AT? Fick inte AT när jag tog Oxynorm för länge sen. Kände bara en stor saknad efter oxy dagen efter, men inget fysiskt... Hur många dagar av bruk brukar krävas för AT?

Och låt säga att jag sveper 10mg, och det inte ger tillräcklig effekt, är det inte bara att svepa 5-10mg till då? Eller är effekttiden så kortvarig att man hinner hamna på ruta 1 innan de nya 5-10mg sätter in?
Citera
2014-11-04, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ah, ska fundera på dosen. 15 kanske blir bra. Jag har 100mg kvar, så... Hur är det med AT? Fick inte AT när jag tog Oxynorm för länge sen. Kände bara en stor saknad efter oxy dagen efter, men inget fysiskt... Hur många dagar av bruk brukar krävas för AT?

Och låt säga att jag sveper 10mg, och det inte ger tillräcklig effekt, är det inte bara att svepa 5-10mg till då? Eller är effekttiden så kortvarig att man hinner hamna på ruta 1 innan de nya 5-10mg sätter in?

Låt mig säga så här. Skulle du snorta stuffet, så skulle du kunna "reglera" ruset av ruset på det sättet vi säger. Det vet jag. För jag brukar själv göra så. Men när det gäller "oxy-cocktailandet" så - vet jag inte! Men jag tvivlar lite på att "regleringen" blir så bra av flera skäl. För det första så tar det lite tid innan cocktailen går från maggen till hjärnan och ger eufori (kallas inom reglertekniken för "dötid" btw ). Och vi vet ju alla hur kort själva euforin-highen av oxy är när man tar den i fast mode.

En tredje väg att gå förslagsvis kanske. Är att först ta oxy-cocktailen. Vänta 20-30 min, och händer "för lite" eller inget. Så snorta då 5mg, och då kan du på 3-5minuter avgöra om du är "good enough". Det kommer nämligen fort! Är du fortfarande inte good enough, kan du vänta ytterligare 5min och snorta 5mg till. Men är du fine vid 10 eller 15mg så stanna där! Det är bra att få lite kläm på sakerna innan man "höjer" och vill ta ut svängarna.

Givet vad du har sagt, och förståelsen av att du är lite försiktig så tycker jag 15mg-ambitionen är lämplig. Helst inte gå över 15mg (till 20mg) givet vad du har sagt; inte för att det är en fara, utan för att det liksom inte finns någon anledning om du mår fine på 10 eller 15mg.

Angående "at" så är det individuellt, och så är det ju som bekant ett relativt begrepp. Men för mig är det vanligt med huvudvärk av ett speciellt slag. Och där är det acetylsalisyra som är perfekt. Brukar faktiskt räcka bara med en tablett också!
Anledningen till att Acetylsalisyra funkar bra mot huvudvärken tror jag har att göra med att det vidgar blodkärlen emedan opiater gör det motsatta, om jag minns rätt. Någon annan form av "at" behöver du inte tänka på. Jo, möjligtvis att du blir på sämre humör. Förhöjd irritibilitatet...
Citera
2014-11-04, 22:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Låter som att snorta är bäst då, enklare att reglera. Får bli snortning. Skiter i att äta/dricka det. Snorta 10mg på en gång?
Citera
2014-11-05, 03:51
Bannlyst
Citat:
Låter som att snorta är bäst då, enklare att reglera. Får bli snortning. Skiter i att äta/dricka det. Snorta 10mg på en gång?

Japp. Det är nog bäst. Men försök begränsa dig till max 15-20mg totalt och nöj dig med att njut av det. Eller om 10mg nu räcker för dig.
Citera
2014-11-05, 14:54
Medlem
telepatis avatar
Har personlig erfarenhet av oxynorm, dock aldrig OC.
Fick ett gäng frågor av en polare idag som jag inte kunde svara på.

Han har en 40mg OC och undrar hur han ska dosera på bästa sätt? Han har stor opiaterfarenhet, dock inte på oxy.

Ska den snortas? Hur doserar han bäst isf? Sväljas direkt? Krossa hela och svälja? Dela på två och svälja? Hur länge sitter effekten i vid snortning kontra att äta den hel eller krossad?

När jag åt ocynorm tyckte jag 30mg var en bra startdos, men nån dag efter var det snarare 70mg för att hamna rätt!

Flashback, informera mig och min vän!
Citera
2014-11-05, 17:31
Medlem
Citat:

Tja. Jag är rätt ny på oxy med. Har till min stora glädje låg tolerans :-)
Ikväll kände jag för att ta lite, så då gör jag såhär:
Jag tar 15 mg som jag tuggar väl och sköljer ner med lite vatten. Effekten kommer efter 10-15 minuter. Tar även en allergitablett för att dämpa kliningar, samt en Alvedon/ipren förebyggande mot huvudvärk. Jag tänker ta Dimor innan jag lägger mig ikväll för att minska svettningarna av AT under natten. Helt enkelt en myskväll!
Citera
2014-11-05, 19:17
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Har personlig erfarenhet av oxynorm, dock aldrig OC.
Fick ett gäng frågor av en polare idag som jag inte kunde svara på.

Han har en 40mg OC och undrar hur han ska dosera på bästa sätt? Han har stor opiaterfarenhet, dock inte på oxy.

Ska den snortas? Hur doserar han bäst isf? Sväljas direkt? Krossa hela och svälja? Dela på två och svälja? Hur länge sitter effekten i vid snortning kontra att äta den hel eller krossad?

När jag åt ocynorm tyckte jag 30mg var en bra startdos, men nån dag efter var det snarare 70mg för att hamna rätt!

Flashback, informera mig och min vän!

Börja med halva för säkerhets skull vet inte vad hen har för tolerans osv. Krossa/tugga å svälj. Vet inte hur bra biotillgänglighet oxy har nasalt men det är tillräckligt bra oralt för att äta istället för å krångla med att snorta :-) Är det inte nog efter en timme, ta nästa halva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in