Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
Ah, ska fundera på dosen. 15 kanske blir bra. Jag har 100mg kvar, så... Hur är det med AT? Fick inte AT när jag tog Oxynorm för länge sen. Kände bara en stor saknad efter oxy dagen efter, men inget fysiskt... Hur många dagar av bruk brukar krävas för AT?
Och låt säga att jag sveper 10mg, och det inte ger tillräcklig effekt, är det inte bara att svepa 5-10mg till då? Eller är effekttiden så kortvarig att man hinner hamna på ruta 1 innan de nya 5-10mg sätter in?
Låt mig säga så här. Skulle du snorta stuffet, så skulle du kunna "reglera" ruset av ruset på det sättet vi säger. Det vet jag. För jag brukar själv göra så. Men när det gäller "oxy-cocktailandet" så - vet jag inte!

Men jag tvivlar lite på att "regleringen" blir så bra av flera skäl. För det första så tar det lite tid innan cocktailen går från maggen till hjärnan och ger eufori (kallas inom reglertekniken för "dötid" btw

). Och vi vet ju alla hur kort själva euforin-highen av oxy är när man tar den i fast mode.
En tredje väg att gå förslagsvis kanske. Är att först ta oxy-cocktailen. Vänta 20-30 min, och händer "för lite" eller inget. Så snorta då 5mg, och då kan du på 3-5minuter avgöra om du är "good enough". Det kommer nämligen fort! Är du fortfarande inte good enough, kan du vänta ytterligare 5min och snorta 5mg till. Men är du fine vid 10 eller 15mg så stanna där! Det är bra att få lite kläm på sakerna innan man "höjer" och vill ta ut svängarna.
Givet vad du har sagt, och förståelsen av att du är lite försiktig så tycker jag 15mg-ambitionen är lämplig. Helst inte gå över 15mg (till 20mg) givet vad du har sagt; inte för att det är en fara, utan för att det liksom inte finns någon anledning om du mår fine på 10 eller 15mg.
Angående "at" så är det individuellt, och så är det ju som bekant ett relativt begrepp. Men för mig är det vanligt med huvudvärk av ett speciellt slag. Och där är det acetylsalisyra som är perfekt. Brukar faktiskt räcka bara med en tablett också!
Anledningen till att Acetylsalisyra funkar bra mot huvudvärken
tror jag har att göra med att det vidgar blodkärlen emedan opiater gör det motsatta, om jag minns rätt. Någon annan form av "at" behöver du inte tänka på. Jo, möjligtvis att du blir på sämre humör. Förhöjd irritibilitatet...