2014-11-06, 02:15
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerfejja
Tja. Jag är rätt ny på oxy med. Har till min stora glädje låg tolerans :-)
Ikväll kände jag för att ta lite, så då gör jag såhär:
Jag tar 15 mg som jag tuggar väl och sköljer ner med lite vatten. Effekten kommer efter 10-15 minuter. Tar även en allergitablett för att dämpa kliningar, samt en Alvedon/ipren förebyggande mot huvudvärk. Jag tänker ta Dimor innan jag lägger mig ikväll för att minska svettningarna av AT under natten. Helt enkelt en myskväll!

Dimor för att minska AT? Du kommer inte få en avtändning av att bruka 15 mg. Håller tummarna för att du får ett rus!
Citera
2014-11-06, 18:16
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Låter som att snorta är bäst då, enklare att reglera. Får bli snortning. Skiter i att äta/dricka det. Snorta 10mg på en gång?

dom snackar skit, du ska ta oxy oralt.. pratar verkligen från erfarenhet.. tugga den och sen sväljer du. Oxy har 80% något sånt biotillgänglighet oralt det som är så bra med oxy!
Citera
2014-11-06, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exade
dom snackar skit, du ska ta oxy oralt.. pratar verkligen från erfarenhet.. tugga den och sen sväljer du. Oxy har 80% något sånt biotillgänglighet oralt det som är så bra med oxy!

Jag avråder folk som vill känna någon slags rush att lyssna på dig.
Citera
2014-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Dimor för att minska AT? Du kommer inte få en avtändning av att bruka 15 mg. Håller tummarna för att du får ett rus!
Visst, det kanske inte kallas AT att använda en kväll. men det hjälpte mig. Jag fick betydligt mindre svettningar än sist på natten. Jag får ett för mig lagom rus på 15 mg. Men det kanske inte är samma rus som andra är ute efter. Jag är nöjd med mitt sätt att bruka oxy!
Citera
2014-11-06, 23:33
Medlem
Fråga: Hur lätt är det att bli "beroende" av oxy. Jag som är ny och har tagit ett par gånger med minst en veckas mellanrum känner inget fysiskt sug såklart. Men jag tänker på det då och då och det är förvisso ett beroende i sig. Men, när blir man fysiskt beroende? Om jag tar så att jag får rus i tex 5 dagar i streck (Med ökad, lagom dos såklart), kommer jag då att få abstinens, typ?
Vill bara veta ungefär vad jag ger mig in på....!
Citera
2014-11-06, 23:56
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerfejja
Fråga: Hur lätt är det att bli "beroende" av oxy. Jag som är ny och har tagit ett par gånger med minst en veckas mellanrum känner inget fysiskt sug såklart. Men jag tänker på det då och då och det är förvisso ett beroende i sig. Men, när blir man fysiskt beroende? Om jag tar så att jag får rus i tex 5 dagar i streck (Med ökad, lagom dos såklart), kommer jag då att få abstinens, typ?
Vill bara veta ungefär vad jag ger mig in på....!

Det är helt individuellt..många faktorer spelar in, generell opiatvana etc. Jag kan stoppa i mig 80mg per dag i 4-6 dagar, och sen sluta cold turkey.. Givetvis med lite hjälp av Proviva samt Dimor. Men jag har hållit på med opiater i ett par år.

Om jag var du så skulle jag inte ge mig in på Oxy öht.
Citera
2014-11-07, 12:21
Medlem
Tjena

Hade tänkt o käka 10 mg oxynorm för första gången, undrar dock om de 800 mg tramadolen jag tog igår runt 23 kan påverka? Negativt? Positivt?
Citera
2014-11-07, 13:40
Medlem
calihs avatar
Tja!

Jag ska oxå käka oxynorm ikväll, vet dock ej hur mkt. Snackade med en polare som sa att han hade två kapslar men han visste inte om det var 5 eller 10mg.

Tänkte även köpa på mig några xanor. Vet att man ej ska blanda opiater/opioder med benso, men tänkte ändå kolla med er. Med tanke på att 10-20mg oxy är en liten dos borde det väl vara ok att käka 4-8mg xanor efter nån timme eller 2?

Har tidigare haft tolerans mot både opiater och benso men har i stort sett varit ren i 2 år bortsett från några enstaka ggr.
Citera
2014-11-07, 15:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Måste man vänta med Sub ett tag efter att man tagit Oxy? Hur länge? Nån dag eller två?
Citera
2014-11-07, 15:41
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Låter som att snorta är bäst då, enklare att reglera. Får bli snortning. Skiter i att äta/dricka det. Snorta 10mg på en gång?

Enligt mig så är det bäst att äta Oxyn som den är, alternativt så krossar man dem om det är depot om man vill slippa det. Oxy har lägre nasal än oral biotillgänlighet så det är skit och rövpanna är bara onödigt då den orala biotillgängligheten är såpass bra ändå.

Att röka Oxy är väl dock enda sättet att få någon sorts kick om man inte vill köra IV. Men att röka Oxy fungerar inte särskilt bra såvida man inte har minst 40mgs-tabs, och även ifall man har 80mgs-tabs så brukar det vara rätt omständligt och slösaktigt att röka det, men det beror kanske en del på hur bra teknik man har.

Vill man ha extra kul på Oxy är det IV som gäller enligt mig (snabbverkande är generellt svåra att skjuta dock). IV är inget jag rekommenderar, men att ta Oxy IV kan man åtminstone motivera utifrån en logisk synvinkel om man tar det i russyfte.

Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Tack för tips samt tabellen. Den där sparar jag ner i en textfil, om jag nu ska få för mig att ändra livsstil.

Np, förhoppningsvis kommer den till användning för dig eller någon annan någon gång .
Senast redigerad av TheSpacePope 2014-11-07 kl. 15:43.
Citera
2014-11-07, 15:44
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Jag avråder folk som vill känna någon slags rush att lyssna på dig.

'''Oxykodon har EXTREMT bra biotillgänglighet vid oralt intag.''

'''Men eftersom oxy har så hög biotillgänglighet (ca 85%)''

''OxyContin® depottabletter har en hög biotillgänglighet, 60–87%. ''

prata inte om sånt du uppenbarligen inte vet.

noddat massa gånger och mått fett skönt än när man snortar det, ska du ha rush taskiten IV
Citera
2014-11-07, 16:51
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
säker? Har läst endel sidor och här att folk skriver att metadonet INTE har samma blockerande effekt som subutex och många..läste minst 5 stycken som sa samma har även sett en skriva att legendaren nemesis här på forumet har sagt detta.
Jag citerar det han sa.
''Dåligt med svar ser jag här.
Men jag kan säga att jag tror på vad tex Antialias och Nemesis1 säger att det inte är några problem att blanda andra opiater/opioder med Metadon.

Testade igår kväll med en liten dos (ca 10mg) oxycontin ca 4timmar efter det att jag tog 20mg Metadon och jag kände direkt igen värmen och lilla ruset som kommer med en sådan dos oxycontin.
Så enligt mig är det inga problem alls, säg gärna emot dock om ni har fakta som säger emot men jag kan knappast tro att jag inbillade mig det ruset. ''
De kan vara indevuelt.
Men ja kanske bara hade otur man kan få huvudverk väldigt vanlig biverkning. Men ja säger absolut inte att metadon inte går att blanda med andra opiater. Men Å andra sidan känns de lite skumt ja menar metadon är väl framtaget för just missbruk ja kan ha fel metadon kanske är smärtlindrande från början men.
Men även sub kan du blanda med exp tradolan så vissa opiater går säckert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in