Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-03, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Sant, jag tänkte inte på att det inte finns skåror osv i Oxyn, men det går såklart att dela dem/krossa dem ändå. Nackdelen med det under en nedtrappning är ganska uppenbar dock då depoteffekten är att föredra. Men att först gå från 60mg till 40mg och äta det i två dagar och sedan äta 20mg i två dagar och sedan inte äta något är inte särskilt lyckat IMO. Isåfall får man ligga på 20mg i mer än två dagar, men även om man gjorde det i 5 eller 10 dagar skulle nedtrappningen från 20mg till 0 bli rätt jobbig.

Att skjuta upp doseringen på det sättet funkar kanske hyfsat om man är ledig/saknar sysselsättning, men gör man enbart på det sättet är jag rätt övertygad om att man kommer att känna av en del abs till och från, vilket är rätt jobbigt om man har ett jobb att sköta.

Vill bara påpeka att märket Acino har brytskåra. Dessutom är dessa piller av en sort som inte går at finfördela fint, utan det blir lite klibbigt och kornen är nog lite större än normalt salt eller socker. Acino lämpar sig inte för att snorta enligt mig p g a nämnda skäl. Men det här kan ju vara en fördel i vissa fall. Typ när man ska trappa ner som här, och då är som sagt depå-effekten viktig-
Jaja mina åsikter.
Citera
2014-11-03, 01:17
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Vill bara påpeka att märket Acino har brytskåra. Dessutom är dessa piller av en sort som inte går at finfördela fint, utan det blir lite klibbigt och kornen är nog lite större än normalt salt eller socker. Acino lämpar sig inte för att snorta enligt mig p g a nämnda skäl. Men det här kan ju vara en fördel i vissa fall. Typ när man ska trappa ner som här, och då är som sagt depå-effekten viktig-
Jaja mina åsikter.

De har brytskåra av tillverkningstekniska orsaker, den skall INTE brytas. Om den delas förlorad depåfunktionen av tabletten. Det är tyvärr inte sant att alla tabletter med brytskåra kan delas.
Citera
2014-11-03, 07:22
Medlem
Audacias avatar
Vidare kan dock sägas om Acino att den är ganska bra i syftet att kliva av opioider då den för många inte ger alls lika kraftigt rus, dock saknar den inte analgetisk effekt!
Det är förmodligen inte så för alla, men många jag pratat med delar min åsikt att ur russynpunkt så är Acino inte att föredra!
Citera
2014-11-03, 07:51
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Vidare kan dock sägas om Acino att den är ganska bra i syftet att kliva av opioider då den för många inte ger alls lika kraftigt rus, dock saknar den inte analgetisk effekt!
Det är förmodligen inte så för alla, men många jag pratat med delar min åsikt att ur russynpunkt så är Acino inte att föredra!

Själv tycker jag tvärtom... Alla reagerar olika på bindemedel osv antar jag..
Citera
2014-11-03, 12:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad är det för FAQ som inte har guide i början? Vill främst ta reda på:
  • Hur många mg Oxycontin ska man ta?
  • Hur ska man ta Oxycontin? Snorta, äta etc...

Contin nu, inte Norm. Även om det borde stå om Norm i förstainlägget också.

Edit: Verkar som att 10mg oralt, svälja helt, kan vara bra startdos för nybörjare... Nu har jag iofs tagit Sub, Norm, Tram och Heroin innan, men jag tänker på toleransen, att den är låg. Eller obefintlig.

Bonusfråga: Tog sub för 2* dagar sen och tog det i ca en vecka, dock bara ~10 mg utspritt på denna veckan (1-2mg/dag). Går det ta Oxy då?

Inga svar? Ska jag svälja en tia eller?

*4 dagar sedan sub
Citera
2014-11-03, 15:13
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Inga svar? Ska jag svälja en tia eller?

*4 dagar sedan sub

Själv brukar jag köra OxyContin 1-2 dagar efter sub och få effekt, men då är jag uppe i 80mg.
10mg kommer du knappast känna något av.
Citera
2014-11-03, 16:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Själv brukar jag köra OxyContin 1-2 dagar efter sub och få effekt, men då är jag uppe i 80mg.
10mg kommer du knappast känna något av.

Dricker vin idag istället. Imorn har det gått 5 dagar eller nåt sedan sub. Kommer jag inte känna av 10mg om jag sväljer en Contin rakt upp o ner? Vad är en normal låg dos för nån utan tolerans? Svälja hel? Krossa och svälja? Krossa och snorta?
Citera
2014-11-03, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia

Jag undrar om Acino är tillverkad för att kunna försvåra missbruk då?
Man har ju hört talas om att det finns såna oxy i USA.
Citera
2014-11-04, 13:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Nu har jag svalt en hel 10mg Oxycontin. Jag har 10mg i pulver också. Snorta detta?

Saknar FAQ eller åtminstone vägledning till en.

Oxycontin
1. Hur ska man ta det? Nasalt? Stjärten? Svälja? Och ska tabletten/tabletterna krossas innan intag?
2. Hur ser doserna ut? Nybörjardos, medeldos, stor dos (utan tolerans).
3. Hur länge ska man vänta efter intag av Buprenorfin (Subutex etc) innan man tar Oxy?

Oxynorm
1. Hur ska man ta det? Nasalt? Stjärten? Svälja? Och ska tabletten/tabletterna krossas innan intag?
2. Hur ser doserna ut? Nybörjardos, medeldos, stor dos (utan tolerans).
3. Hur länge ska man vänta efter intag av Buprenorfin (Subutex etc) innan man tar Oxy?

edit: Sådär, hittade nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
OXYCODONE FAQ

Vad är oxycodone?
Oxycodone är en semisyntetisk opiat vilket innebär att den härstammar från en naturlig opiat nämligen thebein. Oxycodone eller oxykodon som den stavas på svenska används mest i saltformen hydroklorid och är minst lika potent som morfin i samma form men har en bättre upptagningsförmåga vid oralt intag(via munnen).
Oxycodone är en ganska ny medicin inom den svenska sjukvården men har används flitigt i Amerika

Vilka doser skall jag ta och vilka metoder intar jag drogen med?
Doserna varierar självklart mycket men en helt ny användare utav opiater bör följa dessa anvisningar.
Oralt: 30-40mg
Nasalt: 15-20mg
IV: 10-20mg
Rektalt intag: 15-30mg

Jag skulle rekommendera rektalt eller nasalt intag första gångerna, blir valuta för pengarna för att sedan om man tar det steget använda sig utav sprutor (detta är inget jag förespråkar utan det är en sak man får ta ansvar för själv).

Doserna ökar sedan ganska snabbt om man använder sig utav substansen en tid, inte ovanligt att behöva 50-120mg per injektion efter en kortare tids bruk.

Vilka effekter har drogen?
Oxucodone har samma effekt som andra starka opiater ex: morfin, heroin med ett skönt välbehag där alla vardagens bekymmer blir ett minne blott.
Vid IV injektion ”det jag själv använder mig utav” inträder ett snabbt och behagligt rus och som börjar med en skön kick inte så mycket svagare än den man får utav heroin.

Här är några effekter
Eufori ”glädje”
Sedation ”trötthet, dåsighet”
Mios ”sammandragna pupiller”

Vilka biverkningar har drogen?
Precis som andra opiater har oxycodone några biverkningar om än inte så allvarliga.
De vanligaste är klåda och illamående vilka ibland ses som behagliga och välkomna delar utav ruset.

VARNING
Den allvarligaste biverkningen är andningsdepression som kan uppträda i höga doser och som är särskilt vanlig i kombination med benzodiasepiner eller alkohol.

Är det nått jag bör tänka på vid intag utav drogen?
Nej egentligen inte!
Men sunt förnuft gäller här precis som med andra opiater, var försiktig med doseringen om ni är ovana och känn er sakta fram.

Jag utfärdar en VARNING till
Tänk noga över innan ni testar drogen, det kan bli en livslång förälskelse som inte är helt lätt att bryta.
Eventuellt får man leva med tanken på hur bra man kan må eller så mår man så bra och använder drogen ganska regelbundet.

Hoppas att detta kan hjälpa några nya på fronten.
MVH Johan Hemoglobin

Fortf. oklart vid dosangivelserna om det (Contin eller Norm) ska krossas eller inte vid intaget.
Senast redigerad av Ovcharka 2014-11-04 kl. 14:05.
Citera
2014-11-04, 14:55
Medlem
Ovcharkas avatar
Det var inte mkt drag i att svälja en tia Contin. Känner av det, men det är som en fjäder på axeln, när det kunde vara som ett duntäcke på hela kroppen, om ni förstår. Snortar väl 5mg då tills vidare. Ni får gärna höra av er med ord om doseringarna...
Citera
2014-11-04, 14:58
Bannlyst
Citat:
Det var inte mkt drag i att svälja en tia Contin. Känner av det, men det är som en fjäder på axeln, när det kunde vara som ett duntäcke på hela kroppen, om ni förstår. Snortar väl 5mg då tills vidare. Ni får gärna höra av er med ord om doseringarna...
Tog du det oralt? Bombat eller hela tabletten?
Citera
2014-11-04, 15:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tog du det oralt? Bombat eller hela tabletten?

Svalde tabletten (Oxycontin, 10mg) som den var. Väntade nån timme eller två och snortade några mg pulver. Känner av det, men inte mkt mer än att jag är varm och svagt, svagt illamående och lite mer.. loosy-goosy s.a.s.

Har tagit Oxynorm förr i tiden, men det är ju mkt enklare iom att det inte är depot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in