Citat:
Ursprungligen postat av
badasskickers
Nu har jag gårt på oxyn igen efter mer än 3 veckor.
Det är ju synd att man måste börja med dem nu p.g.a sin smärta för nu är ju abstinensen i princip över.
Men fick ett riktigt vra råd av en vän som har liknande besvär som mig Han tar sin dos varannan dag med mycket bra resultat och det ska jag pröva.
På det sättet så ökar toleransen inte lika fort och om man behöver göra uppehåll så blir inte abstinensen lika besvärande enligt honom.
Ska testa och se om det fungerar enligt hans metod och om jag klarar av att hålla smärtan i schack ändå.
Han påstår att man kan ta vetydligt högre doser över dagen och ändå intr ha såvärst svpr smärta den dagen man gör uppehåll
Men just bu mpr jag prima på en söndertuggad 20 mg som intogs vid 06:50. Känns direkt skillnad på min smärta. Ska ta en 20 mg till strax men ibte tugga sönder den.Har även provat att äta lite grape förut på morgonen och fan vet om det inte känns lite annorlunda med riktig grape och ingen juice. Inte prövat det förut.
Tackar vetenskapen för denna underbara smärtstillaren.
Har läst dina tidigare inlägg och tycker du är fantastiskt duktig som klarar av att ta uppehåll på dessa
trots smärta!
Jag hade absolut inte klarat det, hade absolut inte klarat av att arbeta utan, då hade jag inte kommit ur sängen dagen efter.
Men det fetade;
Jag tuggar också sönder
om jag har slut på mina snabbverkande.
Grejen är ju då att depot blir snabbverkande, dvs hjälper snabbare men sitter inte i lika länge som dom ska göra (upp till 12h).
Så vill du nu försöka göra uppehåll varannan dag,
ta dom som man ska, dvs bara svälj dom.
Så blir du hjälpt längre.
Lycka till 🍀