2013-07-20, 13:09
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hateyoubitch
Alla mediciner har väl en maxdos, precis som tramadol har en maxdos på 400 mg per dag.
Fy fasen vilken besvikelse att plåstret inte är starkare än det jag redan har idag!!

Vet du vilken medicin som är absolut bäst när det gäller smärtstillande? syftar inte på ruseffekt

Nej det har det inte. Du kan ta 1 kg morfin om du väl (om du har tolerans för det), så på en del preparat finns det ingen maxdos, men det är ju en fördel om man tolererar dosen så man inte dör (men ja tramadol har en maxdos på 400 mg).

Vilken medicin som är bäst när det gäller smärtstillande beror på vad du har för smärtor.
Citera
2013-07-22, 18:24
Medlem
Enkelspårigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelspårig
Ar utomlands och saknar svenska bokstaver.

Har tio stycken Dolcontin 5mg depot https://www.fass.se/LIF/produktfakta...7&UserTypeID=2

Forr har jag testat 30mg-tabletter, de ar mycket storre i fysisk storlek. Jag menar da att losningen blir bara lite storre eller ungefar likastor med dessa jmf. med 30mg. Det ar ett ar eller mer sedan jag sist konsumerade detta. Det jag gjorde da var att skala bort det orangea skalet pa tabletten, krossa den sa gott det gick och losa upp i vatten och sen in i rektum med losningen. Vill minnas att jag korde totalt 60mg per gang, kanske 90mg.

Ar det nagon skillnad pa dessa 5mg-tabletter? Borde jag kunna skala bort fargen och krossa sa gott det gar och losa upp och sedan kora upp det rektalt utan att det blir for stor dos? Behover fargen pa skalet skalas bort egentligen? Minns inte var jag fatt det ifran

Citat:
Jag har forsokt rakna hur lange det var sedan jag sist tog opiater och det maste vara kanske tva ar nu.

Pa den tiden jag tog nagot sa byggde jag aldrig upp nagon tolerans, kanske tog en gang i manaden. Kan jag borja med 30mg upplost i vatten rektalt utan att overdosera tror ni?

Jag vet att jag har kort 30mg-tabletter forr, och fyllt pa med 30mg till men toleransen KAN ha varit storre. Ar utomlands och vill inte stalla till med trubbel for mig sjalv....

Skjuter inte jag kor rektallosning

Ledsen for att spamma, men racker 40mg rektalt for mig utan tolerans? Tolerans noll.
Citera
2013-07-22, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ledsen for att spamma, men racker 40mg rektalt for mig utan tolerans? Tolerans noll.

40 mg räcker till två doser i ditt fall.
Citera
2013-07-23, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
40 mg räcker till två doser i ditt fall.
Du kommer inte bli "hög" av 40mg, krävs nog närmare 100mg. Men beror på vilken "känsla" du är ute efter.

Någon förresten som har ett bra tips hur man krossar tabletterna om man inte har mortel?
Citera
2013-07-23, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du kommer inte bli "hög" av 40mg, krävs nog närmare 100mg. Men beror på vilken "känsla" du är ute efter.

Jag höll på att spy i början av bara 30 mg, så för mig skulle 40 mg ha räckt till 2 mindre doser. 30 mg är fortfarande tillräckligt för mig bara att jag känner mindre välbehag men slipper bli "sjuk".

Citat:
Någon förresten som har ett bra tips hur man krossar tabletterna om man inte har mortel?

Ha tabletten på en matsked och krossa sedan med en tesked.
Citera
2013-07-23, 17:18
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:

Mellan två skedar.
Citera
2013-07-23, 18:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Jag höll på att spy i början av bara 30 mg, så för mig skulle 40 mg ha räckt till 2 mindre doser. 30 mg är fortfarande tillräckligt för mig bara att jag känner mindre välbehag men slipper bli "sjuk".

Oj då..

När du säger "sjuk" så antar jag att du har kraftigt opiatberoende? Krävs det sån liten dos rektalt för att en med hög tolerans ska få välbehag?

Jag som nästan aldrig kör opiater behöver minst 80, helst runt 100-120 mg, om man tar det rektalt då.

Om inte annat så visar väl detta hur sjukt individuellt det här med doseringar kan vara...
Citera
2013-07-23, 18:33
Bannlyst
Citat:
Oj då..

När du säger "sjuk" så antar jag att du har kraftigt opiatberoende? Krävs det sån liten dos rektalt för att en med hög tolerans ska få välbehag?

Jag som nästan aldrig kör opiater behöver minst 80, helst runt 100-120 mg, om man tar det rektalt då.

Om inte annat så visar väl detta hur sjukt individuellt det här med doseringar kan vara...

Jag är mer beroende av droger rent generellt, blir sjuk av att vara nykter och frisk så fort jag får i mig en random substans förutom alkohol då jag inte dricker.

Alltså välbehag för mig behöver inte innebära att jag känner mig påverkad. Är jag t.ex. helt nykter så känner jag välbehag av enstaka bloss från en joint och då kan det vara att jag inte ens känner av ruset.
Citera
2013-07-23, 19:54
Medlem
CandiceSwanepoels avatar
Har 15 mg morfin tillgängligt i formen av dolcontin depåtabletter. Är detta tillräckligt för att bli någorlunda skön? Intag är antingen oralt eller nasalt.
Citera
2013-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandiceSwanepoel
Har 15 mg morfin tillgängligt i formen av dolcontin depåtabletter. Är detta tillräckligt för att bli någorlunda skön? Intag är antingen oralt eller nasalt.

Nej. Och defenitivt inte oralt, att ta dolc oralt är verkligen att elda för kråkorna
Citera
2013-07-23, 20:13
Medlem
CandiceSwanepoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Nej. Och defenitivt inte oralt, att ta dolc oralt är verkligen att elda för kråkorna

Tack för svar!
Citera
2013-07-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ska du ta dom i rövpanna behöver du inte gnugga bort ytskiktet. Nästan rätt, hade Riddle Box-omslaget som avatar innan jag hittade tillbaka min riktigta. Men Jeckel Brothers är också en jävligt fin platta. Bitches!

Ser att du har hatchetman som avatar, så det ska vara. Juggalo 4 life broder!

Må väl
GaiN

Nostradamus är tyvärr avliden nu kan jag med sorg meddela, ca fem-sex dagar efter eran konversation.

Vila i frid Nostradamus;A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in