2025-04-03, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
En fråga! Jag har genom smärtsjukdom fått både morfin 10mg och oxynorm 10mg och läkaren säger att oxynorm är dubbelt så starkt i jämförelse! Jag har haft svår smärta i snart 30år och att oxynorm ska vara dubbelt så starkt är inte sant. Det är för mig i stort sett samma. Är det en trend att hypa oxynorm?? Jag har op smärta bla. Någon som har kunskap varför läkaren säger så?
Rent tekniskt sett så ska Oxynorm vara starkare än Morfin men upplevelsen av diverse narkotikaklassade eller andra medicinska preparat kan vara högst individuell.

Många blir tex höga som troll på hyfsade doser Morfin. Jag har haft det på recept mot smärta 30 mg per dygn plus maxdos paracetamol på det och jag tyckte att det var riktigt svagt.

Visst det dämpade smärtan en del men det som slog mej var att man mest blev sömnig och såpass avtrubbad så att man fick hålla sig hemma och inomhus under behandlingsperioden, vilket var högst enerverande och inte kul någonstans medans folk som missbrukar tex Morfin får ett hyfsat rus och välmående så blev jag mest mentalt avtrubbad och trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in