2021-12-24, 02:02
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Jag skulle nog säga nasalt isåfall. Känner alltid mycket mer när jag snortar än när ja sväljer dom.
Svårt att säga men kanske 50mg eller någonstans i närheten.

Okej,ven trodde oxy var mer potent? Men det kanske bara är oralt. Finns de nåt annat sätt att röka moffe än folie o glödlampa? Bränner mest sönder när jag försökte. Ovärt att blanda i en cigg utan filter va?
Citera
2021-12-24, 05:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Okej,ven trodde oxy var mer potent? Men det kanske bara är oralt. Finns de nåt annat sätt att röka moffe än folie o glödlampa? Bränner mest sönder när jag försökte. Ovärt att blanda i en cigg utan filter va?

Är ju bara att kolla konverteringsguiden om du vill veta hur potent OxyContin är vs Morfin..?
Citera
2021-12-24, 06:55
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Läste lite fel var nog trött.
Nej du lär behöva minst lika morfin som du kör med oxy.
Totalt ovärt att lägga i en cigg skulle jag säga, tror inte det händer så mycket på det sättet.
Citera
2021-12-24, 08:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Läste lite fel var nog trött.
Nej du lär behöva minst lika morfin som du kör med oxy.
Totalt ovärt att lägga i en cigg skulle jag säga, tror inte det händer så mycket på det sättet.

OxyContin är ganska exakt dubbelt så starkt som morfin.
Citera
2021-12-24, 12:50
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
OxyContin är ganska exakt dubbelt så starkt som morfin.
Det har du rätt i, fick ut ungefär samma från 10mg oxy som jag får av 20mg morfin ungefär.
Citera
2022-01-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Skillnaden på oralt och rektalt var så mycket större än jag anade. Enorm skillnad. 60 mg intogs och jag noddade på en nivå som tidigare inte gjorts och då har jag testat alla opiater & opioder, t.om fentanyl, heroin också men aldrig rört nålar. Varit uppe i Oxycontin doser runt 240-300 mg osv, så opiater är något som med andra ord jag tycker om. Morfin har varit det ända jag aldrig provade pga jag visste om att biotillgänglighen oralt är så dålig samtidigt som jag hade en bild av hur rörigt rektalt intag var, hur tabletten skulle lösas upp utan problem och så. Inga problem alls på den fronten och ångrar mig inte en sekund. Morfinruset är något alldeles extra, förstår varför Morfeus fick namnet, ”drömmarnas Gud”. Har som sagt noddat fullkomligt flera timmar samtidigt som en hel film uppspelat sig i huvudet. Detta är vad som skiljer sig mellan alla andra preparat jag provat, att jag kunnat forma en hel film i huvudet samtidigt som det var omöjligt att bryta för det var så jäävla skönt.

Fantastiskt. Fullkomligt fantastiskt...
Wow!
Du sätter ord på allt det jag inte orkar säga, för att jag är så upptagen med att känna det!
Citera
2022-02-07, 23:33
Medlem
Gassen02s avatar
Jag skulle säga oralt även om det ör lite mer meck.
Min abosluta huvuddrog är Oxynorm (5 & 10mg.) men även Ketogan (5 mg. vilket alltid gör mig dåsig), Morfin Meda (10 mg.), Dolcontin, Oxycodone (5 mg.) samt Oxikodon Depot (5 mg.). Sedan Treo Comp, Stesolid (10 )mg. och Xanorstavar (2mg).
Jag får 98 Oxynorm 10 mg samt 5 mg med en veckas intervall samt Ocycodone 98, 4 veckors intervall, Oxikodon Depot 100, 20 dgr intervall, Treo Comp 100. 2 veckors intervall, Xanor 20, 4 veckors intervall Stesolid 25, 3 veckors intervall. Resterande preparat efter behov. Att det set så plottrigt ut är för att slippa betala när jag har högkostnadsskydd.
Jag har lyckligtvis inte upplevt någon större abstinens då jag haft en extremt låg dos eller helt varit utan i någon ett par dagar eller så. Blir extremt sällan flummig eller noddar om det inte är själva målet om ni fattar och JA!, rektalt slår oralt på det mesta!
Citera
2022-02-08, 07:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassen02
Min abosluta huvuddrog är Oxynorm (5 & 10mg.) men även Ketogan (5 mg. vilket alltid gör mig dåsig), Morfin Meda (10 mg.), Dolcontin, Oxycodone (5 mg.) samt Oxikodon Depot (5 mg.). Sedan Treo Comp, Stesolid (10 )mg. och Xanorstavar (2mg).
Jag får 98 Oxynorm 10 mg samt 5 mg med en veckas intervall samt Ocycodone 98, 4 veckors intervall, Oxikodon Depot 100, 20 dgr intervall, Treo Comp 100. 2 veckors intervall, Xanor 20, 4 veckors intervall Stesolid 25, 3 veckors intervall. Resterande preparat efter behov. Att det set så plottrigt ut är för att slippa betala när jag har högkostnadsskydd.
Jag har lyckligtvis inte upplevt någon större abstinens då jag haft en extremt låg dos eller helt varit utan i någon ett par dagar eller så. Blir extremt sällan flummig eller noddar om det inte är själva målet om ni fattar och JA!, rektalt slår oralt på det mesta!

Åh jisses vilken medicinlista, hur 17 håller du rätt på när det är dags att gå till apoteket ?!
Jag läste genom 2 ggr men hängde ff inte med på hur din dagsdosering ser ut, vilka preparat, mängd, tar du morgon/middag/kväll..?

Ber om ursäkt om det är för personligt, men har aldrig tidigare sett en så ”rörig” medicinlista och blev nyfiken
Citera
2022-02-08, 09:36
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Galet vad mycket medicin.
Citera
2022-02-08, 18:36
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Om det där stämmer är det bara en tidsfråga innan läkaren som skriver ut det får smäll på fingrarna och plötsligt så har du inte längre ditt statliga knark. Finns absolut ingen ursäkt/anledning till att skriva ut det där. Dessutom farliga kombinationer. Skrämmande vilka jävla pushers till läkare det finns.
Citera
2022-02-08, 18:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Om det där stämmer är det bara en tidsfråga innan läkaren som skriver ut det får smäll på fingrarna och plötsligt så har du inte längre ditt statliga knark. Finns absolut ingen ursäkt/anledning till att skriva ut det där. Dessutom farliga kombinationer. Skrämmande vilka jävla pushers till läkare det finns.

Bara att läsa SvD förra veckan, var reportage ons, tors, fredag om dödsdrogen Tramadol och journalisterna gick undercover till nåt snille som gärna försåg ”söta flickor” som ”gillar att kramas” med det, vidrig läsning..🤮

Fattar inte varför hen får olika recept på samma preparat..?

Ketogan, morfin och Oxycodone (x2 dessutom), plus OxyNorm..? Ja jag hängde inte riktigt med, men en salig blandning!
Citera
2022-02-08, 19:16
Medlem
Gassen02s avatar
Sry! Rätt ska vara rätt. Skrev helt fel på intervallerna. Det som står där är på en årsbasis, My bad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in