2010-10-27, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
Fick av en kompis Dolcontin retard, samt en vanlig 5 mg Dolcontin.
Hur långt innan kan man ta tabletten?
Retarden, funkar de så el är de mer långtidsverkande vilket jag förstod?
Hur långt innan kan man ta tabletten?
Retarden, funkar de så el är de mer långtidsverkande vilket jag förstod?
Tabletten tar mellan 1 och 2 timmar före den börjar verka ordentligt, förutsatt att du inte tuggar den.
All dolcontin är depottablett, så den är långtidsverkande.
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Ska du byta spiral så tycker jag absolut inte du ska ta till nått så starkt som Dolcontin.
Har du prövat dom receptfria alternativen så vore nästa steg nån svag opioid, typ tramadol eller citodon(Citodon tillsammans med Alvedon är ju bra). Tror knappast du kommer att behöva nånting så starkt som Dolc, testa en svag opioid innan du tar till det tunga artilleriet, för det är ju onödigt att äta så stark medicin när du kanske inte ens behöver.
Har du prövat dom receptfria alternativen så vore nästa steg nån svag opioid, typ tramadol eller citodon(Citodon tillsammans med Alvedon är ju bra). Tror knappast du kommer att behöva nånting så starkt som Dolc, testa en svag opioid innan du tar till det tunga artilleriet, för det är ju onödigt att äta så stark medicin när du kanske inte ens behöver.
Att ta Citodon tillsammans med Alvedon är bland det dummaste du kan göra, Citodon är en Alvedon med 30 mg kodein i.
Citat:
Jag tror också på att det är bättre med någon lokalbedövning och att du sedan får med dig en startförpackning av något lite starkare smärtstillande.
Ursprungligen postat av Truce-
Mot sådan smärta använder man lokalbedövning som bedövar själva nerverna så dessa inte skickar smärtimpulser till hjärnan, köp någon sorts lokalbedövande salva isf och smörj inuti fittan, men om det är nyttigt för slemhinnor m.m låter jag vara osagt, kolla upp isf.
Säg som det är till din läkare, du tycker att det är otroligt smärtsamt och vill ha något lite starkare att ta som både verkar under ingreppet och kanske så du har några dagar efter också. Säg även att du känner dig väldigt nervös och undrar om h*n kan göra så du inte känner dig lika nervös, sen om du får en tablett eller att h*n lugnar dig på något annat sätt är väl upp till läkaren.