2010-10-27, 19:07
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
Fick av en kompis Dolcontin retard, samt en vanlig 5 mg Dolcontin.
Hur långt innan kan man ta tabletten?
Retarden, funkar de så el är de mer långtidsverkande vilket jag förstod?

Tabletten tar mellan 1 och 2 timmar före den börjar verka ordentligt, förutsatt att du inte tuggar den.
All dolcontin är depottablett, så den är långtidsverkande.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Ska du byta spiral så tycker jag absolut inte du ska ta till nått så starkt som Dolcontin.
Har du prövat dom receptfria alternativen så vore nästa steg nån svag opioid, typ tramadol eller citodon(Citodon tillsammans med Alvedon är ju bra). Tror knappast du kommer att behöva nånting så starkt som Dolc, testa en svag opioid innan du tar till det tunga artilleriet, för det är ju onödigt att äta så stark medicin när du kanske inte ens behöver.

Att ta Citodon tillsammans med Alvedon är bland det dummaste du kan göra, Citodon är en Alvedon med 30 mg kodein i.

Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Mot sådan smärta använder man lokalbedövning som bedövar själva nerverna så dessa inte skickar smärtimpulser till hjärnan, köp någon sorts lokalbedövande salva isf och smörj inuti fittan, men om det är nyttigt för slemhinnor m.m låter jag vara osagt, kolla upp isf.
Jag tror också på att det är bättre med någon lokalbedövning och att du sedan får med dig en startförpackning av något lite starkare smärtstillande.

Säg som det är till din läkare, du tycker att det är otroligt smärtsamt och vill ha något lite starkare att ta som både verkar under ingreppet och kanske så du har några dagar efter också. Säg även att du känner dig väldigt nervös och undrar om h*n kan göra så du inte känner dig lika nervös, sen om du får en tablett eller att h*n lugnar dig på något annat sätt är väl upp till läkaren.
Citera
2010-10-27, 19:21
Bannlyst
Nu läste jag inte hela tråden men passar ändå på att säga mitt om dolcontin!

Jag tycker medecinen är totalt värdelös, den har en väldigt dålig biotillgänglighet när man sväljer den. Även om biotillgängligheten ökar något om du snortar dem i näsan så är det så jäkla mycket "bindemedel" i tabletten så att snoken täppeer till ordentligt.

Skulle du ta och lösa upp dem i vatten för att sedan ta en "rövpanna" så är det också närmast ömöjligt på grund av att det blir en tjockgröt på grund av alla binde medel!

Dolcontin har egetligen bara en funktion som är "nästan" okej, det är när man skjuter dem så att biotillgängligheten ökar avsevärt. Dock så är det riskfyllt att skjuta dolcontin på grund av allt bindemedel så det är mycket som kan gå galet och man vill ju inte sluta sin kväll på akuten för att sedan bli inlagd ett par veckor på en låst psykavdelning där en invandrar kille vid namn "Yasmin" äter upp din mat utan att du vågar göra något åt det. För skulle du säga till så väntar "Yasmin" och tre av hans serb polare på dig i "rökrummet" där de sakta och metodiskt utforskar din kropp med knytnävar, knän, fötter, ben och deras enormt stora kukar som de daskar dig med i ansiktet. Du gör ditt bästa för att dina tre nya bästa vänner ska få en så skön upplevelse som möjligt. Du finner snabbt på att det inte är så farligt att suga kuk, det ända som stör dig är du du får långa grova hårstå i munnen medans du snaskar på deras kottar. Sen är det alltid jobbigt att tillfredställa andra när man absolut inte får röra sig själv för då skulle det ju vara bögigt som bara den. Det är som det är, du får sätta till din lilla pojkfitta ännu en gång och alla ni fyra blir nöjda till slut även om du avslutade det hela på toaletten efter övergreppt som de utsatte dig på- Bara du tänker på det så börjar det rycka i lilla korvbrödet i byxan din!

Tror jag kom ifrån tråden där, beklagar.

Så jag summerar att dolcontin inte är den bästa medecinen. Du får bäst effekt utav att skjuta den men då tar man risken med allt bindemedel.

Alternativt så brukar jag själv helt enkelt svälja tabletterna och invänta effekten. Det brukar bli allt ifrån 300mg till 600mg oralt. De gångerna jag tagit närmare 600mg så har jag spytt som en gris hela kvällen. Dock så bryde jag mig inte så mycket om det på grund av att jag mådde så jäkla bra!

Så dolcontin fungerar, men får jag välja så tar jag hellre något annat. Och alla ni där ute som ger 2kr per mg blir lurade. Max är 1kr per mg och gärna 0,5kr per mg om allt ska vara rättvist!

Hur mycket betalar ni för en karta dolckontin?
Citera
2010-10-27, 19:26
Bannlyst
hahaha fyfan vad sjuk liten sexnovell du snöade in på!
Citera
2010-10-28, 06:12
Bannlyst
Hahaha :-)

HUR SOM HELST...

Jag tog en 5MG Dolcotin ca 1,5 timme innan besöket...
Blev lite dåsig och var inte alls så orolig som jag skulle varit.. INNAN..
Men när jag låg i stolen o bad om smärlindrande (vilket då ges i en spruta på
livmodertappen och denna spruta gjorde lika ont, fast gick fortare..)
Spänd som en fjäder, hoppade vid minsta grej o det gjorde för jäkla ont..
Tabletten lugnade, men ingen smärtlindring... :-(

Men NU är det gjort, och jag kan andas ut... PUST!

Tack för era svar....
Citera
2010-10-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
hahaha fyfan vad sjuk liten sexnovell du snöade in på!

SKA DU göra ingreppet själv?
dü kan de ju bli problem kanske ?
annars är det väl bara ü gnälla tills du für medikamenter tills det hjälper
men själv ja dü förstür ja
Citera
2010-10-28, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gilpet
SKA DU göra ingreppet själv?
dü kan de ju bli problem kanske ?
annars är det väl bara ü gnälla tills du für medikamenter tills det hjälper
men själv ja dü förstür ja
vad i helvete menar du egentligen?
Citera
2010-10-28, 17:06
Bannlyst
Citat:

HUR SOM HELST...

Tack för era svar....

Allvar, du märkte av en 5mg dolcontin tablett? Känns nästan overkligt, var inte ens medveten att de fanns i 5mg styrka! Vilken skillnad det är på 5mg som du tog och de 450mg jag brukar smaska i mig! Biotillgängligheten är ju väldigt låg på dolcontin så av 5mg så får man kanske i sig 1,5 till 2mg!
Citera
2010-10-29, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Allvar, du märkte av en 5mg dolcontin tablett? Känns nästan overkligt, var inte ens medveten att de fanns i 5mg styrka! Vilken skillnad det är på 5mg som du tog och de 450mg jag brukar smaska i mig! Biotillgängligheten är ju väldigt låg på dolcontin så av 5mg så får man kanske i sig 1,5 till 2mg!

Japp kände av den en del , så jag blev lugn o dåsig.
Äter ej den sortens medeciner..
Har dock en vän som äter det och även haft oxycontin mot sin svåra värk.
Skillnaden på Oxycontin och dolcontin vet jag ej, fast jag tycker det
är konstigt det inte hjälpte alls mot smärtan..

Men nu är det gjort iaf... och har jag tur är det 5 år tills nästa gång :-P
Citera
2010-10-29, 11:52
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Att ta Citodon tillsammans med Alvedon är bland det dummaste du kan göra, Citodon är en Alvedon med 30 mg kodein i.

Varför det blandet det dummaste man kan göra? Visste du att du kan ta upp till 8x500mg alvedon per dygn? tar du en alvedon till en Citodoin så har du ju 1g Alvedon vilket är normaldos.

Det är knappast så du blir sjuk av paracetamolförgiftning liksom :P
Citera
2010-10-29, 11:57
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Tabletten tar mellan 1 och 2 timmar före den börjar verka ordentligt, förutsatt att du inte tuggar den.
All dolcontin är depottablett, så den är långtidsverkande.

Jag tror också på att det är bättre med någon lokalbedövning och att du sedan får med dig en startförpackning av något lite starkare smärtstillande.

Säg som det är till din läkare, du tycker att det är otroligt smärtsamt och vill ha något lite starkare att ta som både verkar under ingreppet och kanske så du har några dagar efter också. Säg även att du känner dig väldigt nervös och undrar om h*n kan göra så du inte känner dig lika nervös, sen om du får en tablett eller att h*n lugnar dig på något annat sätt är väl upp till läkaren.

Haha, finns nog ingen lokalbedövning på apoteket som man kan smörja inuti sådär, är nog inte speciellt hälsosamt :P Förresten så verkar ni pojkar inte riktigt veta vart spiralen sitter. Lite svårt att smörja ända upp dit
Säkert så har dom så hon kan få lokalbedövning på annat sätt, t ex en spruta. Vore ju egentligen det bästa.
Citera
2010-10-29, 11:59
Medlem
mrsQs avatar
Citat:

HUR SOM HELST...

Tack för era svar....

inte förrän nu såg jag att du redan hade svarat, sorry
Citera
2010-10-30, 12:49
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Haha, finns nog ingen lokalbedövning på apoteket som man kan smörja inuti sådär, är nog inte speciellt hälsosamt :P Förresten så verkar ni pojkar inte riktigt veta vart spiralen sitter. Lite svårt att smörja ända upp dit
Säkert så har dom så hon kan få lokalbedövning på annat sätt, t ex en spruta. Vore ju egentligen det bästa.

Fast jag sa ingenting om en kräm! Jag sa bara att det är nog bäst med lokalbedövning och då menade jag med spruta faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in