2004-06-16, 15:05
Medlem
top_secrets avatar
om man har fått tag på lite dolcontin i 60 mg depottabletter (innehåller 45 mg sulfat) och är helt färsk på morfin, vad ska man göra då? har hört att många mår piss första gångerna, och då kan jag inte fatta hur man tar fler gånger för att vänja sig, helt idiotiskt.
men hur som helst, vad är den säkra(ste) vägen för att få en positiv upplevelse? mala o snorta? tugga? svälja hela? röka? skjuta går bort kan jag säga
hur mkt ska man ta, beroende på sättet man tar det?
kan man få olika slags upplevelser eller? skulle helst vilja bli riktigt soft, bekymmersfri och belåten.
Citera
2004-06-16, 22:37
Medlem
zewmahs avatar
Dela i 4-5 ungefär lika stora bitar, krossa en bit, blanda ner i lite apelsinjuice, drick, njut. Fyll inte på innan du känner dig någorlunda normaliserad, moffe är ingen höjdare att bli 'sjösjuk' på.

Ska du ta hela (vilket verkar dumt ifall du inte har ngn resistans), så krossa den INTE, då mår du garanterat bajs.
Citera
2004-06-16, 23:52
Medlem
top_secrets avatar
tack för tipsen men...

...menar du verkligen att det är så tuffa grejer? dom flesta medicinska preparaten (benzo och dyl) kräver ju att man krämar på lite extra för att bli nöjd. det är ju inte speciellt stora tabletter heller, verkar knepigt att dela dom i 5 delar. men hur som helst, hur länge bör man vänta innan man tar ett glas juice till? o hur märker man när man inte ska ta mer?
Citera
2004-06-17, 01:02
Medlem
zewmahs avatar
jag skulle vilja säg att en bra förstados på morfin är c:a 10mg, att "bränna" på för att få lite extra skjuts är bara dumt, isf bättre att fylla på någon gång i halvtimmen. Opiater är någonting, tycker jag iaf, som man ska lära sig använda och veta sina gränser med. Vid 20mg skulle jag tro att du antingen mår jävligt bra, eller ligger med huvudet i toalettstolen och spyr samtidigt som du - ironiskt nog - mår jävligt bra

"Top-up as needed" skulle jag vilja säga, när du känner att det börjar avta (eller om du tycker att du har fått i dig för lite); fyll på. Så länge du tar det varsamt så är det enda farliga som kan hända att du råkar kräkas.

En relativt bra grej är att man är relativt vid medvetande under påverkan av morfin, så det blir inte som så många benzo-kvällar slutat för en del; man vaknar 18h senare och upptäcker att man "råkat" äta upp hela kartan och har noll minne av gårdagen

Lycka till och ta det försiktigt, det är relativt krämiga grejer du fått tag på.
Citera
2004-06-17, 15:43
Medlem
Trakkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
om man har fått tag på lite dolcontin i 60 mg depottabletter (innehåller 45 mg sulfat) och är helt färsk på morfin, vad ska man göra då? har hört att många mår piss första gångerna, och då kan jag inte fatta hur man tar fler gånger för att vänja sig, helt idiotiskt.
men hur som helst, vad är den säkra(ste) vägen för att få en positiv upplevelse? mala o snorta? tugga? svälja hela? röka? skjuta går bort kan jag säga
hur mkt ska man ta, beroende på sättet man tar det?
kan man få olika slags upplevelser eller? skulle helst vilja bli riktigt soft, bekymmersfri och belåten.

Första gången man tar moffe kan det bli så att man spyr men det är inte ett illamående som det du kanske är van vid utan man kan må rätt bra ändå faktiskt.
Dolcontin kan du om du suger av ytskiktet, (60Mg var rosa) va? så det vita kommer fram så kan du krossa dem o röka på folie. Men det bästa sättet är att snorta eller skjuta dem. Skjuta dolkissar kräver lite arbete och en microugn plus erfarehet av att injicera.
Ta 1/3 eller en halv. 60mg är ju som du sa faktiskt bara 45mg morfinsulfat och 22.5 mg är ingen dödlig dos för en vuxen.
Men var lite försiktig, Dolcontin är depåtableter och depåeffekten kan göra att du fyller på innan du fått full verkan. En polare till mig tog metadon och efter en timme så sa han "äh fan inget drag i grejerna" och drog i sig 60mg till. Han hamnade i diket med bilen och fick motmedel för opiatöverdos på sjukan. Var försiktig så går det bra. Jag har gått på moffe och metta i 30år så jag vet vad jag snackar om.
Citera
2004-12-09, 18:26
Medlem
Spliffmeisters avatar
Den stora tråden om Morfin (morfin meda, dolcontin etc)

Dolcontin, alltså är det någon som skriver ut dessa det är fan vansinnes-tabletter ju, högsta syrkan är ju 200 mg!!! Det är ju sjukt, i USA så är max på deras tabletter 30 mg morfinsulfat, vi här i swcheden har 200 mg! Jag är helt chockad... om jag bara kunde få vantarna på en sån karta... mm
Citera
2004-12-09, 19:07
Bannlyst
Jo dom har också depottabletter MS contin
se längst ner på denna länken:http://www.pdrhealth.com/drug_info/r.../msc1277.shtml
Morfinsulfat frigörs sakta och effekten varar därför längre än HCL som sedan kan användas vid smärtgenombrott vid depot behandling!
MVH J
Citera
2004-12-10, 17:38
Bannlyst
Depolan är dock vanligare än Dollis i högre styrkor av någon anledning.
Citera
2004-12-13, 15:34
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Dolcontin, alltså är det någon som skriver ut dessa det är fan vansinnes-tabletter ju, högsta syrkan är ju 200 mg!!! Det är ju sjukt, i USA så är max på deras tabletter 30 mg morfinsulfat, vi här i swcheden har 200 mg! Jag är helt chockad... om jag bara kunde få vantarna på en sån karta... mm

Dolcontin kostar 150kr per 100mg...kommer varannan fredag...inget o leka med, 25mg räcker bra om man slår i sig det
Citera
2004-12-13, 16:30
Bannlyst
25mg?

Jag brukar slå i mig 50-60mg, fast jag har alltid haft hög tolerans mot opiater.

Kapslarna är finfina, brukar dela en rosa(100mg) på 2 fixar.

Bra pris förresten, här i S-vall kostar 60mg(svarta kapslarna) 150 spänn...
Citera
2005-01-16, 08:53
Medlem
Porrpojkes avatar
Slängde i mig en 100mg:are i går, mådde bra såklart men ruset blir aldrig så intensivt som jag vill ha det...upplever Tradolan mer ihållande o välmående
Citera
2005-01-16, 12:41
Bannlyst
bättre att slå dom då!!!
äta opiater gör jag bara med vallmo och kodein!
MVH J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in