Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag har inte haft ork att plöja igenom hela tråden, men möjligtvis så kan någon posta en länk till vad som avses? De "bevis" jag hittills har sett har varit tämligen bristfälliga.
Vittnesmålen har redan bemöts ett flertal gånger och befunnits vara felaktiga och ett resultat av tortyr/mutor och liknande. Rudolf Höss är ju ett typexempel på någon som blev torterad och som gav helt absurda "erkännanden" i sitt vittnesmål.
Det finns även detaljerade vittnesmål från SS män om gaskammare på ställen där vi nu vet att det inte fanns några sådana. Således så lyckades man under rättegången om koncentrationslägret i Ravensbruck få lägerkommendant Suhren, hans adjutant Schwarzhuber och lägrets läkare dr Treite att vittna om gaskammare som vi idag vet aldrig existerade

Javisst! är det konstigt ni hittar alla dessa bemötande. Konstiga bara dessa bemötande kan ni inte ankra upp. Eftersom oftast de vittnen som tas upp i olika trådar, har vi kunnat ankrat upp med riktiga bra förklaringar. Men det har ni svårt acceptera... he he he . Det gör man misstror vad ni säger ännu mer.
Som tex Rudolf Höss : där ni beskriver att han blide tvingade att skriva en osann bekännelse !! .. Att han blide misshandlade till att erkänna och gud vet inte vad. När man själv går djupare in i det, så visa det sig det är ren lögn från er sida. Ni har svårt förankra era historier.
Du kan börja läsa här och fortsätta kommentera där. i denna tråd:
https://www.flashback.org/t599134 Vilket är Höss tråden
Sedan nämnde jag Trentpark

är officerare prata fritt om dessa händelser som hände med "förintelse" kriget. Många dessa historier kan man förankra på ett annat håll. Vilket gör trovärdigheten hög. Som vanligt inga bra svar på dessa historier....
Vidare kommentarer kan du göra i trentparktråden.
https://www.flashback.org/t1765743p3
Om vi ska ta upp Goebbels och dagbok. Samma där, där vi får höra den måste vara förfalskad, sedan när man börja undersöka det närmare. Så visar det sig, den måste vara sann. Eftersom många av anteckningarna han gjorde där, kunde man sedan hitta i tidningsrubriker med mera.
Där bland han förklara sitt hat emot judarna verkligen, och de skulle inte överleva kriget.
Goebbels förutspår judarna kommer inte att överleva kriget (den 9 maj 1943).
Bakgrund: I den här
artikeln den 9 maj 1943, Goebbels återigen tar upp judarna. Med tanke på vad vi vet nu, hans hot har grymma betydelse. Artikeln anger tonen för en större antisemitisk kampanj. Nazistiska propagandister blev tillsagda att se till den här artikeln för en modell för hur att sprida antisemitism.
Artikeln hade mer påverkan som Goebbels väntat, eller åtminstone det är vad han påstod.
I sin dagbok för 8 maj 1943, skrev han: "
I motsats till förväntningarna, min artikel" Kriget och judarna "hade en stor inverkan i neutrala länder. Jag förväntade mig att judarna skulle försöka döda den med tystnad. Det skedde inte. Det har nämnts i en häpnadsväckande omfattning. Antingen judarna är dumma nog att ge artikeln breda cirkulationen, annars finns det dolda motståndare till judar i de redaktionerna som gärna utnyttja mina antisemitiska argument. "
Källan: "Der Krieg und die Juden," Der steile Aufstieg (München. Zentralverlag der NSDAP, 1944), pp 263-270.
Det är ett lång artikel. Så jag slänger in det sista stycket :
Vi vet att de hatar oss från djupet av deras själar. Vi finner nöje i deras hat. Det finns ingenting som de inte skulle göra för oss om de hade makten. Vi kan därför inte ge dem ens den minsta bit av makten. Mer än så är det vår plikt att berätta för världen av sin art och sin fördärv. Vi måste om och om igen visa sin sjuka roll i början och fortsätta detta krig. Vi måste anfalla dem oavbrutet, anklagar dem utan förbarmande de brott som de är skyldiga, tills nationerna börjar vakna. Det kan ta lång tid, men det är värt det. Vi har att göra med de mest farligaste fiende som någonsin hotade liv, frihet och värdighet mänskligheten. Det finns ingen nåd. Vi har medlidande bara för oräkneliga miljoner vårt eget folk och de andra europeiska nationer som kommer att ges över till hat och destruktiva vilja denna djävulska loppet om vi blir svaga och ge upp striden. De Filistéerna som idag är så ivriga att skydda judarna skulle vara deras första offer.
Vi måste alla hålla alert. Vi måste vara på sin vakt mot den försåtliga duktighet i den internationella världen fienden. I djupet av sin själ, inser han att detta krig som han så lättsinnigt började förväntar sig att vara den sista steget till världsherravälde, i stället har blivit ett krig för sin ras existens. Han söker desperat att stoppa den oundvikliga marsch händelser. Det kommer att göra honom något gott. Vi kommer att hålla på honom. I slutändan kommer Führerns profetian om världens judar i 1939, som de skrattade åt då, gå i uppfyllelse.
Judarna skrattade i Tyskland också när de först såg oss. De är inte skrattar längre. De valde att föra krig mot oss. Men det krig vänder sig mot dem. När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.
Denna mening är ju intressant:
När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.
Dödsdom! Vad menade han med det? Om inte han menade, de hade skrivit på sin dödsdom... Men varför skrev han inte de skulle förflyttas öst, utanför europas gränser?
Hela artiklen:
http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/goeb37.htm
Denna artikel är skriven efter Wannseekonferensen(1942), där det tog beslut de skulle förintas. Men förnekarna menade skulle förflyttas till öst. Varför nämner inte Gobbels det då? I en artikel i en tidning.
Fortfarande inga bra svar på frågorna där.. i denna tråd om hans dagbok:
https://www.flashback.org/t969016p19
Så det med många vittnesmål är felaktiga och bemötts visar sig fel igen. Så inte konstigt man misstror er mer och mer. För min del tro jag mer och mer på det har hänt, utan tvekan.