2013-04-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hur många fall var det jmf med de fall där ingen tortyr eller liknande förekom?

/VV

Svårt att säga generellt men i de fall som Edward L van Roden, den amerikanska chefen för den amerikanska military justice division i Europa, undersökte så verkar majoriteten ha utsatts för tortyr.

Jag klistrar in ett längre utdrag från vad han skrev så kan de som är intresserade läsa både om de metoder som användes och om hur ofta man fann detta i de undersökta fallen.

Citat:
“AMERICAN investigators at the U. S. Court in Dachau, Germany, used the following methods to obtain confessions: Beatings and brutal kickings. Knocking out teeth and breaking jaws. Mock trials. Solitary confinement. Posturing as priests. Very limited rations. Spiritual deprivation. Promises of acquittal. [...] We won the war, but some of us want to go on killing. That seems to me wicked. [...] The American prohibition of hear-say evidence had been suspended. Second and third-hand testimony was admitted, [...] Lt Perl of the Prosecution pleaded that it was difficult to obtain competent evi- dence. Perl told the court, ‘We had a tough case to crack and we had to use persuasive methods.’ He admitted to the court that the persuasive methods included various ‘expedients, including some violence and mock trials.’ He further told the court that the cases rested on statements obtained by such methods. [...] The statements which were admitted as evidence were ob- tained from men who had first been kept in solitary confinement for three, four, and, five months. They were confined between four walls, with no win- dows, and no opportunity of exercise. Two meals a day were shoved in to them through a slot in the door. They were not allowed to talk to anyone. They had no communication with their families or any minister or priest during that time. [...] Our investigators would put a black hood over the ac- cused’s head and then punch him in the face with brass knuckles, kick him, and beat him with rubber hose. Many of the German defendants had teeth knocked out. Some had their jaws broken. All but two of the Germans, in the 139 cases we investigated, had been kicked in the testicles beyond repair. This was Standard Operating Procedure with American investigators. Perl admitted use of mock trials and persuasive methods including violence and said the court was free to decide the weight to be attached to evidence thus received. But it all went in.
One 18 year old defendant, after a series of beatings, was writing a state- ment being dictated to him. When they reached the 16th page, the boy was locked up for the night. In the early morning, Germans in nearby cells heard him muttering. ‘I will not utter another lie.’ When the jailer came in later to get him to finish his false statement, he found the German hanging from a cell bar, dead. However the statement that the German had hanged himself to escape signing was offered and received in evidence in the trial of the others.
Sometimes a prisoner who refused to sign was led into a dimly lit room, where a group of civilian investigators, wearing U. S. Army uniforms, were seated around a black table with a crucifix in the center and two candles burning, one on each aide. ‘You will now have your American trial,’ the de- fendant was told.
The sham court passed a sham sentence of death. Then the accused was told, ‘You will hang in a few days, as soon as the general approves this sentence: but in the meantime sign this confession and we can get you acquitted.’ Some still wouldn’t sign. [...]
In another case, a bogus Catholic priest (actually an investigator) entered the cell of one of the defendants, heard his confession, gave him absolution, and then gave him a little friendly tip: ‘Sign whatever the investigators ask you to sign. It will get you your freedom. Even though it’s false, I can give you absolution now in advance for the lie you’d tell.’”

Källa: Rudolf, G. (2010). Lectures of the holocaust. s 336-337.
2013-04-28, 21:24
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Här vi en bild på dessa "gaskammare", lite lustigt att det inte valde en lite tätare dörrtyp för ändamålet. Fast tyskar är nog inte så tekniska av sig.

Det räcker med att dra på gasspisen i sitt eget hem för att förvandla lägenheten till en primitiv gaskammare.Läs min text igen så ser du att detta var försöksstudier och ingen permanent lösning.
2013-04-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Eftersom minst 99.99% av världens befolkning har samma uppfattning som mig i den här frågan
så faller din tes. Du avslöjar dessutom genom detta uttalande att din mentala mognad ej lämnat sandlådestadiet.

Ja, alla utom ett fåtal håller med om att holohoaxen inträffade, därför så måste det vara sant

Vad var det du sa om mental mognad? Man ska inte kasta sten i glashus.

Citat:
Här skjuter du dig själv i foten med ditt misslyckade försök att flytta målstolparna.
I inlägg #2273 skriver du nämligen: "I övrigt så har det tyska folket aldrig haft det så bra som under Hitler. De enda som hade det dåligt under Hitler var de folkfientliga kommunistiska judarna och deras dekadenta och sinnessjuka lakejer men det är ju både helt rätt och riktigt."

Varför platsar helt plötsligt detta OT-påstående när inte mitt gjorde det?

Jag får väl säga vad jag vill men det är inte samma sak som att jag ämnar gå in i en total OT diskussion för den sakens skull.

Citat:
Stöder du T4-programmet där 70,273 mentalt handikappade tyskar avrättades?

OT men denna enda gång ska jag svara. Jag ser inget fel med det.

[quote=LaurentiusLucidor]Var även dessa offer "dekadenta kommunistiska lakejer"?

Samma som ovan. Nej, de var inga "dekadenta kommunistiska lakejer" utan själva programmet hade med rashygien att göra.

Citat:
Så 4 bevis för att några nazister fått stryk väger upp samtliga bevis som pekar på att förintelsen verkligen skedde?

Ja, speciellt med tanke på att det inte finns några andra bevis än just vittnesmål, vittnesmål som i flera fall tvingades fram med tortyr eller annat tvång. Givetvis så kan inget rättsprocess som använder sig av tortyr för att få fram vittnesmål anses som seriös.

Citat:
Du godtar väl de "bevis" Gestapo fick fram genom tortyr?

Nu vet jag inte vad du pratar om här för något men om gestapo ska ha använt tortyr för att få fram uppgifter så godtar jag givetvis inte dem.

Citat:
Angående fallet Rudolf Höss så kan jag bara uppmana dig att läsa hans självbiografi "Kommendant i Auschwitz".Där nämner Höss Himmlers judeutrotningsorder på sidan 111 med orden:

"När RFSS (Himmler) ändrade sin ursprungliga judeutrotningsorder från 1941 enligt alla judar utan undantag skulle avlivas och istället befallde att de arbetsföra skulle tas ut till arbete i rustningsindustrin"
.

På sidan 122 står följande:

"Enligt RFSS' önskan blev Auschwitz alla tiders största anläggning för avlivande av människor."

På sidan 123 nämns Zyklon B uttryckligen för första gången:

"Medan jag var på en tjänsteresa hade min ställföreträdare Fritzsch,använt gas för avlivningen,nämligen blåsyrepreparatet Zyklon B,som alltid användes i lägret för utrotning av ohyra och som fanns på lager". Sidan 124: "Förgasningen ägde rum i arrestcellerna i block 11.Jag själv tittade på avlivningen,skyddad av en gasmask".

Lite längre ner på sidan:

"Jag måste säga helt öppet att denna förgasning lugnade mig,eftersom vi ju skulle börja med massutrotningen av judarna inom överskådlig tid,och ditintills var varken Eichmann eller jag på det klara med vilken avlivningsmetod som skulle komma ifråga för de väntade massorna."

Alla dina motargument krossas fullständigt enbart genom detta verk som bevisligen inte tillkommit under tortyr.Detta är dessutom bara några få exempel hämtade ur denna bok.

Fast nu skrevs dessa memoarer som attribueras till Höss under den vaksamma blicken av hans polska kommunistiska fängelsevaktare. Det kan också vara värt att nämna att de mest absurda påståenden som fanns med i dessa memoarer lydigt redigerades bort av "historikern" Martin Broszart så att det hela inte skulle verka alltför absurt.

Uppenbarligen så kan dessa påståenden inte anses vara äkta då kommunisterna mer eller mindre bestämde vad som skulle vara med i dessa memoarer.

http://codoh.com/library/document/1968
2013-04-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Jag skulle vara mera benägen att tro på framställningen om den gjorts av en annan författare, då Rudolf efter vad jag har sett förvränger och ljuger om det mesta om förintelsen.

Och likväl så lyckas ni aldrig någonsin komma med några bevis för dessa absurda anklagelser. Om du inte tror på det så är Rudolfs bok full med referenser, är bara för dig att följa upp dem om du inte tror på hans ord.

Citat:
Att det till en början förekom övergrepp mot för grova krigsbrott anhållna tyskar är visserligen riktigt och Malmedy-massakern var ju särskilt avskyvärd. Men det säger ändå en del om det amerikanska rättsväsendet att detta kunde klaras upp och att de anhållna så småningom, där det väl f.ö. var ogörligt att bevisa vem som gjort vad, sattes på fri fot. Och amerikanarna tog vid de kommande rättsprocesserna lärdom av detta.

Sluta hitta på. Det blev visserligen väldigt snabbt klart att Peiper och hans män var oskyldiga och att hela Malmedy affären var ett hoax men amerikanarna släppte inte Peiper förrän 11 år i fängelse under en period av förlikning. Att amerikanarna skulle ha "tagit lärdom" av sina ohederliga metoder är inget annat än vilseledande påhitt från din sida. Snarare så verkar användandet av tortyr inom den amerikanska militären ha institutionaliserats av döma av deras uppträdande sedan WWII.

Citat:
Vissa överdrifter förekom dock i Van Rodens rapport, som att samtliga 70 anklagade fått sina testiklar krossade. Men kan man då utan svåra plågor uppträda i en domstol? Läkarundersökningarna därefter med anledning av påståendet gav vid handen att ingen fått sina testiklar skadade.

Källa på detta?

Citat:
F.ö.beträffande tilliten till rapporten. Ur Wikpedia: A young Senator from Wisconsin, Joseph McCarthy (who was Irish-American but, represented a heavily German-American ethnic constituency), used it as an opportunity to raise his political profile. He stated that the Court had not tried the defendants fairly.

Rapport? van Rodens rapport hade inget med McCarthy att göra. Det är dock sant att Mccarthy också gjorde flera uttalanden om saken. Att McCarthy skulle ha varit biased vill jag se bevis för. Att han skulle ha representerat en tyskättad valkrets är knappast bevis för detta.
2013-04-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ja, alla utom ett fåtal håller med om att holohoaxen inträffade, därför så måste det vara sant

Vad var det du sa om mental mognad? Man ska inte kasta sten i glashus.

Nu handlade frågan om vem som tänker logiskt.Endast 0.01% gjorde ditt val.
Ren sandlåda...

Citat:
Jag ser inget fel med det.Samma som ovan. Nej, de var inga "dekadenta kommunistiska lakejer" utan själva programmet hade med rashygien att göra.

Då vet vi att du och Führern har samma sköna människosyn.
Du har med din inställning med all tydlighet visat att det totalt saknas spärrar mot att skriva under order eller medverka till massutrotning.Tack!

Citat:
Uppenbarligen så kan dessa påståenden inte anses vara äkta då kommunisterna mer eller mindre bestämde vad som skulle vara med i dessa memoarer.

Intressant anmärkning då över halva boken handlar om Höss uppväxt och om rollen som adjutant och lägerchef i Sachsenhausen.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-04-28 kl. 22:05. Anledning: Tillägg
2013-04-28, 22:19
Medlem
Faktum är att Stalin tvärtom hade skäl att hemlighålla de Tyska dödslägren för att i tysthet kunna fortsätta med sin egen lilla "verksamhet":

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/cifamerica/2010/oct/05/holocaust-secondworldwar
2013-04-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Här vi en bild på dessa "gaskammare", lite lustigt att det inte valde en lite tätare dörrtyp för ändamålet. Fast tyskar är nog inte så tekniska av sig.

http://www.deathcamps.org/gas_chambers/pic/bigauschwitz01.jpg

Lustigt att du inte kan få fram rätt bild på rätt dörr...

Kolla denna länk....

http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/Tour/Auschwitz1/Auschwitz06B.html
2013-04-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiano-163
Om förintelsen inte hänt så undrar jag bara, alla dessa miljoner judar som helt plötsligt försvinner, vart fan är dom?

Israel framför allt.
2013-04-29, 01:31
Medlem
Citat:
Hur ska man kunna fastslå en sådan sak? Man kan ju uppenbarligen inte jämföra med den tekniska bevisningen för då så får man slänga allt överbord då den tekniska bevisningen säger att någon holyhoax inte inträffade.

Fast nu gjordes många av dessa erkännanden genom att de åtalade fick skriva under ett papper (som de för övrigt ofta inte kunde läsa då det inte var skrivet på tyska) där de erkände sin skuld för ett visst brott varvid detta sedan presenterades som bevis in för domaren. Detta gjordes typiskt när de åtalade "förhördes" av de allierade innan rättegången. Vad de åtalade sedan försökte göra när de väl stod inför en domare är en annan sak. Där så försökte många helt enkelt köra på taktiken att erkänna att holohoaxen inträffat men förneka sin personliga del i den, helt enkelt eftersom denna redan ansågs vara "bevisad" av de allierade och då man visste att man bara skulle bli ännu hårdare straffad om man försökte ifrågasätta den. Det bästa man kunde göra var helt enkelt att försöka minimera sin egen skuld och därigenom försöka komma undan så lindrigt som möjligt.

Så du menar att de torterades till att erkänna sin skuld men när de väl stod inför en domare så sa de något annat. De ändrade taktik som du säger och förnekade sin personliga del i den. Vilket i så fall skulle betyda att tortyren inte hade någon verkan?
Att de skulle få ett ännu hårdare om de förnekade förintelsen vet jag inte var du har fått ifrån. Jag tror att du spekulerar en smula.

Citat:
Klart vi vet vilka som stod bakom holohoaxen, även om det kanske är svårt att ge en exakt namnlista. Rosevelt, Churchill & Stalin samt alla andra höga ledare inom den allierade makteliten är givetvis de som tillsammans med judarna får anses ha huvudansvaret för alla förfalskningar. Vad gäller att få reda på namnen på de som förfalskat specifika dokument, fotografier osv så kan vi inte veta detta förrän vi får tillgång till den hemligstämplade material som idag finns i de allierades arkiv. Att det förekom förfalskningar av dokument, fotografier osv är dock lätt att bevisa i flera fall.

Ok, så du påstår att du har upptäckt en gigantisk "hoax" som har lurat hela världen men du kan inte uppge några som helst detaljer om dess tillkomst. Du kan inte ange några namn på de som arbetade med förfalskningen eller uppge ungefär hur många de var. Du kan inte berätta när eller var arbetet med förfalskningen skedde. Hade de möjligen något kontor där de arbetade? Och har ingen aning om hur det gick till när beslutet togs eller exakt vilka initiativtagarna var.
En förfalskning av ett sådant här gigantiskt mått borde rimligtvis lämna efter sig några spår. Några som helst dokument. Tycker du inte det?

Du nämnde att namnen på de som arbetade i staben, samt ytterligare information gissar jag på, går att finna i ett hemligt arkiv som de allierade förfogar över. Vad får dig att tro detta? För något sådant har jag aldrig hört talas om.

Citat:
Detta är bara din egen teori, de allierade ledarna och judarna själva har aldrig trott på holohoaxen.

Så samtliga judar är väl medvetna om att förintelsen bara är en lögn? Är detta någon vetskap som Judarna för vidare över generationerna? Så att de kommande vet om att informationen måste skyddas.

Citat:
Nu är det ju så att det inte är vår uppgift att bevisa något i den här frågan, utan er så ni påstår att holohoaxen inträffade. Våra alternativa teorier är bra mycket mer förankrade i verkligheten än något som ni någonsin lyckats plocka fram.

Varför skulle det inte vara en uppgift för er att bevisa att förintelsen var en förfalskning? Det borde väl vara i erat intresse att visa världen hur bluffmakeriet egentligen gick till och vilka som utförde det.
2013-04-29, 01:44
Medlem
Citat:
Nu handlade frågan om vem som tänker logiskt.Endast 0.01% gjorde ditt val.
Ren sandlåda...

Jag antar att det är vad du säger till de andra lämlarna precis innan du ramlar ut över stupet.

Citat:
Då vet vi att du och Führern har samma sköna människosyn.
Du har med din inställning med all tydlighet visat att det totalt saknas spärrar mot att skriva under order eller medverka till massutrotning.Tack!

Jag har väldigt svårt att se vad mina åsikter om elementär rashygien har med ämnet att göra. Uppenbarligen så har mina personliga kvalitéer eller åsikter inget att göra med styrkan hos mina argument.

Citat:
Intressant anmärkning då över halva boken handlar om Höss uppväxt och om rollen som adjutant och lägerchef i Sachsenhausen.

Och på vilka grunder menar du att hans kommunistiska fångvaktare skulle förbjuda detta? Uppenbarligen så måste memoarer innehålla någon substans om de ska kallas memoarer annars så kommer ingen att ta dem seriöst.
2013-04-29, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Så du menar att de torterades till att erkänna sin skuld men när de väl stod inför en domare så sa de något annat. De ändrade taktik som du säger och förnekade sin personliga del i den. Vilket i så fall skulle betyda att tortyren inte hade någon verkan?

Ja, det hände faktiskt att åtalade som tidigare "erkänt" olika saker i skriftliga vittnesmål drog tillbaka dem när de stod inför domaren och inte hade sina tidigare plågoandar vid sin sida. Ta ex Hans Fritzsche, Goebbels högra hand, som tvingades skriva under en självinkriminerande bekännelse när han var fången i Moskva, något som han sedan drog tillbaka i Nuremberg.

Rudolf, G. (2010). Lectures of the holocaust, s 329.

I många fall så var människorna efter tortyren sannolikt helt för brutna för att kunna göra något mer motstånd och sade precis vad som helst som de allierade ville att de skulle säga. Förutom hotet att de skulle torteras igen så fanns det förstås alltid hotet att deras familj skulle drabbas, typiskt genom att "deporteras till ryssarna".

Citat:
Att de skulle få ett ännu hårdare om de förnekade förintelsen vet jag inte var du har fått ifrån. Jag tror att du spekulerar en smula.

Då kan du ju lämpligen jämföra Albert Speers försvarsstrategi med Ex Görings, den förre hängde inte medan den sistnämnde gjorde det. Speers strategi blev också modellen för många senare åtalade då de förstod att det var ända sättet att ha någon chans att klara sig undan med livet i behåll.

Citat:
Ok, så du påstår att du har upptäckt en gigantisk "hoax" som har lurat hela världen men du kan inte uppge några som helst detaljer om dess tillkomst. Du kan inte ange några namn på de som arbetade med förfalskningen eller uppge ungefär hur många de var. Du kan inte berätta när eller var arbetet med förfalskningen skedde. Hade de möjligen något kontor där de arbetade? Och har ingen aning om hur det gick till när beslutet togs eller exakt vilka initiativtagarna var.
En förfalskning av ett sådant här gigantiskt mått borde rimligtvis lämna efter sig några spår. Några som helst dokument. Tycker du inte det?

Nej, jag påstår inte att jag har upptäckt något alls men att forskningen har visat att den officiella versionen av historien om andra världskriget inte gäller i det här avseendet. Det finns även goda grunder att anta att flera dokument är förfalskade samt att anta att holohoaxen artificiellt hålls vid liv av de starka maktintressen som står bakom den. Att mörkandet av sanningen lämnat spår efter sig är självklart och det finns även flera sådana spår. Vi kan främst se effekterna av detta på dokument som bevisligen är falska samt på vittnen som tvingats säga saker som vi vet inte stämmer.

[quote=Laughlines]Du nämnde att namnen på de som arbetade i staben, samt ytterligare information gissar jag på, går att finna i ett hemligt arkiv som de allierade förfogar över. Vad får dig att tro detta? För något sådant har jag aldrig hört talas om.

Vad som får mig att tro att det finns officiella papper kring det här är att det är så en stat fungerar, det finns alltid papper för alla åtgärder som vidtas. Anledningen till att jag antar att det finns en åtgärd som har vidtagits som sedan resulterat i papper har jag redan tagit upp i stycket ovan.

Citat:
Så samtliga judar är väl medvetna om att förintelsen bara är en lögn? Är detta någon vetskap som Judarna för vidare över generationerna? Så att de kommande vet om att informationen måste skyddas.

Nej, jag har svårt att tänka mig det. Men judar som har inflytelserika och styrande positioner vet säkert om det, nu som då. De flesta judar tror säkert på att det är sant.

Citat:
Varför skulle det inte vara en uppgift för er att bevisa att förintelsen var en förfalskning? Det borde väl vara i erat intresse att visa världen hur bluffmakeriet egentligen gick till och vilka som utförde det.

Därför att det är ni som påstår att holohoaxen inträffade, därför så är bevisbördan er. Om en person anklagas för mord så ska inte den anklagade bevisa sin oskuld utan tvärtom. I de fall där vi påstår att enskilda dokument eller liknande är förfalskningar så är bevisbördan vår.
2013-04-29, 10:33
Medlem
Citat:
------Till Skroll:
Här skjuter du dig själv i foten med ditt misslyckade försök att flytta målstolparna.
I inlägg #2273 skriver du nämligen: "I övrigt så har det tyska folket aldrig haft det så bra som under Hitler. De enda som hade det dåligt under Hitler var de folkfientliga kommunistiska judarna och deras dekadenta och sinnessjuka lakejer men det är ju både helt rätt och riktigt."
Varför platsar helt plötsligt detta OT-påstående när inte mitt gjorde det?

Stöder du T4-programmet där 70,273 mentalt handikappade tyskar avrättades?
Var även dessa offer "dekadenta kommunistiska lakejer"?--------
Citat:
Ursprungligen postat av Skroll
OT men denna enda gång ska jag svara. Jag ser inget fel med det.
Citat:
Var även dessa offer "dekadenta kommunistiska lakejer"?
Citat:
Ursprungligen postat av Skroll
Samma som ovan. Nej, de var inga "dekadenta kommunistiska lakejer" utan själva programmet hade med rashygien att göra.
Jasåå, jaha. Du tycker alltså att T4-programmet (det s.k. barmhärtighetsdödandet!) var OK!

Där den nazistiska regimen alltså lät avrätta, delvis genom gasning, något hundratusental "tärande personer" som svårt handikappade, inklusive barn och ungdomar, svårt sjuka och åldringar. Varefter de ovetande anhöriga tillställdes falska dödsattester, där det oftast uppgavs att vederbörande avlidit i en hastigt påkommen sjukdom!

Och du medger att detta hade med rashygien att göra! Ja, det är verkligen ett oförblommerat nazistiskt erkännande om vad de höll på med!

Speciellt som T4-programmet av nämnda rashygieniska skäl kom att utsträckas till att omfatta alla judar! Och de som organiserat och deltagit i det var ju också mycket lämpade att organisera och sköta detta i de utrotningsläger som så småningom inrättades, alltså Belzec, Sobibor och Treblinka, så de flyttades alltså dit. Det var ju också en verksamhet som var mycket diskretare och bekvämare än att massarkebusera hundratusentals judar! Som ju Himmler faktiskt, alltså om de blodiga metoderna och den psykiska belastningen för manskapet, reagerade mot!

Tack Skroll för att du för en gångs skull (fast du skall väl nu försöka svamla bort det hela!) medger judeutrotningen och de rashygieniska skälen.
Senast redigerad av Babord 2013-04-29 kl. 10:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in