Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Och expertisen du hänvisar till är revisionisterna ...
A= vv
B= revisionister
C= goebbels dagbok
A tror B har fel gällande förintelsen
A tror dock på C eftersom B inte uttalat sig kritiskt emot C (i verkligheten har dock flera gjort det, så där faller bevisföringen)
Fortsättning från tråden " Varför tro du på förintelsen?"
Om "B" har varit kritiska, varför kommer det inte fram av "B" då?
VV frågar detta i inlägg 27:
Citat:
Var det den passagen du menade Peter?
Där tom revisionisten Ezzelino erkänner att passagen är äkta men han inte begriper hur likvideringen bedrevs?
Att det skulle ske en likvidering av judar, 60% enl passagen som enl Ezzelino är äkta, verkar det som han begrep iallafall.
Ezzelino kanske kan berätta hur de istället likviderades om det inte var med gas eller vart de tog vägen.
/VV
Men hänvisning av Ezzelino inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Detta är förmodligen den mest "komprometterande" formulering som finns i ett krigstida tyskt dokument, och det tycks inte råda något tvivel om att stycket är autentiskt. Vad det inte säger är hur omfattande denna "likvidering" i praktiken blev, och hur den genomfördes. Någon "gasning" är det förstås inte tal om, och existensen vid en senare tidpunkt i ghetton och arbetsläger av barn och åldringar som definitivt inte arbetade bevisar förstås också det att någon övergripande "likvidering av de arbetsoförmögna" inte genomfördes. Hela populationen i det separata zigenarlägret i Auschwitz var så vitt jag förstår befriade från arbetsplikt (inte av humanitära skäl, men sannolikt därför att det bedömdes vara nästintill omöjligt att få dem att arbeta med någon sorts disciplin).
Vad jag har fått erfara så här Ezzelino ,en av de tunga revisionisterna i detta forum.
Lite längre ner kan man läsa VV igen i inlägg 33
Citat:
Om både Peter Herold och Ezzelino anser att Josefs texter är sanna så kan vi gå vidare, om nu ingen annan har synpunkter förstås.
Om vi då kan enas om att tex dessa två meningar ovan är sanna och korrekta, så kommer man onekligen till nästa fråga.
Vilka var dessa 'ganska barbariska metoder' som inte lämnade mycket kvar av judarna?
Inte kan det väl ha varit transiteringar som Josef kallade barbariska metoder?
Varför skulle han då prata om likvideringar i samma andetag?
Knappast heller skulle han kalla tyfus och epedemier för likvideringar.
Eller har 'ausrottensyndromet' dvs att likvideringar betyder något helt annat än just likvideringar, även nått fram till Josef?
/VV
Tydligen är Peter Harold en revisionist. Tanke på vad han skriver några message högre upp...
På ceasardavid inlägg...
Citat:
Jag lyckades inte heller hitta något svar från revisionisterna huruvida de är äkta eller falska. Det kan hända att jag slarvade förbi det - men skulle det vara förmätet att begära att revisionister upprepar ett svar som de senast gav för fyra år sedan?
Citat : Peter Harold
Citat:
Jag är rädd för att din gissning är korrekt; du slarvade förbi det. Vänlige Viktor hade vänligheten att visa ett exempel där äktheten i Goebbels dagböcker analyserades av en revisionist. Det fanns även ifrån de postningar flera intressanta länkar till revisonistiska hemsidor som presenterade deras syn på hur texterna i dagböckerna skall tolkas. Jag förmodar att du inte ägnade de länkarna något intresse.
Det fanns flera signaturer i den gamla tråden som jag befarar inte längre är aktiva här. Du bör inte klandra dem för deras tystnad.
Litte längre ner skriver Peter Harold igen i inlägg nr 36
Citat:
Jag ber att föra till protokollet att jag inte har några synpunkter på huruvida Goebbels dagböcker är äkta eller falska. [b]Däremot kunde jag vid läsning av den gamla tråden konstatera att ett antal trovärdiga revisionister menar att böckerna är äkta.
Tack för ordet!
Då kommer vi till en öm punkt:
Om Goebbels dikterade dem - är avsnitten om judar påhittade?
Om revisionisterna svarar ja - vad är grejen med att Goebbels "hittar på" ett folkmord?
Om revisionisterna svarar nej så får vi tacka för att de har förlorat den här debatten som gentlemän.
I inlägg 51 frågar VV detta
Citat:
Nu återgår vi till topic tycker jag.
Om vi kan enas om att böckerna är äkta, precis som den dodgande Ezzelino (vi kan väl enas om detta nu Schadenfreude) erkännt, och gå vidare från det.
Vad tror ni revisionister att den skrivna texten betydde i den tidigare citerade passagen?
Likvidering, 60%, barbariska metoder mm?
Vad tror ni Dr Goebbels menade med dessa ord?
/VV
Vad jag vet så anser David Irving de är äkta
Revisionisten David Cole erkänner till och med att revisionisterna fortfarande inte hittat en godtagbar förklaring till de här dokumenten.
Källa :
http://www.nizkor.org/features/qar/qar01-se.html
Ingen av dess har kommit med en rimlig förklaring. Och de anser de är äkta.
Så vi kan slutfatta med de är äkta. Eftersom varken Peter Harold, Ezzelino, med flera i detta forum har kommit med kritiskt på de är oäkta (vad jag har förstått)
Hade de varit oäkta så hade plockats fram av dessa eller någon annan...
Så varför har det inte gjorts, av dem? Det tycker jag är konstigt, eftersom Ezzelino har varit duktig komma med andra fakta, där saker har ifrågasatts. Peter Harold känner jag inte till så väl, så han kan jag inte utala mig om.
Så VV har rätt: Hade den inte varit äkta hade nog många revisionister mfl berättat varför, men när det är tämligen tyst från den sidan kan man på ganska goda grunder lita på att boken är äkta.
Tack för ordet, som Peter Harold bruka skriva.
Nu är kl 6 och jag måste göra vid mig... ha en nice söndag..