Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Väldigt naivt av dig att hävda att du vet att det inte finns en gud. Det är ungefär lika naivt som att hävda att man vet att det finns en gud. Eller nja, kanske inte, men fortfarande naivt.
Så klart kan man inte säga att det är 100% omöjligt, men man kan känna subjektivt att det är omöjligt, dock är den subjektiva åsikten värdelös i sådana frågor. Själv är jag en Militant ateist/antiteist som, om jag ser subjektivt, ser det som en 100 % möjlighet att den Kristna Guden existerar, eller någon religions Gud/Gudar. Men objektivt så finns det ingen form av bevis som kan säga att Gud är omöjligt, men med de bevis vi har kan man göra ett påstående om det verkligen är sannolikt.
Det värsta med religion är inte Gudtron, utan sederna, traditionerna, följandet av ur åldrade skrifter, vanföreställdheten och med mera.
Du religiösa påstår att ateism är en tro, eller vid de mest korkade tillfällena, en religion, kan jag inte göra något annat än att skratta. Ingen borde argumentera med människor som påstår sånna otroligt löjliga saker, samma gäller personer som trotsar evolutionen eller andra vetenskapliga Bevis, som tex att Jorden är platt.