2022-01-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu kommer jag inte in på SVD-sidan. Men jag kommer ihåg en TV-intervju med en företrädare för JV som sändes för ett par veckor sedan. Frågan handlade om att rösta i demokratiska val. Företrädaren uttryckte sig då ungefär så här: " Vi predikar för medlemmarna vad bibeln säger. Sedan fär medlemmarna göra som de önskar. Vi kan inte hindra våra medlemmar från att gå och rösta".

Det är ju i o f s sant att JV inte med vapenmakt kan hindra någon från att rösta i ett demokratiskt val,........men de glömde att säga vad konsekvenser blir för ett JV som röstar och är öppen med detta.

Ni som känner till JV vet säkert vilka konsekvenserba blir! Just det; uteslutning och att bli förskjuten från familj och vänner..........
Du kan få ett smakprov från artikeln.
Citat:
Det finns ytterligare regler som visar Jehovas vittnens oroväckande syn på demokrati och social jämlikhet. Organisationen har restriktiva regler kring politiskt engagemang, diskriminerar kvinnor och hbtq-personer samt har kritiserats för hur de grovt har misskött sin hantering av sexuella övergrepp.
Citera
2022-01-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Du kan få ett smakprov från artikeln.
Citat:
Det finns ytterligare regler som visar Jehovas vittnens oroväckande syn på demokrati och social jämlikhet. Organisationen har restriktiva regler kring politiskt engagemang, diskriminerar kvinnor och hbtq-personer samt har kritiserats för hur de grovt har misskött sin hantering av sexuella övergrepp.
Visa!
Citera
2022-01-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Visa!
Fattar att Jehovas är under nynazister
××××××
speciella angrepp och samtidigt att detta absolut idiot...

Finlan... obturkuatak
Citera
2022-01-29, 00:32
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Enligt bibeln kommer Gud i framtiden att återställa skapelsen så som det var tänkt. Att människor och djur kommer att äta av det som kommer från växtligheten:

"Gud sade: »Jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frö i sin frukt; detta skall ni ha att äta.
Åt markens djur, åt himlens fåglar och åt dem som krälar på jorden, allt som har liv i sig, ger jag alla gröna örter att äta.« Och det blev så.
"
(1 Mose 1:29-30 Bibel2000)

Jag visste det, nog fan var de hjärntvättade självspäkarna dessutom smygveganer. Svält, sömnbrist och grupptryck, grunden till en livskraftig sekt.
Citera
2022-01-29, 08:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Jag visste det, nog fan var de hjärntvättade självspäkarna dessutom smygveganer. Svält, sömnbrist och grupptryck, grunden till en livskraftig sekt.

Självspäkare? I alla fall inte i denna värld.

Många Jehovas Vittnen lever goda dagar med stora feta bilar, och även mycket pengar- speciellt äldste och ledande i församlingen. Den Styrande Kretsen och deras dyra italienska skor och armanikostymer skall vi bara inte tala om.
Jag såg många äldste med isterbuk på min tid.
Citera
2022-01-29, 08:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Blind lydnad relaterad till dödsångest? De tror helt enkelt att ett barn som dör kommer att få en jordisk uppståndelse och få klappa lejon och pandor i en evighet.

Att klappa lejon och pandor iklädd skjorta och pressevecksbyxo/lackskor i en trädgårdsliknande miljö med en välklippt villagräsmatta är i sig totalt absurt.

Citat:
Om de däremot samtycker till att deras barn ska få en blodtrnsfusion för tt rädd livet, så kommer de tt bli slaktade på domedagen och därmed gå miste om att få klappa lejon och pandor i evigheter evighet.

Att då veta att Idi Amin, Pol Pot och Kejsar Caligula kommer att uppväckas med ett leende efter Harmageddon känns nästan svindlande, eller hur?

Citat:
Jag vet att detta låter både otroligt och löjligt, men detta är faktiskt JVs lära. Tro det eller ej.

Intet alls löjligt, snarare skrämmande.
Citera
2022-01-29, 08:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför? Nämn konkreta detaljer.
Jag fetade motsägelsen i mitt inlägg.
Citera
2022-01-29, 08:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
JV är strikt avrädda från att debattera på öppna forum. Hade det inte varit så, hade du sett hundratals eller tusentals JVn här. Kom ihåg att alla JVn ska predika och rapportera tjänst (timmar). Det hade varit guld för dem att predika på webforum och nå många människor.. Men JV-organisationen märkte snabbt att detta gick käpprätt åt helvete. JV är inte vana vid att det finns pålästa personer som bemöter dem. Så de ska absolut inte predika där de riskerar att bli bemötta och emotsagda.

Vi är dock väldigt tacksamma för broder Titties enfaldiga olydnad, naivitet och insiktslöshet. Det finns ingen i sverige som skämmer ut JV så effektivt som han gör. Heders, Titties, fortsätt i den stilen. Du är den bäste av alla nyttiga idioter man kan tänka sig!
Jag ser väldigt få JV ute IRL, så varför skulle jag se tusentals här?
Det finns bra nog många fler katoliker, men endast ett fåtal här.
Citera
2022-01-29, 08:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag fetade motsägelsen i mitt inlägg.

Det du fetade var inga motsägelser. Sällskapet Vakttornet vill inte att deras undersåtar har egna diskussioner på tex Flashback, eftersom man inte anser att man skall riskera att förgifta sitt sinnelag med avfällingar, bland annat. TTSP som är ett Jehovas Vittne går dock emot denna uppmaning och debatterar på Falshback (heder åt honom). TTSP klagar på alla trådar på Flashback som handlar om Jehovas Vittnen, på samma gång som han själv deltar superaktivt i dessa hemska trådar i årtionden.

Det finns inga motsägelser i detta, jag beskriver bara resultatet av observationer. Ett konstaterande av den sublima verkligheten.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-29 kl. 09:01.
Citera
2022-01-29, 09:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det du fetade var inga motsägelser. Sällskapet Vakttornet vill inte att deras undersåtar har egna diskussioner på tex Flashback, eftersom man inte anser att man skall riskera att förgifta sitt sinnelag med avfällingar, bland annat. TTSP som är ett Jehovas Vittne går dock emot denna uppmaning och debatterar på Falshback. TTSP klagar på alla trådar på Flashback som handlar om Jehovas Vittnen, på samma gång som han själv deltar i dessa hemska trådar i årtionden.

Det finns inga motsägelser i detta, jag beskriver bara resultatet av observationer. Ett konstaterande av den sublima verkligheten.
Det är ingen motsägelse ifall just ttsp är ett JV som inte följer doktrinen, men något som tyder på att så skulle vara fallet har jag inte sett.

Ttsp är inte heller det enda JV jag har stött på i olika religionsforum, och inte heller här på FB är han ensam.
Citera
2022-01-29, 09:03
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Det är ingen motsägelse ifall just ttsp är ett JV som inte följer doktrinen, men något som tyder på att så skulle vara fallet har jag inte sett.

Ttsp är inte heller det enda JV jag har stött på i olika religionsforum, och inte heller här på FB är han ensam.

Jag har inte sagt att det är en motsägelse att TTSP inte följer doktrinen, det är ett konstaterande.

Vart vill du komma egentligen?
Citera
2022-01-29, 09:06
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

På Flashback är dom få. TTSP skriver ju för 50 personer, så han fyller väl ut en del tomrum..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in