2022-01-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det ser ut som att du inte har helt rätt.

Varför? Nämn konkreta detaljer.
Citera
2022-01-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Jaha, jag missförstod nog. Men visst är det konstigt, att de skulle kunna se sitt barn dö hellre än att barnet överlever en organtransplantation eller får blod.
Jag kommer aldrig förstå det. Hur är det möjligt? Man har ju starka instinkter att vilja rädda sitt barn till varje pris. Men inte J.V....Vad händer i deras hjärnor?

Blind lydnad relaterad till dödsångest? De tror helt enkelt att ett barn som dör kommer att få en jordisk uppståndelse och få klappa lejon och pandor i en evighet. Om de däremot samtycker till att deras barn ska få en blodtrnsfusion för tt rädd livet, så kommer de tt bli slaktade på domedagen och därmed gå miste om att få klappa lejon och pandor i evigheter evighet.

Jag vet att detta låter både otroligt och löjligt, men detta är faktiskt JVs lära. Tro det eller ej.
Citera
2022-01-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du belägg för att ttsp inte uppför sig som JV ska, eller ska vi bara ta dig på orden?

Mitt intryck är att JV på FB är uppriktiga i sin tro.

JV är strikt avrädda från att debattera på öppna forum. Hade det inte varit så, hade du sett hundratals eller tusentals JVn här. Kom ihåg att alla JVn ska predika och rapportera tjänst (timmar). Det hade varit guld för dem att predika på webforum och nå många människor.. Men JV-organisationen märkte snabbt att detta gick käpprätt åt helvete. JV är inte vana vid att det finns pålästa personer som bemöter dem. Så de ska absolut inte predika där de riskerar att bli bemötta och emotsagda.

Vi är dock väldigt tacksamma för broder Titties enfaldiga olydnad, naivitet och insiktslöshet. Det finns ingen i sverige som skämmer ut JV så effektivt som han gör. Heders, Titties, fortsätt i den stilen. Du är den bäste av alla nyttiga idioter man kan tänka sig!
Senast redigerad av ujhs 2022-01-28 kl. 22:02.
Citera
2022-01-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Om man vill smutskasta JV så är det faktiskt bäst att hänvisa till aktiva vittnen. I många fall så överträffar sanningen dikten.

Precis! Exakt så! Visst är "broder Titties" helt underbar.
Citera
2022-01-28, 22:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Varför? Nämn konkreta detaljer.

Ja jag borde ha frågat om vad i det jag skrev som i så fall skulle vara fel. Att han suttit i den här tråden i snart 10 år är lätt att konstatera. Lite märkligt att sitta och gnälla om att tråden är så hemsk på samma gång som man deltar aktivt i 10 år.

Är Titsup en självplågare?🤔
Citera
2022-01-28, 22:44
Medlem
På tal om att sätta krokben för sig själv. Här har samfundet satt ihop en grupp för att vis att JV är en organisation som förtjänar bidrag ifrån staten (som de står utanför) och inte ens med en delegation som ska lyfta fram JV,s förträfflighet så blir det bättre än såhär.
https://www.svd.se/fel-att-ge-statsb...ehovas-vittnen
Citera
2022-01-28, 22:59
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
JV är strikt avrädda från att debattera på öppna forum. Hade det inte varit så, hade du sett hundratals eller tusentals JVn här. Kom ihåg att alla JVn ska predika och rapportera tjänst (timmar). Det hade varit guld för dem att predika på webforum och nå många människor.. Men JV-organisationen märkte snabbt att detta gick käpprätt åt helvete. JV är inte vana vid att det finns pålästa personer som bemöter dem. Så de ska absolut inte predika där de riskerar att bli bemötta och emotsagda.

Vi är dock väldigt tacksamma för broder Titties enfaldiga olydnad, naivitet och insiktslöshet. Det finns ingen i sverige som skämmer ut JV så effektivt som han gör. Heders, Titties, fortsätt i den stilen. Du är den bäste av alla nyttiga idioter man kan tänka sig!

Jag är också mycket glad att TTSP är här. Dessvärre har han ju slutat att svara mig eftersom han upptäckte att jag slog honom på fingrarna och vann varenda diskussion mot honom, helt utan copy
& paste och metervis med bibelcitat.
Citera
2022-01-28, 23:12
Medlem
Titties har glömt att man ska förlåta de som gjort en orätt. Han svarar inte mig heller längre.. Eftersom jag förlåtit honom för hans högmod så borde det ju ge mig en liten fot i dörren (pun) när Harmmageddon kommer.
Citera
2022-01-28, 23:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Från 2010 är det Ok att anmäla sexuella övergrepp till polis och myndigheter. Dessförinnan ansågs sådant våra att dra vanära över organisationen och Jehovas namn.
Tittar du på de 1006 förövarna i Australien så var det ytterst få som blev anmälda. Förklaringen till detta är uppenbar.

Frågan är dock alltjämt hur många som blir anmälda. Hur det varit med den saken angående de 1006 JV-pedofilerna vet vi ju. Men hur förhåller det dig i Sverige, idag? 🤔
Citera
2022-01-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
På tal om att sätta krokben för sig själv. Här har samfundet satt ihop en grupp för att vis att JV är en organisation som förtjänar bidrag ifrån staten (som de står utanför) och inte ens med en delegation som ska lyfta fram JV,s förträfflighet så blir det bättre än såhär.
https://www.svd.se/fel-att-ge-statsb...ehovas-vittnen

Nu kommer jag inte in på SVD-sidan. Men jag kommer ihåg en TV-intervju med en företrädare för JV som sändes för ett par veckor sedan. Frågan handlade om att rösta i demokratiska val. Företrädaren uttryckte sig då ungefär så här: " Vi predikar för medlemmarna vad bibeln säger. Sedan fär medlemmarna göra som de önskar. Vi kan inte hindra våra medlemmar från att gå och rösta".

Det är ju i o f s sant att JV inte med vapenmakt kan hindra någon från att rösta i ett demokratiskt val,........men de glömde att säga vad konsekvenser blir för ett JV som röstar och är öppen med detta.

Ni som känner till JV vet säkert vilka konsekvenserba blir! Just det; uteslutning och att bli förskjuten från familj och vänner..........
Citera
2022-01-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Frågan är dock alltjämt hur många som blir anmälda. Hur det varit med den saken angående de 1006 JV-pedofilerna vet vi ju. Men hur förhåller det dig i Sverige, idag? 🤔

Jag har inte sett några fall i media.....så sannolikt har det inte blivit några polisanmälningar. Men, det var ju noll anmälningar bland de 1006, så, man blir inte förvånad.
Citera
2022-01-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag är också mycket glad att TTSP är här. Dessvärre har han ju slutat att svara mig eftersom han upptäckte att jag slog honom på fingrarna och vann varenda diskussion mot honom, helt utan copy
& paste och metervis med bibelcitat.

Jag kan inte påminna mig att broder Titties kommit helskinnad ur någon debatt här det senaste decenniet. Men, tack och lov förtsätter han på forumet med en dåres envishet......låt oss vara glada och tacksamma för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in