Citat:
Ursprungligen postat av
Cattan
Nu har jag svarat på din fråga Varjverumxx. Kan du svara på mina? (Exemplet med kontakt 18 årig som som varit döpt, lämnat församlingen och flyttat hemifrån samt varför barn och föräldrar med olika trosuppfattning inte har så mycket att tala om)
Jag tvivlar på att du får ett rakt svar. Varjverumxx skulle med lite finslipning av sitt slingrande bli ett utmärkt politikerämne då vederbörande är en naturbegåvning i konsten att inte svara på frågor.
Ett bra exempel:
"Döpt vid 14, lite väl tidigt.
Man blir inte utesluten om man inte gjort en grov synd utan att ångra det.
Det finns som väl inte så många som blir uteslutna."
Ingen av de tre meningarna är svar på dina frågor om huruvida vittnena bryter kontakten med sina uteslutna barn även om varjverumxx självbelåtet vill låta påskina det.
I den här tråden går det statisktiskt sett 42 visningar på varje skrivet inlägg. Låt oss hoppas att några av de 42 är människor som vill veta mer om JV. Varjverumxx visar dem hur det ligger till, så de kan göra ett medvetet val.
Jag kan svara dig på din fråga.
Vittnena avkrävs av organisationen att bryta kontakten helt med familjemedlemmar som lämnar församlingen eller blir utsparkade. De ska enligt en film som visades vid deras sammankomster i somras inte ens svara i telefon när deras uteslutna barn ringer!