Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
''
Ja det tror jag bestämt att dom tror. Jag minns Min Bok Med Bibliska Berättelser för Jehovas Vittnen och där så förklarades allehanda galenskaper för sanning. Likaså dessa påståenden om att djur och människan (Adam & Eva) levde i fred i Paradiset och att Noaks Ark är sann till punkt och pricka (trots att hela historien faller som ett korthus vid en enkel granskning). Man tror även att mänskligheten växte på grund av incest, men det förklarar man ju med att alla människor var ju mer "fullkomliga" på den tiden så det var helt i sin ordning.
Om du levt med J.V kan jag tänka mig att det varit svårt, vilken verklighet gäller egentligen... det är väldigt starkt att ta sig ur en sekt där man blivit hjärntvättad under många år.
Jag tänker på barnen som växer upp med J.V. Tänk vad de måste känna skuld om de tror att de syndat, som barn tror man ju ofta att det är fel på en själv, särskilt om man blir intalad det.
Sen har dom väl något råd, någon äldste, deras lagar står väl över svensk lag?
Jag såg ett program om J.V en gång, de som tagit sig ur detta berättade hur dåligt de hade mått.
Men finns det så många J.V i Sverige nu?