Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Återigen visar du din debatteknik, jag har inte påstått att din personlighet är väsentlig för om Jehovas vittnen är Guds utvalda folk. Däremot visar det att du har avfallit och använder dig av metoder som inte är förenligt med hur en kristen ska vara.
Jag kan ge dig en hint:
"Den som lär annorlunda och inte håller sig till vår herre Jesu Kristi sunda ord och till det som vår religion lär, han är förblindad och okunnig, med en sjuklig lust att diskutera och träta. Sådant leder till avund, strider, förtal, misstänkliggöranden och ständiga bråk bland människor som har mist förståndet och tappat bort sanningen"(1 Tim 6:3-5 Bibel2000)
Tack så mycket för förtydligandet! Hurdan jag är som person är alltså helt oväsentligt för resonemanget om huruvida Jehovas vittnen är Guds utvalda folk, ledda av hans ande.
I så fall, och rätta mig om jag har fel, så gör jag antagandet att de här ständiga angreppen på mig som person och karaktär inte alls har att göra med själva frågeställningen att göra?
Kan det vara så att du väljer att smutskasta den du resonerar med så fort du känner dig i underläge?
Får jag fråga dig, är det så att du saknar förtroende för att du ska kunna försvara din ståndpunkt, och att det är så obehagligt att du därför måste angripa förmedlaren av en annan ståndpunkt?