2017-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Återigen en förvrängning. Skillnaden är att jag sitter inte dag och natt och smutskastar avfällingar eller andra användare. Dom flesta av mina inlägg handlar om argument från och för bibeln, uppbyggande saker istället för att förnedra andra.

Jag svarar sällan avfällingar, utan försöker hitta folk som man på ett resonligt och objektivt sätt kan argumentera olika sakfrågor om bibeln.

Håller tyvärr inte med dig, väldigt många av dina inlägg ar personangrepp.
Och även jag har haft inlägg med argument från Bibeln, men i frågor där jag och Bibeln inte har riktigt samma syn som JV.
Tex om uteslutningar.
Och om Jesus använde Guds namn.
Citera
2017-07-04, 12:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skillnaden är att jag sitter inte dag och natt och smutskastar avfällingar eller andra användare.

Aaah, så det är ett relativt lågt kvantitativt input som legitimerar din pseudo-vetenskap, din pseudo-filosofi och din demagogi (~dina lögner)?
Citera
2017-07-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Håller tyvärr inte med dig, väldigt många av dina inlägg ar personangrepp.

Nej, inte väldigt många. Jag tror inte att du läser dom inlägg som finns i andra trådar än relaterade till Jehovas vittnen. Du kan inte göra en rättvis bedömning av alla mina 7.600 inlägg, jag däremot har ett hum om hur ofta jag har blivit arg eller irriterad och bedömt någon person negativt, och hur ofta jag bara svarat på sakfrågor trots att folk angripit mig personligen.

Jag har alltså gjort det oftast när någon annan angripit mig personligen, och det har skett oftare på trådar relaterade till Jehovas vittnen, där det funnits avfällingar som har nedvärderat och angripit mig.

Jag har på senare tid ignorerat vissa användare för att jag inte ska hamna i den fällan, jag har ingen lust med sådana diskussioner och trätor. Ändå har dessa fortsatt med sina angrepp, dag och natt, trots att jag ignorerat dom.
Citera
2017-07-04, 12:34
Medlem
Citat:
Återigen en förvrängning. Skillnaden är att jag sitter inte dag och natt och smutskastar avfällingar eller andra användare. Dom flesta av mina inlägg handlar om argument från och för bibeln, uppbyggande saker istället för att förnedra andra.

Jag svarar sällan avfällingar, utan försöker hitta folk som man på ett resonligt och objektivt sätt kan argumentera olika sakfrågor om bibeln.

Det var inte ett uns av förvrängning i det gitte skrev. Du nämde inte själv vad inläggen skulle handla om, bara hur många de var. Det är du som förvränger. Och smutskastar. Som vanligt. Sakligt och objektivt är verkligen inte din grej. Och för att kunna föra ett resonemang krävs att båda hjälper till att få diskussionen framåt. När ena parten som du går till personangrepp eller bara struntar i att svara när argumenten tryter visar det att vederbörande inte är där för att resonera utan för att sprida propaganda.
Hur var det nu med att Jesus inte hade sanningen, ditt påstående att jv inte mörkade medlemskapet i fn och frågan om nikotinfritt snus? Nu har du chansen att resonera.
Citera
2017-07-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ja om det är så illa så tycker jag att du ska vara ärlig och berätta om detta till församlingen, annars är du oärlig och ljuger för församlingen.

Om jag upptäcker att någon ljuger för mig, så låtsas jag inte som att det regnar och ljuger om hur bra och ärlig den personen är.

Jag skulle alltså ljuga, jag skulle må dåligt av det, och skulle förtjäna att utmålas som icke ärlig och lögnare.

"Så säger han som har det skarpa, tveeggade svärdet. Jag vet var du bor: där Satan har sin tron. Ändå håller du fast vid mitt namn och har inte förnekat din tro på mig"(Upp 2:12-13 Bibel2000)
Kan han vara ärlig mot församlingen? Är du säker på att en sådan ärlighet skulle belönas? Eller skulle han omgående bli av med vänner och familj?
Citera
2017-07-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ja där har du ett fel som du/föräldrarna har gjort, du har inte förankrat din tro. Men sedan går du från askan till elden, från bara Jv litteratur till bara avfällingslitteratur. Du har inte haft någon balans i det hela.
Kan ett JV ha balans på det området? Eller kan det ta hus i helvete om fel böcker står i bokhyllan?
Citera
2017-07-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Kan ett Jv ha balans på det området? Eller kan det ta hus i helvete om fel böcker står i bokhyllan?

Varför tror du inte det står många böcker i vår bokhylla om allt möjligt intressant, annars har jag internet.
Vi är inte så styrda som du vill göra gällande, vi står på egna ben med en fast orubblig tro.
Däremot håller vi oss uppdaterade i det mesta för att förstå de vi talar med vid dörrarna och studerar

Just nu uppdaterar vi oss i andra kolturer för att måtta alla de nyanlända som kommer till Sverige.med.
Citera
2017-07-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Det gläder mig att du också drog den logiska slutsatsen att det måste vara Jehovas vittnen som ljuger. Uppenbarligen har inte FN något skäl att göra det. Åtminstone inte i den här frågan.

Jag vet att den åsikten inte delas av alla här, men jo, jag tror att de själva anser sig ha ett rent motiv i det de gör. Men ändå bedrar de sig själva.

Det är som ett barn som har ett paket kakor, men inte får äta av det före middagen. Frestelsen att ta en kaka är väldigt stark. Så barnet får en idé! Om det äter upp alla kakorna så försvinner frestelsen! Och då kan det vara lydigt mot föräldrarna resten av tiden!
Vem som helst som är utanför inser ju direkt att det är ett falskt resonemang. Men barnet lyckas rationalisera för sig självt att det får äta alla kakorna.

På liknande sätt med organisationen. Den kan tillåta sig självt att komma med en sån här uppenbar lögn för att skydda sig själv. Organisationen är ju en direkt representant för Gud, alltså måste den skyddas, till vilket pris som helst. Och eftersom den representerar Gud så är dess metoder också rättfärdiga.
Vem som helst som är utanför inser ju direkt att det är ett falskt resonemang. Men organisationen lyckas rationalisera för sig självt att det får handla bedrägligt.

Fast det är klart, jag kan inte läsa hjärtan. Det är kanske du som har rätt istället, de är verkligen så oärliga och bedrägliga att de gör så med berått mod. Svaret på den frågan får vi kanske aldrig veta.
Har du hört om begreppet teokratisk krigföring? Det är Ok att vilseleda för att skydda Sanningen.
Citera
2017-07-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Woodworth, författaren till kommentaren till Uppenbarelseboken fick möta lite mothugg av Macmillan och Van Amburgh. En profetia hos profeten Nahum gällde inte lokomotivet utan automobilen. Det kommer fram i rättegångsprotollet från 1918. Vilka dönickar!
Det finns alltså rättegångsprotokoll på detta? Juristerna måste haft svårt att hålla sig för skratt.😂
Citera
2017-07-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det finns alltså rättegångsprotokoll på detta? Juristerna måste haft svårt att hålla sig för skratt.😂

Rättegångsprotokollen finns t o m publicerade fotografiskt. De gjordes tillgängliga som tryckta publikationer för ett antal decennier sedan och nu finns de på Barbara Anderson´s site för dokument. Protokollen är oerhört viktiga ur historisk synpunkt eftersom ledarna blev pressade till att erkänna sådant de aldrig skulle ha publicerat. Då och då har jurister och domare baxnat över det de hört, men de kan ju inte ha gett uttryck åt munterhet i en rättssal.
Citera
2017-07-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Vem vet, en dag kanske Vakttornet återigen pryds av ett kors?

Det kan inte uteslutas. De har ju helt fel i fråga om stauros och xylon och romarnas avrättningsmetoder. De åker på det ena nederlaget efter det andra i debatter. Dessutom har man numera en allt större önskan att göra sig acceptabla, och att åter ta korset till nåder skulle kunna bidraga till att bli mer accepterade som en kristen rörelse. Stora, osannolika ändringar har skett i det flydda, så än ändring kan inte uteslutas som en möjlighet framöver. Jv kommer i vilket fall som helst att följa alla ändringar ledningen gör.
Citera
2017-07-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Det kan inte uteslutas. De har ju helt fel i fråga om stauros och xylon och romarnas avrättningsmetoder. De åker på det ena nederlaget efter det andra i debatter. Dessutom har man numera en allt större önskan att göra sig acceptabla, och att åter ta korset till nåder skulle kunna bidraga till att bli mer accepterade som en kristen rörelse. Stora, osannolika ändringar har skett i det flydda, så än ändring kan inte uteslutas som en möjlighet framöver. Jv kommer i vilket fall som helst att följa alla ändringar ledningen gör.
Absolut. Just den absoluta lydnaden utan ifrågasättande är otäck.
Apropå påle och kors är jag definitivt ingen expert, men av det lilla jag läst om romarna har jag fått intrycket att de var praktiska. Oftast gjorde man kors, men om det var bråttom eller ont om virke (som det ju förmodligen inte var i Jerusalem) kunde det duga med en påle?
I vilket fall tycker jag mig minnas en uppgift om att då romarna korsfäste sextusen människor efter Spartacus uppror slutade man när det blev slut på spik...
Att göra en stridsfråga om en sån sak känns dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in