Citat:
Ursprungligen postat av
Innesluten
Tänk visst är det intressant, om inte du ttsp hade varit så nitisk med att argumentera med avfällingar här på flashback, så hade säkert en sån här tråd för länge sedan dött ut. Ingen hade nämnt något om Olin Moyle, och jag hade fortfarande varit fast i villfarelsen som ett Jehovas vittne.
Det är sant, tråden hade dött ut, för avfällingar trånar efter att få diskutera med Jehovas vittnen, dom älskar att förnedra och smutskasta Jehovas vittnen, dom njuter av det, det märker man. Det är här den sjuka sidan visar sig. Om dom hade varit normala så hade dom glatt sig att slippa en sådan "hemsk sekt" och levt sina egna lyckliga liv, men tydligen är dom inte lyckliga, utan drivs av något sjukt för att befinna sig på forum dag ut och dag in för att smutskasta Jehovas vittnen. Dom ägnar hela sitt liv till detta negativa och destruktiva leverne, dom kastar bort livet för att kunna förstöra för Jehovas vittnen.
Och även när jag inte har svarat, så har sidorna haft myllrande aktivitet. Siffrorna för trådar om Jehovas vittnen visar också det sjuka i det hela. Inte någon sekt eller grupp får den enorma uppmärksamhet som Jehovas vittnen får. Trådar om Jehovas vittnen skjuter i höjden i visningar och inlägg, extremt oproportionerligt när man tänker på att Jehovas vittnen utgör bara 2 promille av Sveriges befolkning, alltså nästan 10 miljoner jämfört med 20 tusen.
Det är avfällingarna som står för denna aktivitet. Och dom nöjer sig inte med en sådan här sjuk aktivitet bara på internet.
Du hade säkert ändå avfallit, för problemet med vissa av dom som växer upp bland Jehovas vittnen, och blir döpta för fort, är att dom inte förankrar sin tro på stadig grund, dom blir bortblåsta och vilseledda av minsta lilla vind. Jag tycker det är tråkigt att dina föräldrar eller i din församling inte kunde vägleda dig på ett bättre sätt.
Jag är inte uppvuxen med något slags religiöst, jag stod på stadiga ben och visste vad världen hade att erbjuda när jag började studera bibeln, och det är inget i jämförelse med bibelns budskap.