Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Jag tycker nog inte att jag är särskilt okunnig. Ni har hittat sanningen, och er primära uppgift som vittnen till denna sanning bör således vara att förkunna det runt om i världen? Sedan kan försäljare vara en relativt bred sysselsättning, där ni bla får utbildning med MYCKET annat! Sedan förstår jag att ni har andra yrken, vid sidan av. Men som religion och organisation betecknat, skulle jag nog kalla er för försäljare! Inget fel med det!
Jo det är okunnigt att säga att Jehovas vittnen är säljare istället för läkare, eftersom det finns Jehovas vittnen som är läkare. Och dom som författat informationen om blod är inte okunniga försäljare, utan kunniga läkare, forskare o.s.v. som är Jehovas vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Sedan kan det mycket väl vara som sådant, att det finns läkare som är Jehovas vittnen (även fast det bör vara problematiskt - inte minst i fråga om blodtransfusioner).
Det behöver inte vara problematiskt, det finns massor med olika slags läkare, inte alla dessa utför kirurgiska ingrepp. Dessutom kan man ju jobba på ett sjukhus som inte är sådana bakåtsträvare som vissa andra, som är för blodfri kirurgi och uppfinningar som försöker komma ifrån en så primitiv metod som blodtransfusionen är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Det är för övrigt till störst del, icke-vittnen som bidragit till alternativ sjukvård.
Kanske, men starkt pådrivna av Jehovas vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Utifrån det du skriver är min samlade bedömning, att du hugger efter halmstrån!
Nej så är det inte, mina argument är solida. Jag uppfattar detta som ad hominem argument.
Det är bättre att du argumenterar sakfrågorna istället för att anklaga mig för att "hugga efter halmstrån".