Citat:
Ursprungligen postat av
Apollos
Angående frågan om "medlare" så har jag redan besvarat den frågan och ttsp gav en bra förklaring i ett tidigare inlägg. Du kanske missade det? Jag backar inte i frågan du påpekade, jag försökte bara förklara balansen i det hela. Vad som är ett krav och vad som är en praktiskt förutsättning och vilket som implicerat det andra.
JAg såg det......men...du köpte det rakt av.........hur sjutton kan man göra det utan att bli skitförbannad. För, du borde inse att du blivit undanhållet en ohyggligt viktig lära, som säkerligen mer än 90% av aktiva vittnen inte har en susning om.
Du måste ha en enorm tillit till organisationen om du bara köper det rakt upp och ned? Ingen reflektion över varför organisationen talar ganska tyst om den läran............
HAr man dock nått dithän....då är det inte mycket kvar med det kritiska tänkandet. Hur gör du t ex när det kommer nytt ljus? TAr du till dig det okritiskt, eller skojar du men kompisarna (de man kan lita på) om stollarna i Brooklyn?
Förresten.....känner du till en tämligen ny lära om den styrande kretsens "rapture" eller himmelsfärd/upplyftande? Detta ska tydligen ske en bit in i Harmageddon. Jag tror läran varit aktuell något år. Tror du på den eller garvar du åt den . Eller tror du jag skojar med dig...och att en sådan lära inte finns?