2023-11-12, 20:38
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Läser du inte vad jag skriver, jag sade ju:

Jag svarar på denna fråga om du först svarar på hur rättsväsendet skulle agera om ena halvan av en siamesisk tvilling dödade en människa. Skulle rättsväsendet skicka tvillingen till fängelse? hur? Eller skulle rättsväsendet slänga in hela den siamesisk tvillingen i fängelset, och den oskyldiga tvillingen blev liksom collateral damage? Eller skulle rättsväsendet försöka skilja på dom genom operation där en garanterat skulle dö, men läkarna vet inte innan vilken av dom?

Din liknelse svarar inte på frågan om vad du skulle göra om ditt barn börjar skjuta in i lägenheter, skulle du bjuda in det barnet till en familjemiddag och du skulle bara rycka på axlarna?

Eller skickar du problemet vidare till ett gruppboende (vad nu det skulle lösa för problem):

Bra lösning, skicka vidare problemet till ett gruppboende

Skulle min unge börja skjuta vilt in i lägenheter så skulle jag se till att ungen blir tagen av polisen och hamnar i fängelse, det har jag skrivit flera gånger nu. Är du blind? Jag skulle inte ha några problem att med att ange mina barn om de begår brott. Men jag skulle fortfarande ha kontakt med dom. Naturligtvis. Eftersom jag har naturlig tillgivenhet, vilket du saknar. Kanske därför som poletten aldrig trillar ner för dig?

Nej, du svarar först om siamesen. Jag sen.

Hur skulle du göra om du själv var en JV-siames och din andra JV-halva blev utesluten? Hur skulle det gå till när ni ska äta, eftersom du inte skulle få äta ihop med en avfälling? Vi säger att ni delar samma magsäck. Då blir ju du också en avfälling per automatik.
Hur skulle du göra om din siamesbrorsa börjar porrsurfa, eller ännu värre, börjar läsa högt ur ARC dokumenten?
Citera
2023-11-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Skulle min unge börja skjuta vilt in i lägenheter så skulle jag se till att ungen blir tagen av polisen och hamnar i fängelse,

Fängelse innebär att du inte kan umgås med din unge längre, eller hur?
Vilket i princip handlar om att du inte har något problem att utesluta din unge, inte kanske till 100%, men kanske till 99% på grund av att man får besöka fängelsekunder 1 gång i veckan i 45 minuter.
Citera
2023-11-12, 23:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat. Varningar utdelade.

Ge fan i att diskutera varandra. Särskilt inte andra medlemmar. Diskutera som folk.

/Mod
Citera
2023-11-12, 23:57
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Fängelse innebär att du inte kan umgås med din unge längre, eller hur?
Vilket i princip handlar om att du inte har något problem att utesluta din unge, inte kanske till 100%, men kanske till 99% på grund av att man får besöka fängelsekunder 1 gång i veckan i 45 minuter.

Nej, man kan också skriva brev med fängelsekunder samt prata i telefon, vid sidan av besök. När man JV-shunnar någon så har man noll kontakt. Den uteslutna personen är som död, i graven. Du larvar dig när du vill likna dessa två.

Men hur var det nu med Australian Royal Commission case study 29. Har du kollat upp nu med min ovan länk precis hur många JV pedofiler som blev uteslutna och anmälda till polisen av alla 1006 fall? Låt mig hinta med noll, men ta inte mina ord för det utan kolla upp själv. Många av dessa förövare hade dessutom förtroendeställningar inom församlingarna så som äldste bröder. Orsaken till att de inte anmäldes till snuten var för att organisationen ljuger och säger att äldste bröder har blivit utvalda av helig ande (guds elektricitet) och om de sen förgriper sig sexuellt på barn så avslöjas det ju att allt är bara påhitt och lögn.

Det är även intressant att kommissionen sa att deras granskning av JV org var den värsta de någonsin sett när det kommer till pedofili och att tysta ner. Om man sen jämför kommissionens sammanfattning med de artiklar Vakttornet publicerat om katolska kyrkans prästerskap och pedofili så blir hycklandet särskilt betonat. Då blir det lätt att dra slutsatsen att JV org inte är Guds organisation eftersom Gud skulle aldrig godkänna något liknande. Och det är tack vare ARC som många JVn lämnade JV org, särskilt i Australien.
Citera
2023-11-13, 07:34
Medlem
Citat:
Nej, man kan också skriva brev med fängelsekunder samt prata i telefon, vid sidan av besök. När man JV-shunnar någon så har man noll kontakt. Den uteslutna personen är som död, i graven. Du larvar dig när du vill likna dessa två.

Men hur var det nu med Australian Royal Commission case study 29. Har du kollat upp nu med min ovan länk precis hur många JV pedofiler som blev uteslutna och anmälda till polisen av alla 1006 fall? Låt mig hinta med noll, men ta inte mina ord för det utan kolla upp själv. Många av dessa förövare hade dessutom förtroendeställningar inom församlingarna så som äldste bröder. Orsaken till att de inte anmäldes till snuten var för att organisationen ljuger och säger att äldste bröder har blivit utvalda av helig ande (guds elektricitet) och om de sen förgriper sig sexuellt på barn så avslöjas det ju att allt är bara påhitt och lögn.

Det är även intressant att kommissionen sa att deras granskning av JV org var den värsta de någonsin sett när det kommer till pedofili och att tysta ner. Om man sen jämför kommissionens sammanfattning med de artiklar Vakttornet publicerat om katolska kyrkans prästerskap och pedofili så blir hycklandet särskilt betonat. Då blir det lätt att dra slutsatsen att JV org inte är Guds organisation eftersom Gud skulle aldrig godkänna något liknande. Och det är tack vare ARC som många JVn lämnade JV org, särskilt i Australien.

Vad är Australian Royal Commission case study 29??
Citera
2023-11-13, 07:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Det är ett dåligt tecken att ljuga om sanningens ande.
Citera
2023-11-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Hur menar du?
Citera
2023-11-13, 15:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visheten
Hur menar du?
Att ljuga om att vara utvald av helig ande.
Citera
2023-11-13, 16:52
Medlem
Citat:
Att ljuga om att vara utvald av helig ande.

Står det något i bibeln om denna gallrings process via helig ande?
Citera
2023-11-13, 17:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Står det något i bibeln om denna gallrings process via helig ande?
Inte i Bibelns evangelier. Där står att den helige anden ska hjälpa människor att förstå Jesus budskap. Och att alla som ber om det ska få den hjälpen.
Citera
2023-11-13, 18:54
Medlem
Citat:
Vad är Australian Royal Commission case study 29??

Det gäller 1006 pedofiler( JVn) som var registrerade på Betel i Australien. Ingen av dessa hade blivit polisanmäld. Det tillsattes en undersökningskommission rörande detta år 2015..
Många utsatta intervjuades. Jag känner inte till just fallstudiet nr 29, men kontentan var att offer som ville polisanmäla hotades med uteslutning.

Kommissionens förhör var offentliga. Det ligger en hel del material kvar på Youtube. Sök på detta på Tuben.....och du skall finna.
Citera
2023-11-13, 19:07
Medlem
Citat:

Tänker du på Geoffrey Jackson i Yrande kretsen? Han gjorde några häpnadsväckande uttalanden när han förhördes inför Royal Commission.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in