Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Tänker du på äldstebröder generellt, eller främst på Yrande kretsen?
Att ljuga om den helige anden är ett dåligt tecken och visar att det inte finns mycket tro. Det gäller alla kristna. Att sedan också skydda sexuella förbrytare för att upprätthålla det falska skenet är början till slutet eftersom dessa då dras till organisationen. Men det handlar inte bara om JV och kristna organisationer för det är världen som är i upplösningstillstånd och alla som är en del av världen dras in.
Eftersom jag inte har ett förflutet i JV eller någon annan sekt så har jag inget personligt hat och tycker inte att JV är sämre än andra organisationer. Och eftersom jag tror att vi går mot sämre tider, som det heter, närmare bestämt civilisationskollaps, så tycker jag det är bäst att sprida Jesus egna ord där man är. Men jag förstår ju dem som blivit präglade för livet i obarmhärtiga och orättfärdiga uteslutningsprocesser. Att hänvisa till Matteus 18:15-18 när familjer och bekantskaper krossas av en organisation, kanske för att någon haft en bättre idé än den officiella, är inte övertygande.
Att läsa, lära, studera och diskutera budskapet är ett sätt att utveckla förståelse för det och ett sätt att investera talenten.