Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag har inte "redan bestämt", som jag har förklarat förut så är jag övertygad om att Jehovas vittnen har sanningen, men jag är öppen för att jag kan ha fel. Om det finns bra argument så har jag inget problem att tänka i nya banor, men det är sällan jag hör något sådant, tvärtom är det dåliga och värdelösa argument så som personangrepp.
Ja det är bättre att lita på de 8.
De sköter sanningen åt mig.
Utbildning är som att skjuta sig i huvudet, man kan ju överleva!
Jag firar inte jul, för under Romarriket så firade man solens födelsedag den 25:e dec och Gud kan ju tro att jag stöder hedniska ritualer om jag firar jul ifall det eventuellt kan ha ett samband.
Sen älskar vi alla människor, trots att vi vägrar umgås med dem, de ska ju ändå alla dö snart när vår kärleksfulle Gud skall döda dem alla, eftersom de inte är lika hängivna honom som vi.
Jag tvingar mig ut i tjänsten varje månad, flera timmar, för att ta några 'ej hemma'-dörrar innan jag tar bilen en timme till landdistriktet. Där finns ett lättsamt återbesök som brukar bjuda på fika och man lätt slår ihjäl minst en timme, innan det är dags för tillbakafärden och ytterligare en 'ej hemma'-dörr.
Ett par gånger i månaden ned samma runda och mina 10timmar av människokärlek är bevisad. Framförallt är mitt samvete rent eftersom månadsrapporten ju tydligt och ärligt visar min hängivenhet.
Gode Gud, tänk att jag var bra nära att ge den där tiggaren utanför Systembolaget idag en krona. Hemska tanke, jag stoppar i kronan i bössan 'Det världsvisa predikoverket' på Rikets sal istället, då vet jag att den kommer till bästa nytta.
Om inte annat så behöver vi ju betala en hel del skadestånd till de vedervärdiga pedofiloffren, som borde tigit och tagit emot, istället för att dra oss inför domstol. Illa att vår fina organisation dragits i smutsen pga dem.
Tiggaren hade nog bara slösat den på limpa eller mjölk, och Harmageddon är ju snart här och då ska han ju ändå dö.
Nä, nu är dags för en sup, eller två, för det gjorde ju Jesus också. Inte så mycket annat att göra, man ska ju inte titta på tv för då är det lätt att man bjuder in Satan himself till sitt vardagsrum. Och all världens musik som hittas på? Endera är artisten knarkare eller satanist. Eller så förhärligas allt som jag inte får ägna mig åt, speciellt kärlek eller sex av alla tänkbara hemska former som jag inte får syssla med.