2023-11-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det du verkar vara oförmögen att förstå är att det är skillnad på att frivilligt "kapa banden" och att bli tvingad av andra att bryta all kontakt trots att man själv egentligen inte vill.

Vad har du för bevis för att jag och andra Jehovas vittnen är tvingade?

Vad bra att jag har dig på tråden, du svarade inte tidigare. Vad anser du om GertBennys påstående om att Visheten inte är ett vittne:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Visheten
Jag är ett aktivt vittne. Ja, jag tror att organisationen gör förändringar och flera med mig tror även att uteslutningen kommer att tas bort.
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Okay jag har läst lite inlägg du gjort här och du är väldigt liberal för att vara ett vittne. Han andra TTSP känns mer som ett "äkta" vittne om jag får uttrycka mig så :P.

När du själv säger att Visheten definitivt beter sig som ett äkta vittne:

Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Enligt min erfarenhet av de vittnen som jag känner så beter Visheten sig definitivt som ett äkta vittne.
Artighet, inga påhopp, lugna och sakliga svar och tydlig ödmjukhet. Klara kännetecken på ett praktiserande vittne.

Varför känns det som att Smeso kommer att smita undan mina frågor som en orm?
Citera
2023-11-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varför känns det som att Smeso kommer att smita undan som en orm, mina frågor?
Den som sa det var det. Du vet, behandla andra som du själv blir behandlad. Du kryper alltid under din jävla sten och Bombarderar med en oigenomtränglig vägg av bibelverser som naturligtvis säger emot sig själva så fort det drar lite kallt titties. Jag förstår att du sökt dig till JV.
Citera
2023-11-03, 17:19
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Fast du vet också att man frivilligt har valt att ingå i detta sammanhang genom en fysisk manifestation, dopet, eller hur?

Sedan kan man verkligen fråga sig hur frivilligt det har varit i många fall. Största andelen av de som är JV är det för att deras föräldrar är med och de utsätts för en ENORM stor psykologisk påtryckning.

När jag var liten så var min mamma ett jv, min pappa var det inte. Hon försökte alltid tvinga mig att
följa med till församlingen med motiveringen att Jesus hade sagt "låt barnen komma till mig". F ö en väldig bisarr tolkning(det var ju i det fallet barnen som närmade honom av nyfikenhet, inte precis så att han tvingade sig på dom)

När jag vägrade följa med sa min mamma: "Du ska vara glad för att din pappa inte är med för annars så hade han slagit dig så blodet hade sprutat!"

Det skulle verkligen inte förvåna mig om det har gått till så i många fall
Citera
2023-11-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Sedan kan man verkligen fråga sig hur frivilligt det har varit i många fall. Största andelen av de som är JV är det för att deras föräldrar är med och de utsätts för en ENORM stor psykologisk påtryckning.

Vad har du för bevis för detta?

Citat:
När jag var liten så var min mamma ett jv, min pappa var det inte. Hon försökte alltid tvinga mig att
följa med till församlingen med motiveringen att Jesus hade sagt "låt barnen komma till mig". F ö en väldig bisarr tolkning(det var ju i det fallet barnen som närmade honom av nyfikenhet, inte precis så att han tvingade sig på dom)

När jag vägrade följa med sa min mamma: "Du ska vara glad för att din pappa inte är med för annars så hade han slagit dig så blodet hade sprutat!"

Det skulle verkligen inte förvåna mig om det har gått till så i många fall

Det förklarar mycket att din mamma var ett Jv, med tanke på ditt engagemang att attackera Jehovas vittnen.

Men vad säger att dina erfarenheter ska vara normen för vad som är rätt och fel?

Vad är det som säger att dina normer idag är dom bästa och dom mest exakta för människor i hela världen?
Citera
2023-11-03, 17:32
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Vad har du för bevis för detta?

Det förklarar mycket att din mamma var ett Jv, med tanke på ditt engagemang att attackera Jehovas vittnen.

Men vad säger att dina erfarenheter ska vara normen för vad som är rätt och fel?

Vad är det som säger att dina normer idag är dom bästa och dom mest exakta för människor i hela världen?

Det första: det behöver vi inte diskutera, jag har sett och hört med egna sinnen. Det spelar ingen roll hur mycket du försöker förnekar det!

Det andra: Vad dillar du om nu?????????????? Mitt angagemang att attackera Jehovas vittnen??? Kan du tala om för mig hur jag skulle kunna ha gjort det när jag var fem år gammal?????
Citera
2023-11-03, 17:34
Medlem
Citat:
Fast du vet också att man frivilligt har valt att ingå i detta sammanhang genom en fysisk manifestation, dopet, eller hur?
Så Jv har förvrängt det kristna dopet också, vars syfte är att döpas in i Kristus, inte cellskapet Vakttornet.
Citera
2023-11-03, 17:37
Medlem
Citat:
Det första: det behöver vi inte diskutera,

Ok, du befinner dig på ett diskussionsforum, men du tycker att man inte ska behöva diskutera?

Citat:
jag har sett och hört med egna sinnen. Det spelar ingen roll hur mycket du försöker förnekar det!

Ok, och då ska jag och läsare på FB bara acceptera det?

Citat:
Det andra: Vad dillar du om nu?????????????? Mitt angagemang att attackera Jehovas vittnen??? Kan du tala om för mig hur jag skulle kunna ha gjort det när jag var fem år gammal?????

Jag förstår inte, förklara din historia.
Citera
2023-11-03, 17:41
Medlem
Citat:
Det är klart ni utesluter ogifta gravida kvinnor. Ni tror ju inte på jungfrufödslar!
Citera
2023-11-03, 17:42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ok, du befinner dig på ett diskussionsforum, men du tycker att man inte ska behöva diskutera?

Jag förstår inte, förklara din historia.

Nej, det är du som måste förklara för MIG! Du skrev ju:
Kod:
Vad alltså menar du??? Hur skulle jag alltså kunnat attackera dom när jag var barn??
Citera
2023-11-03, 17:45
Medlem
Citat:
Nej, det är du som måste förklara för MIG! Du skrev ju:
Kod:
Vad alltså menar du??? Hur skulle jag alltså kunnat attackera dom när jag var barn??

Du har ju inte förklarat allt som har skett i detalj, så hur ska jag kunna veta?

Så snälla, förklara vad du har varit med om.
Citera
2023-11-03, 17:46
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Du har ju inte förklarat allt som har skett i detalj, så hur ska jag kunna veta?

Så snälla, förklara vad du har varit med om.
Det har jag väl förklarat??? Hon försökte tvinga mig!
Citera
2023-11-03, 17:49
Medlem
Citat:
Det har jag väl förklarat??? Hon försökte tvinga mig!

Det har jag ingen aning om, var har du förklarat detta?

Kan du inte förklara igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in