2017-08-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ja......det är säkert viktigare att tvinga på folk Vakttornet eller traktater

Nej, det är viktigare att nedvärdera människor som "gnälliga" och "tycker synd om dig själv", och inte bidrar till några vattenprojekt i Mali.

Och vilket helgon denna person är, som bidrar till vattenprojekt i Mali men samtidigt dömer andra som "gnälliga" och "tycker synd om dig själv".
Citera
2017-08-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ett troll skulle aldrig medge att personen är ett troll. Jag tycker Flashback är full av troll, även i denna tråd.

Har jag sagt något annat?

Mitt syfte här på Flashback är att vittna för sanningen (Joh 18:37).

Nej, men det blir meningslöst om motparten enbart har intresse av att motsäga och har syfte att försöka uppröra andra för att tillfredsställa sina egna sjuka behov.

Så allt som handlar om t ex dr 1006 profilerna i Australien är troll-inlägg.?? Likaså inläggen som handlar om kommissionen som utreder detta. För du har aldrig kommenterat utredningen i Australien. Du har inte ens till stått att den finns och utreder bland andra Jv.
Du har heller inte till stått fakta om organisationens historia........men...bättra dig och säg något om 1874 och 1925.😊
Citera
2017-08-07, 21:24
Medlem
Citat:
Tycker du att du är en varm och omtänksam person som dömer mig som "gnällig" och "tycka synd om dig själv" person? Jag tycker du är en orm som ska "åka till Mali för att hjälpa till med vattenprojekt" samtidigt som du nedvärderar/förnedrar människor i Sverige.

Det är uppenbart för mig att du är en falsk person. Och du ska åka till Mali och hjälpa till med ett vattenprojekt, du är en så god och fin människa bara för det!!! I jämförelse med mig, usch, vilken falsk människa du är.

Du ville ju att jag skulle "omfamna min nya frihet", nu är det fel på det också. *tragisk suck*

Puss lilla gubben
Citera
2017-08-07, 21:27
Medlem
Citat:
Jag menar att det finns en liten del av dom som motsäger Jehovas vittnen, en liten del av dom som "frivilligt lämnat Jv" eller har blivit uteslutna som blir så sjuka att dom måste ägna hela sitt liv till att motsäga Jehovas vittnen genom att publicera böcker och tjänar pengar, eller hänger på olika forum och ägnar hela sitt liv åt att berätta för andra hur hemska Jehovas vittnen är. Istället för att omfamna sin nya frihet att kunna göra som dom vill.
Skulle det vara del eller omoraliskt att kritisera fundamentalistiska samfund som till exempel Jv?
Citera
2017-08-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ingen är ju tvingad att vara ett Jehovas vittne, om man vill vara homosexuell, om man vill ha sex med många kvinnor, om man inte tycker att Jehovas vittnens läror är enligt sina egna normer, så är man fri att gå. Utan att Jehovas vittnen ägnar en tanke åt dom, det är inte så som i Scientologerna t.ex. att man förföljer f.d. medlemmar. Om nu någon vill gå, så har han all frihet till det, utan att Jehovas vittnen lägger sig i det. Dom får leva sina liv som dom helst vill.
Är det verkligen så? Riskerar inte en sådan person att bli förskjuten av såväl vänner som familj om vederbörande haft oturen att växa upp som JV?
Citera
2017-08-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Du ville ju att jag skulle "omfamna min nya frihet", nu är det fel på det också. *tragisk suck*

Puss lilla gubben

Ja om din frihet handlar om att nedvärdera och förnedra andra människor, så tycker jag det är fel.

Att du bidrar till vattenprojekt i Mali har jag intet emot, Jehovas vittnen har bidragit till liknande, du är inte unik.
Citera
2017-08-07, 21:34
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag har ett hopp att ge människor, något positivt, medan eran enda avsikt är att förmedla en negativ bild av Jehovas vittnen. Eran avsikt är att riva ner, min avsikt är att bygga upp.

Jag är inte egentligen intresserad av ert rivande, men jag försöker försvara Jehovas vittnen. Mitt intresse ligger i att prata med uppriktigt intresserade, som har uppriktiga frågor om Jehovas vittnens tro, men desto viktigare är intresserade av vad bibeln har att säga. Det ni har att säga är ett nödvändigt ont att besvara.
Varför skulle någon som erbjuder ett hopp, t ex om evigt liv, ha mer rätt än den som ifrågasätter detta? I själva verket är det de som avger fagra löften som är bondfångare.
Citera
2017-08-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ja om din frihet handlar om att nedvärdera och förnedra andra människor, så tycker jag det är fel.

Att du bidrar till vattenprojekt i Mali har jag intet emot, Jehovas vittnen har bidragit till liknande, du är inte unik.

Tonen mot dig beror helt och hållet på dig själv.
Som man ropar får man svar, du vet.

Jag känner mig inte ett dugg unik för det, så oroa dig inte.
Faktum är, som du vet, att om jag hade gjort detta när jag var ett JV hade jag blivit avrådd och fått rådet att ägna mig åt "det som är viktigast just nu" dvs prångla ut JV-litteratur.
Citera
2017-08-07, 21:39
Medlem
Citat:
J
Kom i så fall med ett nytt ord för en sådan person som inte bara syndar, utan också går till angrepp mot sina forna bröder och systrar.

Men en person som inte syndar då, utan bara kritiserar JV?
Citera
2017-08-07, 21:39
Medlem
Citat:
Nej, det är viktigare att nedvärdera människor som "gnälliga" och "tycker synd om dig själv", och inte bidrar till några vattenprojekt i Mali.

Och vilket helgon denna person är, som bidrar till vattenprojekt i Mali men samtidigt dömer andra som "gnälliga" och "tycker synd om dig själv".

Men du är ju för Bövelen gnällig och klagar på hemska avfällingar.........och du undviker systematiskt besvärliga frågeställningar. Självklart är du en ynkrygg.
Men du har chans till bättring. Kommentera pedofilärendena i Australien och undersökningarna inom Royal Commission..
...du har haft chansen tidigare men fegar ut. Ta chansen ni.
Citera
2017-08-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ja principen är att om någon avfaller så är dom också en avfälling, men när Jehovas vittnen pratar om avfällingar så handlar det om något mer än att någon som bara avfaller.

Jag förstår inte varför ni måste förvränga även detta, jag är säker på att ni förstår vad jag menar med en avfälling. Kom i så fall med ett nytt ord för en sådan person som inte bara syndar, utan också går till angrepp mot sina forna bröder och systrar.
Frigjord och uppriktig är bra ord. Men det är organisationen vi kritiserar, inte enskilda medlemmar.
Citera
2017-08-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Tonen mot dig beror helt och hållet på dig själv.
Som man ropar får man svar, du vet.

Jag känner mig inte ett dugg unik för det, så oroa dig inte.
Faktum är, som du vet, att om jag hade gjort detta när jag var ett JV hade jag blivit avrådd och fått rådet att ägna mig åt "det som är viktigast just nu" dvs prångla ut JV-litteratur.

Jag kan ägna mig åt frivilligt arbete om jag vill, jag kan bidra till en vattenkälla i Mali både ekonomiskt och praktiskt om jag vill, utan att någon i församlingen har något att säga emot. Jag blir inte utesluten för det.

Jag förstår inte varför du skulle ha blivit avrådd från det förutom om du engagerar dig i falsk religion, och politik. Du kan bidra med en hur stor vattenkälla i Mali som du vill, om du har pengar för det, utan att ledningen i Jehovas vittnen har något att säga om det. Men så fort det handlar om falsk religion eller politik, så är det något som är självklart förbjudet för Jehovas vittnen, helt enligt bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in