Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Kan du förklara exakt vad jag inte följer "Jesu ord i praktiken", istället för att kopiera och citera länkar?
Man kan lika gärna vända på det. Var står det att Jesus vill att hans följare ska vara grälsjuka, småsinta, lögnaktiga och oförlåtande?
Du beter dig här
mycket grälsjukt och småsint, du far med osanning om andra här (mig själv inkluderad) och du visar inga som helst tecken på att vara förlåtande, snarare tvärtom så tar du gärna upp gammalt gruff.
När det gäller vad Jesus faktiskt påstås ha sagt så kan du säkert redan det, men jag ska påminna dig:
Matteus 7:12
”Allt som ni vill att andra ska göra mot er, det ska ni också göra mot dem."
Matteus 6:14-15
"För om ni förlåter andra kommer er himmelske Far att förlåta er, men om ni inte förlåter andra kommer er Far inte heller att förlåta er."
Jesus sa att djävulen är ”far till all lögn”.
Johannes 8:44
"Ni har djävulen till far, och ni vill göra hans vilja. Han var en mördare från första början, och han höll inte fast vid sanningen därför att det inte finns någon sanning i honom. Han ljuger därför att det är sådan han är, han är en lögnare och far till all lögn."
Så hur ska du ha det?
Kan du sluta med dina lögner om andra?
Kan du visa att du kan förlåta?
Kan du bemöta andra som du själv vill bli bemött?
Det är
du som påstår att du tillhör den organsiation som närmast följer Jesu budskap.
Visa det då i ord och handling. Det är allt jag menade.
Jag, å andra sidan, framhåller vare sig mig själv eller mina tidigare organisationstillhörigheter som något som helst föredöme för någon annan, så din kommentar
Jag antar att du är den mest exemplariska kristna som levt på jorden? Är du näst efter Jesus? visar bara hur långt ifrån vad Jesus predikade som du faktiskt befinner dig.