Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Det beror på vad du menar med tvingade. Ingen står med laddade vapen och hindrar någon att träffa sina nära och kära. Liksom ingen gör detsamma för att tvinga ut dig och knacka dörr. Det står inga JVn vid vallokaler och hindrar dig från att gå in och rösta.
Men du vet likaväl som jag att det blir konsekvenser av att inte följa sådana regler.
Fast du vet också att man
frivilligt har valt att ingå i detta sammanhang genom en fysisk manifestation, dopet, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Visheten har själv sagt att hon är ett JV, även om hon är lite mer fritänkande ( fr a tänkande) än hardcore vittnen. På den punkten är hon kanske ovanligt uppriktig för att vara ett JV. Jag var också osäker på den punkten i början.
Även om hon fortfarande går på möten, och ingen har några synpunkter på henne, så är det uppenbart för mig att hon inte längre vill egentligen vara ett Jehovas vittne, och vill inte följa bibelns budskap. Jag ser inte henne som ett Jehovas vittne, utan snarare en avfälling som inte tar till sig t.ex. bibelns budskap om uteslutning, detta även om hon fortfarande befinner sig i församlingen. Du har väl hört om vargar i församlingen? Jag tror knappast hon är långlivad i församlingen om hon har dessa åsikter, sanningen kommer fram förr eller senare.
Var det inte du också som mörkade dina egentliga åsikter och avsikter?
Jag har ingen förståelse för människor som inte är uppriktiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Men, var det inte du och Mankers som tyckte att hon lät som en avfälling?
Jag vet inte vem
Mankers är, och bryr mig inte på internet. Jag har varit med om personer på internet som påstått sig vara Jehovas vittnen, men som senare har visat sig
inte vara det (milt sagt). (Jag har inte bara befunnit mig på Flashback).