2009-06-15, 12:30
Medlem
När man läser den här tråden och inlägg i jämställdsdebatter då är det helt klart.

1: Fult att laga mat, det är något som den svagare gör i ett förhållande.
2: Fult att städa, det är något som den svagare gör i ett förhållande.
3: Fult att tvätta, det är något den svagare gör i ett förhållande.
4: Fult att ta hand om barn, det är något den svagare gör i ett förhållande.

För lagar man mat eller något av ovan då gör man det "jobbiga".

Varför har det blivit så här? Har reklamen övertygat oss om att allting som har med hushållet är fult och äckligt?

Att om man hittar någon som gillar att städa då är han/hon kuvad, personen har noll koll och borde skaffa sig en annan partner. Helst från ett annat land. Det är inte att han/hon ska hitta en partner som de trivs med och sen är det ganska ointressant vem som städar, diskar, tvättar, lagar mat osv osv bara de trivs med det.
Citera
2009-06-15, 12:52
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vem vill ha en thailändska? Det är ju fula liksom

Ryska, sure om hon är intressant men inte som köpefru eller liknande

Exakt.
Citera
2009-06-15, 13:21
Medlem
Alltså, jag förstår inte den här diskussionen. Min farsa är singel. Alltså har han inget annat val än att jobba 40 timmar i veckan, plus ta hand om all städning, diskning och matlagning hemma hos oss. Inte fan klagar han för det. Och ni gnäller över att göra 50%.
Citera
2009-06-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Alltså, jag förstår inte den här diskussionen. Min farsa är singel. Alltså har han inget annat val än att jobba 40 timmar i veckan, plus ta hand om all städning, diskning och matlagning hemma hos oss. Inte fan klagar han för det. Och ni gnäller över att göra 50%.

Och du som då skall vara minst 18 hjälper inte till? Starkt jobbat!
Citera
2009-06-15, 13:33
Bannlyst
Svenska kvinnor:
http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ

Ryska kvinnor:
http://www.youtube.com/watch?v=bXlGnWZMOcU

Thailändska kvinnor:
http://www.youtube.com/watch?v=qgRrbUA_M-w

Gör dtt val
Citera
2009-06-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Och du som då skall vara minst 18 hjälper inte till? Starkt jobbat!

Jag hjälper till med matlagning och diskning. Jag menade väl främst när vi syskon var lite mindre.
Citera
2009-06-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

Vad förväntar jag mig bli serverad på silverfat? En gnällfri atmosfär med en man vars största intresse inte är att gnälla över kvinnor och feminism. Ja, du har rätt, det förväntar jag mig att bli serverad.

Gnäll är(enligt er) när män visar sitt missnöje verbalt. Jag föredrar att dom går via handling istället och om så behövs styr upp situationen med några öppna nävar då och då.
Citera
2009-06-15, 16:25
Bannlyst
Tsss, så fånigt. Jag är varken thai eller ryska och ändå är jag bra på bådadera.
Men jag skulle aldrig vara servitris-ig eller underdånig på det sättet i ett förhållande för det!

De svenska männen som tar sig en postorderfru är väl sådana som inte får nåt annat så de tar en kvinna som är desperat att komma ifrån sitt hemland istället. Det är nästan prostitution. Lite puss och kel för kost och logi...

Vad kan de svenska männen ge tillbaka? Nu pratar jag i det stora hela, alltså inte pengar och sånt. Mer kärlek, ömhet etc.
Citera
2009-06-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Du låter som min sambo, han gillar att smyga upp och lyfta på min kjol när jag lagar mat

O vad gör du när han lagar mat då? eller gör han aldrig det? Personligen så tycker jag att mat ska lagas och ätas tillsammans
Citera
2009-06-15, 16:42
Medlem
Svenska kvinnor får det dom gapat efter. Dom gilalr inte toffliga och mjäkiga killar men vägrar inse att detta är direkta effekter på kvinnochauvismen och den statsfeministiska propagandan. Då vill dom ha araber och flottiga spaggar medans svenska killar ska slava och leva asketiskt efter den omanliga könslösa normen när dom är ute och gangbangar i blatteinfesterade förorter.

Därför söker också svenska killar sig till mer traditionella jordnära kvinnor som vet hur man tillför livets goda till en trött stackare. Dom vågar inte agera som män och ger upp kampen om att feminisera deras svenska diton och rädda dom ifrån Tiina Rosenberg(J) och alla kvinnliga skitskallar. För de svenska killarna är det väldigt enkelt att få tjejerna på rätt köl, dom behöver bara göra som män gjort och gör i alla tider. Tala om för dom vad de ska göra, men tyvär dom är förfittade och feminiserade och söker tröst i genetiska soptippar i ryssland och sydostasien.
Citera
2009-06-15, 16:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du menar att det känns bra att laga mat till någon? Det håller jag med om, speciellt om det är en överraskning. Om man gör det pga det skall vara jämställt så känns det inget vidare dock.

Jag gillar att laga mat. Bra dejtgrej. Att göra politik av det är bajs.
Citera
2009-06-15, 16:53
Medlem
Att Aftonbladets manliga läsare höll med om detta förvånar mig inte ett dugg. Det visar bara att de är precis så asociala och ointellektuella som jag alltid trott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in