Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Min erfarenhet är att det inte uppskattas alls. Som kille ska man stå på knä och skrubba golvet, annars jävlar. Svenska kvinnor har en fascistoid syn på mycket - "markservice" i synnerhet.
Jag ska alltså betala räkningen när tjejens tvätt har lämnats in... låter som jämställdhet i mina öron. Nej tack till det.
Jasså?
Om jag hade råd skulle jag definitivt leja bort allt hushållsarbete ett par dagar i veckan. Skulle min partner betala någon annan för att ta hans del så förstår jag honom fullt och fast. Huvudsaken är att han inte utgår från att jag är hemmets enda piga.
Citat:
Jag kan tänka mig det. "Hej, älskling! Välkommen hem. Här har du moppen och dammvippan. Nu ska jag ut en sväng med väninnorna. Det blir kontroll när jag kommer hem, så skynda på!".
Fy faaaaaan...
Snarare uppvisar du oförmåga att kunna tänka.
Jag har inte som mål att vara arbetsledare i en relation.
Ska det fungera krävs det att min partner är självgående och på eget initiativ gör ett handtag där/när det behövs.
Precis som jag.
Varför ska jag plocka efter någon annans skit?
OM jag tyckte det var kul hade vi kunnat förhandla fram ett utbyte av tjänster så vi iaf hjälps åt.
Nu råkar jag tycka att hushållsarbete (förutom matlagning) är slöseri med livstid, samtidigt som jag vill ha rent, snyggt och organiserat prydligt.