2009-06-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Ju fler tofflor som hämtar hem fruar desto bättre. Då sållas skiten bort automatiskt och kvar blir gräddan av män att välja bland.

Riktiga män diskar, städar och tvättar samt spenderar pengar precis så som han blivit tillsagd och klagar aldrig.

Tur att jag är en "toffel" som aldrig skulle ställa upp på något sådant.
Citera
2009-06-13, 13:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Riktiga män diskar, städar och tvättar samt spenderar pengar precis så som han blivit tillsagd och klagar aldrig.

Hur gör du när du är singel?
Har du avlönad hemhjälp eller är det dina föräldrar...rättelse: din mamma som hjälper dig?
Citera
2009-06-13, 13:32
Medlem
milton76s avatar
Citat:

Skrev jag det eller?
Citera
2009-06-13, 13:35
Medlem
R.Rs avatar
Jag har så fruktansvärt svårt att se meningen i att ta sig en "köpefru".
För oavsett om man åker raka vägen till thailand och plockar upp någon eller om man lägger ner lite mer tid på det än så så blir det ju oftast i slutändan samma sak. Har en del bekanta/släkt som tyvärr är för sinnessvaga för att vara ensamma så de har hämtat thaifruar och tror nu att de har någon slags hög status för att de är 60+ och har en fru på 30, 40. Fruar som de sedan får toffla massvis för och blåsa pengar på. Det är bara patetiskt enligt mig, nästan så man skrattar åt dem.

Nej, jag vill nog ha lite mer än bara god mat och bra sex från någon jag är tillsammans med. Samt att jag ogärna vill bli utnyttjad också.
Citera
2009-06-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hur gör du när du är singel?
Har du avlönad hemhjälp eller är det dina föräldrar...rättelse: din mamma som hjälper dig?

Det förra. Fler personliga frågor?
Citera
2009-06-13, 13:39
Medlem
milton76s avatar
Citat:

Du kan ju svara på min fråga ...
Citera
2009-06-13, 13:42
Medlem
Citat:
Du kan ju svara på min fråga ...

Nu är jag medveten att du kräver betydligt mer än väl utfört hushållsarbete och att god min hålles när hushållsarbetet genomförs. Men det är en del av det, eller hur? Så: ja.
Citera
2009-06-13, 13:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Varför poängtera "personliga"? Dina åsikter är personliga, eller hur? För att förstå hur du resonerar är ditt liv och erfarenheter väsentliga.

Hur som, då torde det rimligen vara en lösning att fortsätta anlita hemhjälp när du är i en relation?

Jag är personligen inte intresserad av att få mer hushållsarbete i en relation än vad jag har som singel.
Citera
2009-06-13, 13:51
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Nu är jag medveten att du kräver betydligt mer än väl utfört hushållsarbete och att god min hålles när hushållsarbetet genomförs. Men det är en del av det, eller hur? Så: ja.

HAHA ja det kan inte vara lätt att vara så dum, men det är ok, du måste ju också få leva ...

Jag anser att män som inte kan fixa eget käk eller torka upp kisset när han har kissat ner hela toaletten är äckliga. Jag skulle inte vilja beblanda mig med dem om jag så fick betalt.

Däermot kräver jag inte det du skriver heller. Det är din egen våta dröm, att ha en dominant kvinna ... tydligen ..
Citera
2009-06-13, 13:52
Medlem
Citat:
Hur som, då torde det rimligen vara en lösning att fortsätta anlita hemhjälp när du är i en relation?

Min erfarenhet är att det inte uppskattas alls. Som kille ska man stå på knä och skrubba golvet, annars jävlar. Svenska kvinnor har en fascistoid syn på mycket - "markservice" i synnerhet.

Jag ska alltså betala räkningen när tjejens tvätt har lämnats in... låter som jämställdhet i mina öron. Nej tack till det.

Citat:
Jag är personligen inte intresserad av att få mer hushållsarbete i en relation än vad jag har som singel.

Jag kan tänka mig det. "Hej, älskling! Välkommen hem. Här har du moppen och dammvippan. Nu ska jag ut en sväng med väninnorna. Det blir kontroll när jag kommer hem, så skynda på!".

Fy faaaaaan...
Citera
2009-06-13, 13:55
Medlem
Citat:
Jag anser att män som inte kan fixa eget käk eller torka upp kisset när han har kissat ner hela toaletten är äckliga. Jag skulle inte vilja beblanda mig med dem om jag så fick betalt.

Det var det jag sade, eller hur. Det är bara det att vi använder olika ord. När du säger inte "kan" så är det kvinnospråk.

Alla kan fixa käk och städa, och det vet du. Vad du kräver är som sagt att han ska göra det, precis som han blivit tillsagd, och inte klaga. Bara vara glad över att han får skura dina golv.
Citera
2009-06-13, 14:01
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Min erfarenhet är att det inte uppskattas alls. Som kille ska man stå på knä och skrubba golvet, annars jävlar. Svenska kvinnor har en fascistoid syn på mycket - "markservice" i synnerhet.

Jag ska alltså betala räkningen när tjejens tvätt har lämnats in... låter som jämställdhet i mina öron. Nej tack till det.

Jasså?
Om jag hade råd skulle jag definitivt leja bort allt hushållsarbete ett par dagar i veckan. Skulle min partner betala någon annan för att ta hans del så förstår jag honom fullt och fast. Huvudsaken är att han inte utgår från att jag är hemmets enda piga.

Citat:
Jag kan tänka mig det. "Hej, älskling! Välkommen hem. Här har du moppen och dammvippan. Nu ska jag ut en sväng med väninnorna. Det blir kontroll när jag kommer hem, så skynda på!".

Fy faaaaaan...

Snarare uppvisar du oförmåga att kunna tänka.
Jag har inte som mål att vara arbetsledare i en relation.
Ska det fungera krävs det att min partner är självgående och på eget initiativ gör ett handtag där/när det behövs.
Precis som jag.

Varför ska jag plocka efter någon annans skit?
OM jag tyckte det var kul hade vi kunnat förhandla fram ett utbyte av tjänster så vi iaf hjälps åt.
Nu råkar jag tycka att hushållsarbete (förutom matlagning) är slöseri med livstid, samtidigt som jag vill ha rent, snyggt och organiserat prydligt.
Senast redigerad av Lava 2009-06-13 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in