2009-06-17, 19:30
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
A) Finns det inte en risk att du analyserar utifrån en extrem urvalsgrupp och därmed blir dina teorier helt ointressanta? Du jobbar med kriminalitet, vill du göra gällande att alla thailändskor och deras män är kriminella? Inget märkligt att dina thailändskor med kriminella män råkar illa ut. Din erfarenhet blir ointressant i den här frågan, du jobbar med en för extrem "kund"grupp.

B) Försvinner inte tystnadsplikten i Sverige vid misstanke om brott som renderar längre straff än två år och anmälningsplikt träder in?

A) Vilka teorier syftar du på?
Jag har delgett erfarenhet från min yrkesutövning och med den erfarenheten säger jag att man behöver skilja mellan att "gilla sex" och att ha sex. Det är faktiskt inte samma sak. Om du anser att det finns grund för antagandet att thailändska kvinnor, till skillnad från andra kvinnor, gillar sex, så får du hemskt gärna förklara hur du tänker.

B) Om det är fråga om minderåriga får man bryta tystnadsplikten om det gäller brott som kan medföra fängelsestraff i ett år (det var två år tidigare).
Citera
2009-06-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, det gör jag inte. Jag kan inte svara på det. Jag sitter här på min fritid och har varken tid eller lust att gå igenom alla klienter jag har haft under åren för att rapportera hur många det rör sig om. Jag skulle inte ens kunna göra det, eftersom jag har tidigare klienter på andra än min nuvarande arbetsplats och inte längre har tillgång till akterna.

Jag tycker att det är en fördom att hävda att thailändskor "gillar sex", dessutom som någon slags motpol till andra kvinnor. Jag vidhåller att man behöver skilja mellan att gilla sex och att ha sex.

Du har ingen som helst trovärdighet om du enbart skall ta exempel från ditt yrke. Du har varit inne i flera trådar som berör thailändskor och beskrivit något som kan uppfattas som vardag fast det är speciella fall.

Vilken idiot som helst inser att thailändskor inte tycker om sex mer eller mindre än någon annan, det jag vänder mig emot är att du sitter och sprider åsikter som kommer från unika fall. Majoriteten av thailändskor som flyttat till Sverige hamnar inte på ditt eller din kollegas bord.

Sekunden du haft en kurd som sagt något liknande då antar jag att du kommer dyka upp i "kurdtrådar" och hävda detsamma utan att nämna under vilka förhållanden du träffat personen.

Som jag skrev tidigare, vi kan låta poliser som är stationerade Västerort i Stockholm vara med i debatter angående invandring, utan att nämna hur de möter invandrare. Helt enkelt skäms.
Citera
2009-06-17, 19:46
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Jag har haft en thailändsk flickvän, hon var typen som hade spring i benen, hennes grej att fixa det hela var med tvätt, disk, städning. Erbjöd jag mig att hjälpa då var det aldrig tillräckligt bra eller snabbt nog osv. Hon ville helt enkelt göra det själv.

Nej jag är inte värdelös när det kommer till hushållssysslor men hon ville verkligen göra det själv.

Finns säkert svenska tjejer som ovan, men gör detta mig till en slavägare? Är hon då en slav?

Jag förstår vad du reagerar emot när smågrabbar ylar om att svenska tjejer inte vill ta hand om hushållet, saken är väl den att de grabbarna är idioter eller troll. Inget du säger kommer någonsin att ändra deras åsikt.

Självklart behöver du inte ta åt dig om du har erbjudit din hjälp och hon inte vill ha den! Jag tyckte inte det behövdes sägas...och jag visste inte att nån skulle ta åt sig som inte borde det.
Citera
2009-06-17, 19:46
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Du har ingen som helst trovärdighet om du enbart skall ta exempel från ditt yrke. Du har varit inne i flera trådar som berör thailändskor och beskrivit något som kan uppfattas som vardag fast det är speciella fall.

Vilken idiot som helst inser att thailändskor inte tycker om sex mer eller mindre än någon annan, det jag vänder mig emot är att du sitter och sprider åsikter som kommer från unika fall. Majoriteten av thailändskor som flyttat till Sverige hamnar inte på ditt eller din kollegas bord.

Sekunden du haft en kurd som sagt något liknande då antar jag att du kommer dyka upp i "kurdtrådar" och hävda detsamma utan att nämna under vilka förhållanden du träffat personen.

Som jag skrev tidigare, vi kan låta poliser som är stationerade Västerort i Stockholm vara med i debatter angående invandring, utan att nämna hur de möter invandrare. Helt enkelt skäms.

Om du läser mina inlägg noga så ser du att jag konsekvent beskrivit de thailändskor jag arbetar med. Jag har uttryckligen skrivit jag inte kopplas in om det inte är några bekymmer. Däremot anser jag att de thailändskor jag arbetar med har en vardag som är viktig att ta upp. Känns det jobbigt för dig att det inte alltid är så vackert som du tänker dig kan du ju ta upp det med din terapeut.
Citera
2009-06-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
Självklart behöver du inte ta åt dig om du har erbjudit din hjälp och hon inte vill ha den! Jag tyckte inte det behövdes sägas...och jag visste inte att nån skulle ta åt sig som inte borde det.

Haha nejdå, du behöver inte oroa dig.

Ville bara beskriva något annorlunda. Men ditt användande av slav var det som jag reagerade på.

Slav är ett ganska starkt ord att använda i hushållsdebatter, visst om arbetet utförs med att mannen står bakom med en stor bongotrumma för att hålla takten då kan vi snacka slav.
Citera
2009-06-17, 19:55
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Haha nejdå, du behöver inte oroa dig.

Ville bara beskriva något annorlunda. Men ditt användande av slav var det som jag reagerade på.

Slav är ett ganska starkt ord att använda i hushållsdebatter, visst om arbetet utförs med att mannen står bakom med en stor bongotrumma för att hålla takten då kan vi snacka slav.

Det är möjligt att det kan ses som ett starkt ord. Jag tycker mest att många killar är löjliga som klagar över disk och städning, när det är helt naturligt att man måste göra det för att ens hem ska vara trivsamt och hygieniskt.

Skiter man i allt och låter nån annan göra jobbet, det tycker jag är totalt egoistiskt och nåt som treåringar kommer undan med.

Men visst, jämfört med de slavar som fanns i USA på den tiden så är det väl inte jämförbart.
Du har helt rätt i att det var ett starkt uttryck. Jag blev bara lite förbannad...
Citera
2009-06-17, 19:55
Medlem
Citat:
Om du läser mina inlägg noga så ser du att jag konsekvent beskrivit de thailändskor jag arbetar med. Jag har uttryckligen skrivit jag inte kopplas in om det inte är några bekymmer. Däremot anser jag att de thailändskor jag arbetar med har en vardag som är viktig att ta upp. Känns det jobbigt för dig att det inte alltid är så vackert som du tänker dig kan du ju ta upp det med din terapeut.

Skitsnack, jag har tidigare frågat vad du arbetat med, du har vägrat att svara.

Du fattar inte alls vad du gjort för fel?

Det som är jobbigt är på vilket sätt du sprider dina kunskaper/åsikter, du nämner inte det extrema, det är en skillnad om du kommer i kontakt med folk via SFI som då får ses som ett tvärsnitt av invandrare, sitter man på kriminalen då är det extrema fall. Eller vill du säga att över 80% av alla thailändskor eller invandrare hamnar på ditt eller dina kollegors bord?
Citera
2009-06-17, 20:14
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Skitsnack, jag har tidigare frågat vad du arbetat med, du har vägrat att svara.

Du fattar inte alls vad du gjort för fel?

Det som är jobbigt är på vilket sätt du sprider dina kunskaper/åsikter, du nämner inte det extrema, det är en skillnad om du kommer i kontakt med folk via SFI som då får ses som ett tvärsnitt av invandrare, sitter man på kriminalen då är det extrema fall. Eller vill du säga att över 80% av alla thailändskor eller invandrare hamnar på ditt eller dina kollegors bord?

Vad har mitt yrke att göra med att jag konsekvent beskrivit de thailändskor jag arbetar med och att det således är din privata tolkning att jag beskriver alla thailändskor i Sverige?

PS. De har faktiskt gått på SFI, flertalet av dem.
Citera
2009-06-17, 20:43
Medlem
Citat:
Vad har mitt yrke att göra med att jag konsekvent beskrivit de thailändskor jag arbetar med och att det således är din privata tolkning att jag beskriver alla thailändskor i Sverige?

PS. De har faktiskt gått på SFI, flertalet av dem.

Du är riktigt korkad? Alltså inte bara sådär lite utan rejält?

Såklart ditt yrke har något med saken att göra, du kastar dig in i varenda thaitjejs diskussion på flashback utan att säga i vilken miljö du möter personerna. Tar dessa möten som en generalisering när det gäller thai-svenska förhållanden. Såklart det spelar roll i vilken miljö du möter personerna.

Sen sitter du och "vaktar" din egna fakta, man får dra ur dig hur många du stött på, du vägrar svara och säger att just nu är det fem, det är helt klart omöjligt för dig att säga runt ett 20 tal eller runt ett 100 tal.

Du har ingen trovärdighet, du tappade bollen och kommer inte kunna ta upp den igen.

Din läsförståelse verkar bristande när man ser din kommentar om SFI.
Citera
2009-06-17, 21:42
Medlem
Citat:
A) Vilka teorier syftar du på?
Jag har delgett erfarenhet från min yrkesutövning och med den erfarenheten säger jag att man behöver skilja mellan att "gilla sex" och att ha sex. Det är faktiskt inte samma sak. Om du anser att det finns grund för antagandet att thailändska kvinnor, till skillnad från andra kvinnor, gillar sex, så får du hemskt gärna förklara hur du tänker.

B) Om det är fråga om minderåriga får man bryta tystnadsplikten om det gäller brott som kan medföra fängelsestraff i ett år (det var två år tidigare).
Jag menar att om du bygger dina åsikter på om thailändska kvinnor tycker om sex med sina män eller inte på ett urval thailändska kvinnor som lever med kriminella män( där man kan tänka sig att empati, ömsesidighet, respekt för en annan människa är bristande) så blir det djupt missvisande. Överhuvudtaget verkar du dra väldigt stora växlar, både i den här frågan och i andra, på dina erfarenheter i ditt yrkesutövande där du möter kriminella. En kriminell värld är en ytterst extrem värld och det blir därför svårt att dra slutsatser från det du möter till människor generellt, vanliga människors liv och vardag.
Nej jag tror inte thailändskor är mer förtjusta i sex, inte mindre heller, jag har ingen aning om thailändskors sexualitet helt enkelt. Däremot tror jag( observera tror) att en thailändsk kvinna möjligen visar större uppskattning mot en svensk man än vad en svensk kvinna gör. Ganska uppfriskande om så vore fallet.
Jag tycker det är intressant med kvinnor som faktiskt påtalar hur lite kvinnor i Sverige visar sin uppskattning gentemot män. Det var väl ungefär det som kvinnan som citerades i trådstarten var ute efter?
Citera
2009-06-17, 22:19
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Däremot tror jag( observera tror) att en thailändsk kvinna möjligen visar större uppskattning mot en svensk man än vad en svensk kvinna gör. Ganska uppfriskande om så vore fallet.
Jag tycker det är intressant med kvinnor som faktiskt påtalar hur lite kvinnor i Sverige visar sin uppskattning gentemot män. Det var väl ungefär det som kvinnan som citerades i trådstarten var ute efter?

På vilket sätt visar inte svenska kvinnor att dom uppskattar män? Jag delar inte den åsikten eller erfarenheten alls.
Citera
2009-06-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
På vilket sätt visar inte svenska kvinnor att dom uppskattar män? Jag delar inte den åsikten eller erfarenheten alls.
Då tycker vi olika där. Inget märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in