2004-05-29, 22:27
Medlem
Tjena vänner.
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?
Jag har blivit intresserad pga att några i bekantskapskretsen har gift sig med en filippinska, en thailändska och en tjeckiska och det verkar enbart positivt på båda håll. Tjejerna är söta, sociala, trevliga och smälter bra in i gemenskapen.

Observera att jag INTE är ute efter några prostituerade eller något sånt skit. Ej heller vill jag ha en sexslav eller en kvinna att passa upp mig, utan en livskamrat. Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar? Kan man det överhuvudtaget?
Ämnet har aldrig varit aktuellt för mig tidigare då jag alltid varit inne på svenska tjejer men efter att ha rest runt lite och träffat folk och på så sett kunnat jämföra (dessutom tycker jag att asiatiskor är tilldragande) så tilltalar det mig mera att träffa en utländsk tjej.

Tacksam för seriösa svar här eller via PM
Citera
2004-05-29, 22:38
Medlem
M2ks avatar
Hämta hem en fru från öst eller asien?

Citat:
Ursprungligen postat av Keith
Tjena vänner.
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Jag har blivit intresserad pga att några i bekantskapskretsen har gift sig med en filippinska, en thailändska och en tjeckiska och det verkar enbart positivt på båda håll. Tjejerna är söta, sociala, trevliga och smälter bra in i gemenskapen.

Observera att jag INTE är ute efter några prostituerade eller något sånt skit. Ej heller vill jag ha en sexslav eller en kvinna att passa upp mig, utan en livskamrat. Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar? Kan man det överhuvudtaget?
Ämnet har aldrig varit aktuellt för mig tidigare då jag alltid varit inne på svenska tjejer men efter att ha rest runt lite och träffat folk och på så sett kunnat jämföra (dessutom tycker jag att asiatiskor är tilldragande) så tilltalar det mig mera att träffa en utländsk tjej.

"...några i bekantskapskretsen har gift sig med en filippinska"

Intressant. Har några kompisar som efter diverse turer hämtat sina partners utifrån, bl a Filippinerna. Dom verkar dragit en vinstlott, harmoni och lugn har präglat deras tillvaro (till skillnad från tidigare...)

Funderar själv på att kolla upp detta. Efter att ha levt med ett antal svenska partners (#ingen skugga på dessa iofs), kanske det är dags att tänka i nya banor...

===============================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
*Håll dig till ämnet*Pennan är mitt svärd*Internationellt samarbete*
Citera
2004-05-29, 23:14
Awaiting Email Confirmation
P.B.D.s avatar
Ta en titt inne på www.fru.nu
Citera
2004-05-29, 23:21
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Tjena vänner.

Gör isåfall världen en tjänst och flytta till henne, istället för att släpa med dig kvinnan hit.
Citera
2004-05-29, 23:36
Medlem
M2ks avatar
Hämta hem...

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Gör isåfall världen en tjänst och flytta till henne, istället för att släpa med dig kvinnan hit.
Nånå... dessa servila, kärleksfulla quinnor förtjänar en plats i Svedala, genom sin tillgivenhet och passion för sin manlíge härskare. Ligger icke samhället till last, tas som regel väl om hand av Den Svenske Mannen, som tröttnat på uppkäftiga feminister och jämställdhetsivrande kravmaskiner.

*Håll dig till ämnet*Pennan är mitt svärd*Marriage*
Citera
2004-05-30, 00:14
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ligger icke samhället till last, tas som regel väl om hand av Den Svenske Mannen, som tröttnat på uppkäftiga feminister och jämställdhetsivrande kravmaskiner.
Men dessa tokar och lågintelligenta dårar kan tas hand om på andra sätt!
Jag kommer att tänka på Zyklon B & AK, men andra kanske vill ta till snällare metoder såsom sterilisering och förbud.

http://www.churchofeuthanasia.org/ * Stoppa överbefolkningen och rädda Jorden *
Citera
2004-05-30, 00:25
Medlem
M2ks avatar
Hämta hem en fru...

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Men dessa tokar och lågintelligenta dårar kan tas hand om på andra sätt!
Jag kommer att tänka på Zyklon B & AK, men andra kanske vill ta till snällare metoder såsom sterilisering och förbud.

http://www.churchofeuthanasia.org/ * Stoppa överbefolkningen och rädda Jorden *
Utrotningsteorier i detta sammanhang torde vara prövningsvärt som *grov överträdelse* enl FB's regelverk. :mad:

Om ej, *SHAME ON YOU*, Asmodeus. Imho.

*Håll dig till ämnet*Pennan är mitt svärd*Ojojoj*
Citera
2004-05-30, 00:31
Medlem
Fråga om du kan få en fjorton dagars returrätt på din asiatbrud om du ska gå via en datingbyrå.
Citera
2004-05-30, 00:47
Medlem
Fasen oxå, jag glömde att jag var på Flashbacks forum och att det var omöjligt att få ett seriöst svar.

Kanske bättre att återgå till seriösa inlägg som vad man skulle göra om ens fru kom på en med en höna. Ett stort vardagsproblem.
Citera
2004-05-30, 01:01
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar? Kan man det överhuvudtaget?

Jag tror nästan du kan räkna med det.

Ensam norrlänning söker kvinna, U-landskvinna söker ekonomisk trygghet.
Citera
2004-05-31, 11:17
Medlem
Citat:
Tjena vänner.

Här har du en sida som en svensk kille gjort.

http://www.khrungthep.com/
Citera
2004-06-01, 11:02
Medlem
Bandhundens avatar
Gör som Dilberts kompis och beställ en postorderbrud från albylien, han fick en gris. Men istället för att skicka tillbaka den åt han upp den.

Nej seriöst, jag förstår ditt tänkande, dessa asiatiskor från Thailand o.s.v. verkar mycket lugna i sinnet och duktiga på att ta hand om huset och pyssla med saker och ting. Ordning och reda. Dom håller inte på och ställer till bråk om en massa struntsaker hit och dit. Personligen är jag inte så mycket för asiatiskt utseende dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in