Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Och du har exakt samma problem. Du tror att det är skillnad, men jag har definitivt fått hus i helvete-reaktioner på minsta lilla önskemål. Som att jag vill ha någon som är längre än jag, även om jag säger det på det mest vänliga sätt som går att uppbringa.
Hm, tror gör man i kyrkan snälla du

Men du ser, då kanske du förstår hur vi män har det. Krav på längd har i princip alla kvinnor.
Citat:
Själv har jag inga problem med att killar har krav för att känna attraktion, eller vilja ha ett förhållande. Allt annat vore f ö en ren lögn, eftersom killar bevisligen har massor av krav.
Visst, men som vi ofta inte kan hålla, vi blir ofta tvugna att kompromissa av en eller annan anledning.
Citat:
Det är inte normalt, och det är inte vanligt, att det är skillnad på vilka krav man får ha. Däremot så är det ett populärt och provocerande ämne att göra reportage om de mest IQ-befriade tonårstjejerna. Det är väl nåt i halvåret i tidningen och på TV. Men lika IQ-befriade unga killar är inte svåra att hitta, och i verkligheten så existerar inte den här skillnaden.
Såna program tittar jag aldrig på. Räcker bra med att snacka med en tjej på krogen eller kolla på internet. Kvinnor som är halvfeta, runt 30 och som klämt fram ungar ställer krav som är långt över deras paritet vad gäller attraktion. Men likförbannat får dom dess uppfyllda. Vad säger inte det?
Citat:
Jag är jätteledsen att säga det, men ni är isåfall undantagen. Er smärta är inte mindre för det, men kvinnor har generellt inte den makt ni tror. Kanske beror er generalisering också på att ni stirrar er blinda på någon enstaka femme fatale som leker känslokallt med manshjärtan, och glömmer bort att kvinnor är lika många som män.
Kan tala om att jag ingalunda hör till dom män som har problem att få tjejer. Men jag är ingen rock stjärna eller kändis eller nått sådant. Alltså är det jag som måste göra allt jobb. Det var trögt för mig på kvinnofronten innan, men det var för att jag inte fattade att "anpassa" mig.
Citat:
De flesta män uppvaktas av några tjejer han inte vill ha, och uppvaktar några tjejer som inte vill ha honom. Ibland uppstår ömsesidiga känslor, och det är fint. Det haglar av ledsna och brustna kvinnohjärtan och manshjärtan, för att man inte får den man vill ha. Men bara de enögda börjar hata kvinnor och spy galla på internetforum.
Alla män måste få nobben x antal ggr innan man får napp. Killar som säger annat snackar skit enbart för att göda sitt ego. Att sedan en del kvinnor får nobben beror ju oftast på att det är en lite begränsad del av killarna som oftast är väldigt populära( kändisar, bad guys, män med fet plånbok eller motsvarande). Tjejer som tar initiativ är i 99% av fallen oattraktiva( feta) brudar, men nog fan får dom napp alltid. Sen så hatar iaf inte jag kvinnor, konstaterar bara hur det ser ut på singelmarknaden, oskrivna regler, hur symmetrin är fördelad. Och så är det. Sorry!