2009-06-15, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Tsss, så fånigt. Jag är varken thai eller ryska och ändå är jag bra på bådadera.
Men jag skulle aldrig vara servitris-ig eller underdånig på det sättet i ett förhållande för det!

De svenska männen som tar sig en postorderfru är väl sådana som inte får nåt annat så de tar en kvinna som är desperat att komma ifrån sitt hemland istället. Det är nästan prostitution. Lite puss och kel för kost och logi...

Vad kan de svenska männen ge tillbaka? Nu pratar jag i det stora hela, alltså inte pengar och sånt. Mer kärlek, ömhet etc.
Du känner säkert många thailändskor. Du är fullblodsrasist. Läs igenom ditt eget inlägg en gång till. Du förutsätter att alla som kommer från fattigare länder är underdåniga. Lärde du dig nåt i skolan ditt jävla spån ? Eller har du fått din världsbild från aftonhoran?
Citera
2009-06-15, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Du känner säkert många thailändskor. Du är fullblodsrasist. Läs igenom ditt eget inlägg en gång till. Du förutsätter att alla som kommer från fattigare länder är underdåniga. Lärde du dig nåt i skolan ditt jävla spån ? Eller har du fått din världsbild från aftonhoran?
Hahaha, får man inte ens provocera lite på ett undergroundforum som Flashback?
(Jag anser mig inte vara särskilt rasistisk alls, men visst har jag en eller två fördomar...)
Senast redigerad av HonheterNelly 2009-06-15 kl. 18:39.
Citera
2009-06-15, 19:10
Medlem
Citat:

Alla som tar sig ett guldunk är antingen överviktiga alkisar som vill låsa in dom och endast ha som knullhål och slagpåse på fyllan. Eller fega fjollor som inte kan hantera att svenska kvinnor inte är lika lätthanterliga som mammsen deras.
Citera
2009-06-15, 19:42
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMercy123
O vad gör du när han lagar mat då? eller gör han aldrig det? Personligen så tycker jag att mat ska lagas och ätas tillsammans
Jag lagar den mesta av maten och då vill jag verkligen inte ha någon asistent, det är bara irriterande. Jag är nöjd så länga han tycker om maten och diskar efteråt.
Citera
2009-06-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Makt att välja, hur då? Välja bland en massa hon inte vill ha, liksom en man (oftast) har en massa kvinnor att "välja" emellan som han inte vill ha.

Micke Persbrandt, George Clooney, Brad Pitt, David Beckhem... ja alla män har ju massor av beundrarinnor. Allihop! Det finns såklart undantag... men men.
Citera
2009-06-15, 20:40
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Kvinnor kan fritt ju och utan att mötas av ramaskri ventilera sina krav. Jag har öppet hört kvinnor säga att deras man måste tjäna hyffsat med pengar, ha en stor snopp, vara snygg och/eller kunna laga mat, etc. Sådant här kan tjejgäng sitta och diskutera rakt upp och ned på till exempel ett café.

Skulle jag och två killpolare sitta och säga att tjejen måste ha en tight, ej förslappad vagina och vara bra i köket skulle det bemötas på ett helt annat sätt.

Men allt det där utgår ju från dina fria fantasier. Ser du inte det själv? Dessutom kritiseras tjejer som säger så varje dag. Och inte minst i detta forum. Och killar i gäng sitter f ö och säger saker som får ens öron att rakna. Varken killar eller tjejer av den sorten ingår i alla fall i min bekantskapskrets.

Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Vanliga sunda krav men som anses "kvinnoförnedrande". Faktorer som gör att jag väljer bort en kvinna, tillsammans eller var för sig: Fetma, Ungar( vill själv ha egna men är inte intresserad av att ta hand om någon annans unge), lathet/arbetsskygghet, gnällighet( läs feminist eller liknande)..ungefär så. Många av dessa krav ställer kvinnor helt öppet men gör man detsamma som man tar det ofta hus i helvete.

Och du har exakt samma problem. Du tror att det är skillnad, men jag har definitivt fått hus i helvete-reaktioner på minsta lilla önskemål. Som att jag vill ha någon som är längre än jag, även om jag säger det på det mest vänliga sätt som går att uppbringa.

Själv har jag inga problem med att killar har krav för att känna attraktion, eller vilja ha ett förhållande. Allt annat vore f ö en ren lögn, eftersom killar bevisligen har massor av krav.

Det är inte normalt, och det är inte vanligt, att det är skillnad på vilka krav man får ha. Däremot så är det ett populärt och provocerande ämne att göra reportage om de mest IQ-befriade tonårstjejerna. Det är väl nåt i halvåret i tidningen och på TV. Men lika IQ-befriade unga killar är inte svåra att hitta, och i verkligheten så existerar inte den här skillnaden.
Citera
2009-06-15, 20:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Har en gammal barndomskompis vars mamma i princip inte jobbat alls under hela sitt vuxna liv. Startade med att hon gick ut på krogen och drog hem en kille, sa att hon gick på p-piller, blev med barn och i princip fick sin far att hota den killen med diverse saker om han inte gifte sig med henne. Detta är min barndomsväns far och jag har hört detta från flera källor. (liten by där alla känner alla)

Hon planerade därefter barn vartannat år så hon hela tiden såg till att hon skulle vara mammaledig utan att jobba emellan. Nån pappaledighet var det inte tal om. På hennes initiativ. Så de är 4 syskon. När hon då slutligen kom upp mot 40 års-åldern så var barnen såpass stora att de skulle kunna ta handom sig själva och hon kunde inte bara gå hemma och få bidrag längre. Hon sökte dock inte jobb utan de få praktik-platser hon hade var tvingade från AF. Hon misskötte de ganska grovt dessutom.

Efter att ha sysslat med det ett par år lyckades hon sedan efter flera års gnäll bli förtidspensionerad för nån sorts kronisk ryggvärk som det är helt uppenbart att hon inte har. Så hon tillbringar nu dagarna med att umgås med ett par andra "sjuka" kvinnor i hennes ålder och att gå ut med hundar och resten av tiden med att ligga och sola. Året runt så fort det är minsta lilla sol åker bikinin på och hon ut på en stol. Hon har sån läderhud att det är äckligt.

Dock kom nyligen skärpningar inom sjukskrivninar etc och hennes fall togs upp på nytt. FK och läkare kom fram till att det inte fanns anledning för henne att inte kunna sköta ett jobb så sjukskrivning upphörde. Och det är nu det riktigt äckliga börjar. Hon vägrar söka jobb så hon i princip kräver att få leva på makens pengar och det är givetvis tight i dagens samhälle och särskillt med den levnadsstandard hon håller.

Så slutar med att han tvingas ta ett andra jobb som tidningutdelare. Så han kliver nu upp 03.30 varje morgon och kör ut posten i min lilla barndomsby. Detta före hans ordinarie heltidsjobb. Jag tycker så himla synd om honom och skulle verkligen unna honom en importfru från tailand. För han är så jävla kuvad och nertryckt man bara kan bli. Och han bara accepterar det helt likgiltigt.

Och för mig är det allra vidrigaste att hon har en väldigt stark feminsitövertygelse och röstar på FI och har stolthet i att kräva att han ska göra lika mycket i hemmet dessutom. Så behövs det städa ger hon helt enkelt fan i det och han får komma hem till disk etc efter 11-12h arbetsdag medans hon vart hemma och gud vet vad ongjort mer än solat..

Så att ha en fet, lat, läderhudad feminist till fru eller en thailands-import skulle ju knappast vara ett svårt val.. För hans situation är inte helt unik även om det är ovanligt i denna skalan. Men det finns jäkligt mycket män som lever i liknande förhållanden idag och bara tyst finner sig i det för att alternativet är social utfrysning och ensamhet om han skulle ta ut skilsmässa.

Jaha ja. Det var en mycket välnyanserad beskrivning av alla svenskor och alla thailändskor du fick ihop där.

Vad vill du ha för svar? Lite berättelser om monstruösa män? Fast din sort brukar väl anse att det också är kvinnans fel... eller har jag fel?
Citera
2009-06-15, 20:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det är ju kvinnan som väljer. Generellt sett är det så att kvinnor har en svans efter sig med pojkvänner, killkompisar, etc som alla medvetet eller omedvetet vill ha sex och bli tillsammans med henne. All makt ligger i kvinnans händer. Män tenderar istället att bli ihop med/ha sex med den kvinna som visar mest intresse för en själv. Allra tydligast ses det på krogen, där det generella mönstret är att sexsugna män är aktiva och försöker övertyga en kvinna, medan de sexsugna kvinnorna är passiva och kan välja ut den mest lovande aspiranten.

Notera att ovanstående endast är en generalisering. Det finns en del män som på grund av särskilda egenskaper (hög alfahannefaktor, mycket pengar, etc) mycket aktivt kan välja bland aspirerande kvinnor, och det finns kvinnor som få män söker sig till.

Citat:
Det är vi män som alltid måste ta initiativ och göra allt jobb. Kvinnan behöver bara luta sig bakåt och välja den som är snyggast, har fetast plånbok , är mest badguY/ smörar bäst eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Micke Persbrandt, George Clooney, Brad Pitt, David Beckhem... ja alla män har ju massor av beundrarinnor. Allihop! Det finns såklart undantag... men men.

Jag är jätteledsen att säga det, men ni är isåfall undantagen. Er smärta är inte mindre för det, men kvinnor har generellt inte den makt ni tror. Kanske beror er generalisering också på att ni stirrar er blinda på någon enstaka femme fatale som leker känslokallt med manshjärtan, och glömmer bort att kvinnor är lika många som män.

De flesta män uppvaktas av några tjejer han inte vill ha, och uppvaktar några tjejer som inte vill ha honom. Ibland uppstår ömsesidiga känslor, och det är fint. Det haglar av ledsna och brustna kvinnohjärtan och manshjärtan, för att man inte får den man vill ha. Men bara de enögda börjar hata kvinnor och spy galla på internetforum.
Citera
2009-06-15, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gramligr-Braend
Alla som tar sig ett guldunk är antingen överviktiga alkisar som vill låsa in dom och endast ha som knullhål och slagpåse på fyllan. Eller fega fjollor som inte kan hantera att svenska kvinnor inte är lika lätthanterliga som mammsen deras.
Visst, du kan behålla din morsa (vill inte ha den feta paddan)
Citera
2009-06-15, 21:08
Medlem
Citat:
Visst, du kan behålla din morsa (vill inte ha den feta paddan)

Gissar att du föredrar "kvinnor" med kroppar som elvaåriga pojkar?
Citera
2009-06-15, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Och du har exakt samma problem. Du tror att det är skillnad, men jag har definitivt fått hus i helvete-reaktioner på minsta lilla önskemål. Som att jag vill ha någon som är längre än jag, även om jag säger det på det mest vänliga sätt som går att uppbringa.

Hm, tror gör man i kyrkan snälla du Men du ser, då kanske du förstår hur vi män har det. Krav på längd har i princip alla kvinnor.

Citat:
Själv har jag inga problem med att killar har krav för att känna attraktion, eller vilja ha ett förhållande. Allt annat vore f ö en ren lögn, eftersom killar bevisligen har massor av krav.

Visst, men som vi ofta inte kan hålla, vi blir ofta tvugna att kompromissa av en eller annan anledning.

Citat:
Det är inte normalt, och det är inte vanligt, att det är skillnad på vilka krav man får ha. Däremot så är det ett populärt och provocerande ämne att göra reportage om de mest IQ-befriade tonårstjejerna. Det är väl nåt i halvåret i tidningen och på TV. Men lika IQ-befriade unga killar är inte svåra att hitta, och i verkligheten så existerar inte den här skillnaden.

Såna program tittar jag aldrig på. Räcker bra med att snacka med en tjej på krogen eller kolla på internet. Kvinnor som är halvfeta, runt 30 och som klämt fram ungar ställer krav som är långt över deras paritet vad gäller attraktion. Men likförbannat får dom dess uppfyllda. Vad säger inte det?

Citat:
Jag är jätteledsen att säga det, men ni är isåfall undantagen. Er smärta är inte mindre för det, men kvinnor har generellt inte den makt ni tror. Kanske beror er generalisering också på att ni stirrar er blinda på någon enstaka femme fatale som leker känslokallt med manshjärtan, och glömmer bort att kvinnor är lika många som män.

Kan tala om att jag ingalunda hör till dom män som har problem att få tjejer. Men jag är ingen rock stjärna eller kändis eller nått sådant. Alltså är det jag som måste göra allt jobb. Det var trögt för mig på kvinnofronten innan, men det var för att jag inte fattade att "anpassa" mig.

Citat:
De flesta män uppvaktas av några tjejer han inte vill ha, och uppvaktar några tjejer som inte vill ha honom. Ibland uppstår ömsesidiga känslor, och det är fint. Det haglar av ledsna och brustna kvinnohjärtan och manshjärtan, för att man inte får den man vill ha. Men bara de enögda börjar hata kvinnor och spy galla på internetforum.

Alla män måste få nobben x antal ggr innan man får napp. Killar som säger annat snackar skit enbart för att göda sitt ego. Att sedan en del kvinnor får nobben beror ju oftast på att det är en lite begränsad del av killarna som oftast är väldigt populära( kändisar, bad guys, män med fet plånbok eller motsvarande). Tjejer som tar initiativ är i 99% av fallen oattraktiva( feta) brudar, men nog fan får dom napp alltid. Sen så hatar iaf inte jag kvinnor, konstaterar bara hur det ser ut på singelmarknaden, oskrivna regler, hur symmetrin är fördelad. Och så är det. Sorry!
Senast redigerad av Hermesetas 2009-06-15 kl. 21:24.
Citera
2009-06-15, 21:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Hm, tror gör man i kyrkan snälla du Men du ser, då kanske du förstår hur vi män har det. Krav på längd har i princip alla kvinnor.

Jag tycker att jag förstår bra. Hur bra är du på att se att dörren svänger åt båda håll?

Citat:
Visst, men som vi ofta inte kan hålla, vi blir ofta tvugna att kompromissa av en eller annan anledning.

Ingen är tvungen att kompromissa. Men om ingen man vill ha vill ha en så återstår bara en sak isåfall: Och det är att vara ensam.

Och hur skulle det kunna vara på något annat sätt?

Citat:
Såna program tittar jag aldrig på. Räcker bra med att snacka med en tjej på krogen eller kolla på internet. Kvinnor som är halvfeta, runt 30 och som klämt fram ungar ställer krav som är långt över deras paritet vad gäller attraktion. Men likförbannat får dom dess uppfyllda. Vad säger inte det?

Jaha. Och om jag orkar lyssna på korkade killar så hör jag detsamma. Varför är du så bitter och enögd? Och varför tror du på fullt allvar att alla kvinnor får sina krav uppfyllda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in