2009-06-15, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vilka krav vill du ställa som är "kvinnoförnedrande"?

Vilka förnedrande krav anser du att kvinnor ställer på män?

Vanliga sunda krav men som anses "kvinnoförnedrande". Faktorer som gör att jag väljer bort en kvinna, tillsammans eller var för sig: Fetma, Ungar( vill själv ha egna men är inte intresserad av att ta hand om någon annans unge), lathet/arbetsskygghet, gnällighet( läs feminist eller liknande)..ungefär så. Många av dessa krav ställer kvinnor helt öppet men gör man detsamma som man tar det ofta hus i helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Makt att välja, hur då? Välja bland en massa hon inte vill ha, liksom en man (oftast) har en massa kvinnor att "välja" emellan som han inte vill ha.

Det är vi män som alltid måste ta initiativ och göra allt jobb. Kvinnan behöver bara luta sig bakåt och välja den som är snyggast, har fetast plånbok , är mest badguY/ smörar bäst eller dylikt.
Citera
2009-06-15, 09:18
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mat och Sex är riktigt trevligt, och ser kvinnan ut som Hanne så väljer jag nog käket före sexet.

Folk i Norge lever ju på Grandiosa pizzor så det hon menar med att laga mat är nog att kunna microns alla funktioner.
Citera
2009-06-15, 09:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Det är vi män som alltid måste ta initiativ och göra allt jobb. Kvinnan behöver bara luta sig bakåt och välja den som är snyggast, har fetast plånbok , är mest badguY/ smörar bäst eller dylikt.
Vad är detta för gnäll? Så måste det vara för att vi män ska hålla oss på tårna och skärpa till oss lite. Är man en otvättat hösäck utan ambitioner så är det helt rimligt att man blir utkonkurrerad av en annan hanne.
Citera
2009-06-15, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem

Så att ha en fet, lat, läderhudad feminist till fru eller en thailands-import skulle ju knappast vara ett svårt val.. För hans situation är inte helt unik även om det är ovanligt i denna skalan. Men det finns jäkligt mycket män som lever i liknande förhållanden idag och bara tyst finner sig i det för att alternativet är social utfrysning och ensamhet om han skulle ta ut skilsmässa.

Jag skulle iaf 100 ggr hellre välja ensamhet än att vara i ett sådant förhållande. Förr eller senare blir man själv så lika bra att man lär sig att klara sig själv. I mångt och mycket är det ju vi mäns fel som finner oss i detta. Om fler män hade lite råg i ryggen och sa ifrån så skulle symmetrin på singelmarknaden bli mycket mer rättvis.
Citera
2009-06-15, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är detta för gnäll? Så måste det vara för att vi män ska hålla oss på tårna och skärpa till oss lite. Är man en otvättat hösäck utan ambitioner så är det helt rimligt att man blir utkonkurrerad av en annan hanne.

Nej. Detta har fått till följd att många av oss blir tofflar som gör allt för den kvinna vi efter mången arbete lyckas bli tillsammans med. Tänk om en massa män helt enkelt sluta att ragga? Då skulle ju kvinnorna tvingas ta initiativ också. Men det skulle många män aldrig klara pga sexdriften.
Citera
2009-06-15, 09:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Nej. Detta har fått till följd att många av oss blir tofflar som gör allt för den kvinna vi efter mången arbete lyckas bli tillsammans med.
Det står alla fritt att bli en toffel eller inte. Tofflor brukar också bli dumpade förr eller senare så det är ingen smart väg att gå om man vill behaga en kvinna. Inte på lite längre sikt.
Citera
2009-06-15, 09:27
Medlem
SummaSummarums avatar
Åh tjejer som lagar mat till mig är så fint. Man blir nästan lite kär av sådant. Det är så härligt att smyga upp bakifrån där de står vid spisen...
Citera
2009-06-15, 09:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Åh tjejer som lagar mat till mig är så fint. Man blir nästan lite kär av sådant. Det är så härligt att smyga upp bakifrån där de står vid spisen...

Ja. Både att laga själv och få lagat.
Citera
2009-06-15, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det står alla fritt att bli en toffel eller inte. Tofflor brukar också bli dumpade förr eller senare så det är ingen smart väg att gå om man vill behaga en kvinna. Inte på lite längre sikt.

Absolut. Vad jag menar är att vi inte borde vara så beroende av kvinnorna. Man måste faktiskt inte knulla, man kan vara singel, man överlever. Just detta beroende vi män oftast har är kvinnorna jävligt bra på att utnyttja oftast.
Citera
2009-06-15, 09:37
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja. Både att laga själv och få lagat.
Du menar att det känns bra att laga mat till någon? Det håller jag med om, speciellt om det är en överraskning. Om man gör det pga det skall vara jämställt så känns det inget vidare dock.
Citera
2009-06-15, 09:50
Medlem
Ari.Golds avatar
Jag är helt med på vad tjejen menar. Skulle jag vara gubbe skulle jag också föredra en kvinnlig tjej framför en tjatkärring som läser aftonbladets feministkolumner varje dag.

Sen skulle jag personligen aldrig stå ut med en thailändska eller framförallt en ryska i mer än en dag.
Citera
2009-06-15, 11:04
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du låter som min sambo, han gillar att smyga upp och lyfta på min kjol när jag lagar mat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in