2011-12-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Fiska är något man gör utan sin partner utan istället med vänner. En fiskeintresserad kvinna skulle troligtvis vilja följa med.

Yes you have a point there. But still you haven't answered my question yet. Why do you think its NOT cool for a thai woman to fish here??? Why only in there country???? Is it because thai woman is way much BETTER in fishing than swedishmen?
Citera
2011-12-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Jag ser inga problem med att träffa en kvinna från asien. Träffar du ingen kvinna här i Sverige som klickar så måste man hitta andra alternativ. En hane mår inte bra av att vara utan en kvinna och vem har sagt att det stereotypa paret svensk man - svensk kvinna skall vara förebilden i vårt nya samhälle.

Någon skrev att framförallt svenska kvinnor tittar snett om man kommer med sin asiatiska flickvän, jag tror inte man skall inbilla sig för mkt, jag ser alltfler män komma med asiatiska tjejer och att ngn annan som orkar bry sig om det skulle jag vilja ställa en fråga till:
Reagerar ni på samma sätt när ni ser svenska tjejer som har pojkvänner med invandrarbakgrund, vilket man väldigt ofta ser, själv lägger jag inga värderingar i detta och att det är upp till var och en vem man väljer som partner.

I so agree with you. Seriously there's nothing wrong about finding an asian woman as a partner.
Citera
2011-12-12, 11:01
Bannlyst
Jag har märkt att i princip alla svenska män som har utländska partners har asiatiska flickvänner/fruar.

Troligen är det fler svenska män som har kinesiska fruar än som har arabiska fruar trots att det bor 50 gånger fler araber än kineser i Sverige, det visar hur viktigt saker som kultur och religion verkligen är när man är med en annan person.
Citera
2011-12-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Jag har märkt att i princip alla svenska män som har utländska partners har asiatiska flickvänner/fruar.

Troligen är det fler svenska män som har kinesiska fruar än som har arabiska fruar trots att det bor 50 gånger fler araber än kineser i Sverige, det visar hur viktigt saker som kultur och religion verkligen är när man är med en annan person.

Ja, the culture and religion plays a very big rule in a relationship between svensk and asian. Though they dont have the same religion, as long as they respect each other, its not a problem. When it comes to culture, its also a big differences but it can be practice. So thats not a problem too. For me, Its the RESPECT, ACCEPTANCE and UNDERSTANDING that matters most. If a person decided to go in a relationship with another race, they must have that 3 Caps Lockted word . That would help them to have a successful relationship
Citera
2011-12-13, 20:26
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW

Någon skrev att framförallt svenska kvinnor tittar snett om man kommer med sin asiatiska flickvän, jag tror inte man skall inbilla sig för mkt, jag ser alltfler män komma med asiatiska tjejer och att ngn annan som orkar bry sig om det skulle jag vilja ställa en fråga till:
Reagerar ni på samma sätt när ni ser svenska tjejer som har pojkvänner med invandrarbakgrund, vilket man väldigt ofta ser, själv lägger jag inga värderingar i detta och att det är upp till var och en vem man väljer som partner.

hehe jag vet inte om det är som de tittar snett eller inte men det har jag faktiskt också märkt, att tjejer tittar på en när man går hand i hand med en asiatisk tjej. Vad de tänker vet man ju inte, men det är ju ändå så att en sådan parbildning sticker ut från normen, och vår uppmärksamhet har en tendens att fokusera vid det onormala. Du hade nog fått lika mycket blickar om du stuckit ut från normen på något annat sätt också. Inte alla konstellationer som drar vår uppmärksamhet leder till negativa tankar, en svensk kille jämnårig med en asiatisk tjej har jag svårt att tro skulle leda till att svenska tjejer tittar snett på en, däremot tittar de, som jag själv märkt. Men om du är är dubbelt så gammal som din asiatiska tjej, då kan du ge dig på att de tittar snett på dig, tror jag.

Samtidigt är det dock så, att när jag tittar på ett par med en afrikansk kille och en svensk tjej(de gånger jag inte måste titta bort för att inte bli förbannad) så är det inga vackra tankar jag tänker men jag känner inte till att svenska tjejer skulle ogilla asiatiskor på samma sätt som många av oss ogillar negrer.
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-12-13 kl. 20:31.
Citera
2012-01-08, 00:59
Medlem
Chinamans avatar
saknar henne! lärde henne allt från grunden. hytter med näven åt hennes nya kille.

http://tattines.blogspot.com/
Citera
2012-04-22, 09:24
Medlem
I en annan tråd tyckte någon att det var "patetiskt med asiatisk fru" varpå jag blev en aningen irriterad och svarade följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Sugoii
Patetiskt? Hmmm... låt mig berätta lite grann om mig och min fru:

Personlighet:
Hon är helt fantastisk och vi är fullständigt på samma våglängd om nästan allt. Social, humor, energisk.

Utseende:
Hon är omkring 40 år, 4 år yngre än jag, och trots 3 barn så är hon fortfarande trådsmal (42kg) och ser helt fantastisk ut.

Sex:
Efter så många år tillsammans så har vi fortfarande sex varje dag och hon brukar få orgasm flera ggr. När hon har mens så klarar vi inte av mer än max 2 dagars uppehåll... även om det är lite blod kvar så klarar vi inte av att vänta.

Pengar:
Både hon och jag har mycket bra löner + en del sidoinkomster via egna företag -- vi tjänar omkring 100kkr/mån var.

Utbildning:
Vi har båda två forskningsutbildning inom ingenjörsämnen

Medborgarskap:
Hon är ursprungligen från Kina men har sedan många år tillbaka Australiensiskt medborgarskap. Inte fan gifte hon sig med mig för att få Svenskt medborgarskap!

Våra barn:
De pratar flytande Svenska, Kinesiska, och Engelska. Som de flesta med ursprung från Kina/Japan/Korea så har min fru också mycket mer fokus på utbildning, vilket lett till att våra barn är ljusår före sina jämnåriga kamrater.

Är vi patetiska? Tja, vad tycker ni? Om ni skulle se oss på stan så skulle ni säkert tro att hon är ~25år och jag ~45år och många av er skulle säkert dra förhastade slutsatser.

Men så är ju också Sverige ett av världens mest rasistiska länder mot Öst-Asiater.

På det fick jag svaret att "Det är just thailändskor som oftast verkar trilla under kategorin 'gold-diggers"

Och på det svarade jag följande:

Citat:
Jag har en god vän som är Thailändska. Hon tog sin MSc i Delft, och sedan sin PhD på CERN inom fysik. Hon hade 13 (!) journalartiklar med i sin avhandling, vilket är väldigt bra. Hon är väldigt smart, jobbar hårt, välutbildad, har hög lön (~1.5 miljoner SEK/år), har bott och rest i stora delar av världen. Dessutom är hon supersmal och snygg. Och hon är gift med en Fransman som är 2 år äldre än hon men som inte har så mycket hår. Med tanke på att asiater generellt ser mycket yngre ut än västerlänningar, så skulle jag inte bli förvånad ifall du skulle tro att hon är mycket yngre än sin man. Med ditt synsätt så skulle du säkert tycka att de är patetiska. Men jag har väldigt svårt att se något som helst "patetiskt" med henne och har stor respekt för henne. Hennes man är förresten väldigt duktig också.

Generellt är det väl så att de med hög utbildning, hög lön, stor erfarenhet av att bo och jobba i andra länder... är de som är mest benägna att gifta sig med en internationell partner. Ser inget som helst patetiskt med det, snarare tvärtom.

Så, varför är du så rasistisk mot just Asiater? I t.ex. USA så har Asiater högre genomsnittlig lön och utbildning jmf med vita Amerikaner. Hög utbilding, hög lön, jobbar hårt, startar många nya företag, låg kriminalitet -- det är väl bra ifall de kommer till Sverige också?

Och om vi nu ska snacka om "gold-diggers" och "horor", varför nämna ett avlägset land som Thailand när prostitution är lagligt i t.ex. Holland och Belgien?

Så, varför är Sverige och Svenskar så rasistiska mot Öst-Asiater? Som sagt, i t.ex. USA så har Asiater de högsta lönerna och högst utbildning. Och låg kriminalitet. Dessutom är det väl en stor fördel om ens barn lär sig flytande Kinesiska? Speciellt med tanke på att Kineserna köper upp allt fler Svenska företag.
Citera
2012-04-22, 13:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Så, varför är Sverige och Svenskar så rasistiska mot Öst-Asiater? Som sagt, i t.ex. USA så har Asiater de högsta lönerna och högst utbildning. Och låg kriminalitet. Dessutom är det väl en stor fördel om ens barn lär sig flytande Kinesiska? Speciellt med tanke på att Kineserna köper upp allt fler Svenska företag.

Jag tror att det beror mycket på att det är just thailändskorna som har gett alla östasiatiskor dåligt rykte.
Många är de facto just "golddiggers", f.d. prostituerade eller vad man nu vill kalla dom. Det är fakta och inga fördomar. Många män har hittat sin tjej eller fru i en bar i Pattaya eller annorstädes. Ser inget direkt fel i det. Sedan om en "sådan" tjej trots sin bakgrund kan bli en bra fru, det är en annan sak. Jag har själv inget emot en tjej som är eller har varit prostituerad men det är kanske inget folk vill tala högt om. Dock kvarstår faktum, en stor del av de thailändskor som bor i Sverige och andra länder i den delen av världen är tidigare bartjejer.
Vet att många andra östasiatiskor, t.ex. kinesiskor som studerar i Sverige och västvärlden är ofta sura för att de tas för thailändska horor.
Citera
2012-04-22, 13:51
Medlem
Daineas avatar
Citat:
I

I USA är även somalierna högt aktade då de ofta har hög utbildning och/eller har stor entreprenöranda och jobbar skiten ur de flesta andra invandrare. Likhet till Sverige någonstans? Nej, knappast.

För min del tittar jag inte snett åt någon med östasiatisk fru/sambo/flickvän. En av mina vänner har gift sig med en fillipinsk tjej, och de är bara för söta tillsammans och verkar trivas som fisken i vattnet i varandras sällskap. Personligen är jag inte alls attraherad av sydostasiatiskor, men det är väl hellre mitt "problem" än någon annans.
Citera
2012-04-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Nånå... dessa servila, kärleksfulla quinnor förtjänar en plats i Svedala, genom sin tillgivenhet och passion för sin manlíge härskare. Ligger icke samhället till last, tas som regel väl om hand av Den Svenske Mannen, som tröttnat på uppkäftiga feminister och jämställdhetsivrande kravmaskiner.

===============================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
===============================
*Håll dig till ämnet*Pennan är mitt svärd*Marriage*

Idiot, prova att leva med en sådan kvinna som alltid hävdar att du inte räcker till, dvs svensk kvinna.
Citera
2012-04-22, 17:01
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blecktrommel
Idiot, prova att leva med en sådan kvinna som alltid hävdar att du inte räcker till, dvs svensk kvinna.

Om ingen icke-asiatisk kvinna anser att du räcker till, bör du då inte ransaka dig själv?
Citera
2012-04-22, 18:26
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
I USA är även somalierna högt aktade då de ofta har hög utbildning och/eller har stor entreprenöranda och jobbar skiten ur de flesta andra invandrare. Likhet till Sverige någonstans? Nej, knappast.

För min del tittar jag inte snett åt någon med östasiatisk fru/sambo/flickvän. En av mina vänner har gift sig med en fillipinsk tjej, och de är bara för söta tillsammans och verkar trivas som fisken i vattnet i varandras sällskap. Personligen är jag inte alls attraherad av sydostasiatiskor, men det är väl hellre mitt "problem" än någon annans.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in