Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Någon skrev att framförallt svenska kvinnor tittar snett om man kommer med sin asiatiska flickvän, jag tror inte man skall inbilla sig för mkt, jag ser alltfler män komma med asiatiska tjejer och att ngn annan som orkar bry sig om det skulle jag vilja ställa en fråga till:
Reagerar ni på samma sätt när ni ser svenska tjejer som har pojkvänner med invandrarbakgrund, vilket man väldigt ofta ser, själv lägger jag inga värderingar i detta och att det är upp till var och en vem man väljer som partner.
hehe jag vet inte om det är som de tittar snett eller inte

men det har jag faktiskt också märkt, att tjejer tittar på en när man går hand i hand med en asiatisk tjej. Vad de tänker vet man ju inte, men det är ju ändå så att en sådan parbildning sticker ut från normen, och vår uppmärksamhet har en tendens att fokusera vid det onormala. Du hade nog fått lika mycket blickar om du stuckit ut från normen på något annat sätt också. Inte alla konstellationer som drar vår uppmärksamhet leder till negativa tankar, en svensk kille jämnårig med en asiatisk tjej har jag svårt att tro skulle leda till att svenska tjejer tittar snett på en, däremot tittar de, som jag själv märkt. Men om du är är dubbelt så gammal som din asiatiska tjej, då kan du ge dig på att de tittar snett på dig, tror jag.
Samtidigt är det dock så, att när jag tittar på ett par med en afrikansk kille och en svensk tjej(de gånger jag inte måste titta bort för att inte bli förbannad) så är det inga vackra tankar jag tänker

men jag känner inte till att svenska tjejer skulle ogilla asiatiskor på samma sätt som många av oss ogillar negrer.