2021-01-12, 10:15
Medlem
En vän till mig som har en beroendehistoria likt mig fastnade för phenibut som ångestdämpare, självklart fastnade han ganska snabbt i ett beroende då han tog det då han fick svår ångest vilket var ett par gånger i veckan.
Problemet för honom var att phenibut tappade sin effekt efter en tids brukande och när han försökte sluta så fick han en hemsk avtändning. Han sa att det var värre än när han slutade med olika benzodiazepiner.
Jag är lite nyfiken, hur kan ett sådant preparat säljas fritt om man blir så beroende och får sådana hemska utsättningssymptom som han beskrev? Har någon annan här fastnat i ett phenibutberoende och fått lika hemska och jobbiga konsekvenser?
Citera
2021-01-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
En vän till mig som har en beroendehistoria likt mig fastnade för phenibut som ångestdämpare, självklart fastnade han ganska snabbt i ett beroende då han tog det då han fick svår ångest vilket var ett par gånger i veckan.
Problemet för honom var att phenibut tappade sin effekt efter en tids brukande och när han försökte sluta så fick han en hemsk avtändning. Han sa att det var värre än när han slutade med olika benzodiazepiner.
Jag är lite nyfiken, hur kan ett sådant preparat säljas fritt om man blir så beroende och får sådana hemska utsättningssymptom som han beskrev? Har någon annan här fastnat i ett phenibutberoende och fått lika hemska och jobbiga konsekvenser?
Jag har läst många historier här på Flashback där folk har blivit beroende av de och ökat mängderna. Dom har sen åkt på avtändningar som beskrivs som dom värsta av alla, att en benso at är inget i jämförelse emot Phenibut.
Phenibut ska man verkligen ha respekt för och bruka 1, max 2 ggr veckan.

Anledningar att det inte har narkotikaklassats beror nog på att det inte har kommit in tillräckligt många rapporter om konstaterat försäljning och missbruk.

Har han slutat? Annars bör han trappa ner de långsamt. Vilka doser ligger han på?
Citera
2021-01-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Jag har läst många historier här på Flashback där folk har blivit beroende av de och ökat mängderna. Dom har sen åkt på avtändningar som beskrivs som dom värsta av alla, att en benso at är inget i jämförelse emot Phenibut.
Phenibut ska man verkligen ha respekt för och bruka 1, max 2 ggr veckan.

Anledningar att det inte har narkotikaklassats beror nog på att det inte har kommit in tillräckligt många rapporter om konstaterat försäljning och missbruk.

Har han slutat? Annars bör han trappa ner de långsamt. Vilka doser ligger han på?
Han las in och fick bensodiazepiner under överinseende tills han var ren. Vet att han hatar Phenibut idag.
Citera
2021-01-13, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Vad är bra att inta under och efter phenibut? Jag har gaba också vilket jag kombinerat... Tog 7g gaba (jättedos), 250mg phenibut och drack alkohol pā julafton det va jätteskönt! Tänker dock inte kombinera dessa igen.. Men vad annars kan va bra?

För er som är beroende eller har problem med abstinens, det finns både black seed oil och fasoracetam som regulerar gabaflödet tillbaks till det "normala"
GABA tillskott har noll effekt eftersom det inte kan passera blod/brain barrier
Citera
2021-01-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
gamma-Aminobutyric acid (GABA) is a major neurotransmitter that regulates much of our brain function. It was previously thought that ingested GABA could not cross the blood-brain barrier, but new research suggests that it may be able to

eeeh och jag känner det själv
Citera
2021-01-13, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
gamma-Aminobutyric acid (GABA) is a major neurotransmitter that regulates much of our brain function. It was previously thought that ingested GABA could not cross the blood-brain barrier, but new research suggests that it may be able to

eeeh och jag känner det själv
suggests that it may be able to .... placebo
Citera
2021-01-13, 19:50
Medlem
Citat:
suggests that it may be able to .... placebo
Effekterna jag känner nu är inte placebo

Annars har du tips hur man får mer gå igenom barriären
Senast redigerad av Pullover7 2021-01-13 kl. 19:52.
Citera
2021-01-14, 16:23
Medlem
Citat:
Det är en gammal myt. Jag känner av mina GABA tabletter som ligger på 1000mg. Tar jag en hel så blir jag dåsig och får pirrningar i kroppen. Man sover även mycket bättre på dom. Nej det är inte placebo.
Citera
2021-01-21, 14:00
Medlem
Lasermopsens avatar
Tips på hur man använder phenibut bäst?

Jag tycker detta är ett fantastiskt preparat! Jag har under en lång period druckit mycket alkohol 4-5 dagar i veckan. Sen började jag bli sjuk av öl o cider, men vin o sprit tål jag, så det är inte alkoholen som gör mig sjuk. Men bara la av att dricka ändå. Blev inte ens rastlös. Så tänkte jag att jag skulle ta bort mina benzo också, som jag ätit dagligen de senaste 20 åren o gick ner från 4 mg till 0,75 mg på ett år, men nu börjar det bli lite oroligt, men då är phenibut ett jättebra substitut. Behöver inte ta det varje dag men det hjälper mot benzo-abstinens.

Får dock ta ganska mycket, ca 2,5 g men ska prova ut minsta möjliga dos. Får absolut inget rus o kan gå o jobba o så på det. Men tar jag uppått 3-4 g blir jag som en zombie... O gränsen för svagt lugnande o zombie är hårfin! Verkar inte finnas något mellantillstånd? Sen har jag förstått att det verkar individuellt också?

Jag får även Lyrica utskrivet o har mycket mer närvaro på mitt jobb nu (99%), än innan jag fick den (ca 50-60%). Känner mig inte tvungen att berusa mig på nått längre. Jag tänker dock inte använda phenibut regelbundet, men medan jag trappar ner benzon i.a.f.

Tummen upp för phenibut!
Citera
2021-01-29, 13:34
Medlem
Phenibut verkar ju vara en av de bättre o-klassade substanserna. Bara läst som absolut snabbast, men tänkte höra ifall det möjligtvis skulle kunna hjälpa mig mot min ADD? Alltså att ta Phenibut ibland för att få saker gjorda, exempelvis städa och diska. Är så otroligt less på att använda mig utav Amfetamin för att få sådant gjort (Även om jag använder det otroligt sällan, biverkningarna efter ett dygn på tjack är ju mördande..) Har även ångest, så för den delen kommer jag beställa hem Phenibut hur som helst, och aldrig mer köpa äckeldrogen benzo. Tråkigt att man ska behöva använda två jävla skräpdroger för att kunna få fungera ibland.

Obs, glömde skriva det. Har inte fått utredas ännu utan står på väntelistan. Därför jag ej har Concerta/Ritalin osv.
Citera
2021-02-04, 22:20
Medlem
nneGs avatar
finns det någon annan inrikeskälla än hc till den här? beställt av hc i måndags och ordern har ännu inte behandlats och dom svarar inte på mail
Citera
2021-02-19, 21:38
Medlem
hur står sig Phenibut vs gabapentin mot ångest och hur lång halveringstid har Phenibut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in