Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa66
En vän till mig som har en beroendehistoria likt mig fastnade för phenibut som ångestdämpare, självklart fastnade han ganska snabbt i ett beroende då han tog det då han fick svår ångest vilket var ett par gånger i veckan.
Problemet för honom var att phenibut tappade sin effekt efter en tids brukande och när han försökte sluta så fick han en hemsk avtändning. Han sa att det var värre än när han slutade med olika benzodiazepiner.
Jag är lite nyfiken, hur kan ett sådant preparat säljas fritt om man blir så beroende och får sådana hemska utsättningssymptom som han beskrev? Har någon annan här fastnat i ett phenibutberoende och fått lika hemska och jobbiga konsekvenser?
Jag har läst många historier här på Flashback där folk har blivit beroende av de och ökat mängderna. Dom har sen åkt på avtändningar som beskrivs som dom värsta av alla, att en benso at är inget i jämförelse emot Phenibut.
Phenibut ska man verkligen ha respekt för och bruka 1, max 2 ggr veckan.
Anledningar att det inte har narkotikaklassats beror nog på att det inte har kommit in tillräckligt många rapporter om konstaterat försäljning och missbruk.
Har han slutat? Annars bör han trappa ner de långsamt. Vilka doser ligger han på?