2017-11-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Om paketet blir kontrollerat så blir det 25% moms som du får betala, men håller du beställningen under 100 dollar är chansen stor att du slipper. Posten kan bara kontrollera x antal försändelser per dag, så de prioriterar dyrare/större paket.
Aha, tack. Jag lär mig mycket i dag
Citera
2017-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
klart dom är annorlunda, annars skulle dom inte ha olika namn. Jag är ingen expert, men det verkar som B tar längre tid o återhämta sig, är farligare o lättare o fastna i missbruk
Jag förstår hur du menar, blev nyfiken, men hittade inget att läsa om det. Därav frågan. Du vet, det finns så mycket antaganden på nätet, som ibland är rena missuppfattningar och så vill vi ju inte ha det, ellerhur? Så jag undrade mest vsr du hade läst/hört det.

Dock har jag läst att phenibut-avtändningar kan vara riktigt stygga, men phenibut går väl på gaba-a också?
Citera
2017-11-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Var hittar du för 4kr/gram? Xanor betalar man ju typ 8kr/tablett för om man nu ska betala, gratis på apoteket.
Ingen i sve får xanor på recept. Äkta vara kostar inte 8kr, phenibut hittar man lätt äkta vara för 4kr. Och du skrev väl nåt om att benzo var jättemycket billigare än phen, vilket är fullständigt skitsnack
Citera
2017-11-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag förstår hur du menar, blev nyfiken, men hittade inget att läsa om det. Därav frågan. Du vet, det finns så mycket antaganden på nätet, som ibland är rena missuppfattningar och så vill vi ju inte ha det, ellerhur? Så jag undrade mest vsr du hade läst/hört det.

Dock har jag läst att phenibut-avtändningar kan vara riktigt stygga, men phenibut går väl på gaba-a också?
Vid doser över 1,5-2g finns det dom som påstår att det går på gaba-a också. Det finns inte så många ”droger” som går på gaba-b, phenibut, ghb och nån till kanske. Gaba-b ger mycket skönare effekt än gaba-a tycker jag. Jämför med alkohol som går på gaba-a, och en massa annat. Visst droger som påverkar serotonin kanske är ännu skönare, men jävligt farligt, typ ecstasy, en tripp och du kan skada serotonin-receptorerna för resten av livet.

Wikipedia: ”Phenibut is structurally related to the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA), and hence is a GABA analogue.[5] It is thought to act as a GABAB receptor agonist, similarly to baclofen and γ-hydroxybutyrate (GHB).”
Senast redigerad av Strasburg 2017-11-05 kl. 17:59.
Citera
2017-11-05, 18:08
Medlem
Citat:
Var hittar du för 4kr/gram? Xanor betalar man ju typ 8kr/tablett för om man nu ska betala, gratis på apoteket.
Ett exempel bara, 10 sekunders googling, 100g för ca 29 dollar:
https://www.zachattacksupplements.co...0-grams-powder.

Då kan ju du ge exempel på var man köper 1mg xanor för 8kr
Senast redigerad av Strasburg 2017-11-05 kl. 18:15.
Citera
2017-11-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ingen i sve får xanor på recept. Äkta vara kostar inte 8kr, phenibut hittar man lätt äkta vara för 4kr. Och du skrev väl nåt om att benzo var jättemycket billigare än phen, vilket är fullständigt skitsnack

Lol du skulle se allt skit jag fått ut på recept, och jag är under 20. Dock svarade ingen på frågan; går phenibut att få ut via läkare?

Citat:
Ett exempel bara, 10 sekunders googling, 100g för ca 29 dollar:
https://www.zachattacksupplements.co...0-grams-powder.

Då kan ju du ge exempel på var man köper 1mg xanor för 8kr

Ah okej ska specificera mig lite, menar enbart inrikes.

På flugsvamp finns det bra ratead ksalol för under 10kr/tablett.
Citera
2017-11-05, 18:32
Medlem
Citat:
Lol du skulle se allt skit jag fått ut på recept, och jag är under 20. Dock svarade ingen på frågan; går phenibut att få ut via läkare?

Ah okej ska specificera mig lite, menar enbart inrikes.

På flugsvamp finns det bra ratead ksalol för under 10kr/tablett.
Ksalol är inte Xanor som du pratade om, visst alprozalam båda två, men riktiga Xanor är dyra. Så hela ditt inlägg var ospecifikt. Men det är väl att förvänta av en knarkande fjortis.

Nej phenibut används inte som läkemedel i Sverige. Så det går inte få ut via läkare
Citera
2017-11-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ksalol är inte Xanor som du pratade om, visst alprozalam båda två, men riktiga Xanor är dyra. Så hela ditt inlägg var ospecifikt. Men det är väl att förvänta av en knarkande fjortis.

Nej phenibut används inte som läkemedel i Sverige. Så det går inte få ut via läkare

Hahahahaha ja för det är bara knarkande fjortisar som löst säger "xanor" om alpra...

Ah okej. Hur stor är risk är det att beställa hem phenibut från utlandet?
Citera
2017-11-05, 18:45
Medlem
Citat:
Hahahahaha ja för det är bara knarkande fjortisar som löst säger "xanor" om alpra...

Läs tråden så får du svar på alla dina frågor
Citera
2017-11-05, 20:07
Medlem
kattvalps avatar
Citat:

Skulle vilja säga rätt riskfritt. Spårat mitt idag och det är igenom tullen, som alla andra gånger
Citera
2017-11-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Skulle vilja säga rätt riskfritt. Spårat mitt idag och det är igenom tullen, som alla andra gånger

Aa okej tack för svar!
Citera
2017-11-06, 01:24
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Vid doser över 1,5-2g finns det dom som påstår att det går på gaba-a också. Det finns inte så många ”droger” som går på gaba-b, phenibut, ghb och nån till kanske. Gaba-b ger mycket skönare effekt än gaba-a tycker jag. Jämför med alkohol som går på gaba-a, och en massa annat. Visst droger som påverkar serotonin kanske är ännu skönare, men jävligt farligt, typ ecstasy, en tripp och du kan skada serotonin-receptorerna för resten av livet.

Wikipedia: ”Phenibut is structurally related to the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA), and hence is a GABA analogue.[5] It is thought to act as a GABAB receptor agonist, similarly to baclofen and γ-hydroxybutyrate (GHB).”
Ja det där med GABA-A vs GABA-B tycker jag är otroligt svårt att hitta någon information om. Florerar så mycket desinformation och icke fullständig information tagen ur sin kontext om just signalsubstanser och dess receptorer så det är svårt att bilda sig en trovärdig uppfattning. Får också känslan av att forskarna har långt ifrån alla pusselbitarna på plats när det kommer till detta område då hjärnan visat sig vara så otroligt kompex och svår att kartlägga. Om någon har någon informativ och lagom lättförståelig text eller hemsida som går in lite mer på djupet i ämnet får ni hemskt gärna länka här eller skicka ett PM.

Testade förövrigt GHB för första gången här i veckan och blev lite besviken. Måste nog säga att jag föredrar phenibuts effekter över GHB! Kan ju ha fått en skitprodukt eller helt enkelt doserat fel också men testade ändå många olika doser, stora som små. Blev illamående och hade otroligt svårt för att inte somna vid lite för hög dos och kändes inte så mycket vid för låga doser. Däremot får jag erkänna att ruset av GHB påminner extremt mycket om ruset jag får av phenibut, om än bra mycket kortare rustid och någon magnitud intensivare.

Frid
Senast redigerad av DjDogg 2017-11-06 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in